[progressive house] Alex O'Rion - The Red Shark

De mix pompt echt lekker. Sidechaining? Arrangement is goed maar niet spectaculair goed of opvallend. Er zit een lekkere vibe vooral de rides zijn lekker afwisselend geprogged! :) Dat geeft het een lekkere funky techno feel. Hoe heb je dit zo laten pompen? Wat heb je gebruikt?

Hey Alex, dat is lang geleden :) (ken je van Clubcharts volgens mij)

Ik zal je track vanavond eens luisteren, zit nu op m'n werk. :)

paar jaar inderdaad, nog wat leuke dingen gemaakt? Ben wel benieuwd naar je sound, van nu.

Ja, al jaren.. de tijd vliegt..! Ben een tijdje niet echt veel bezig geweest met muziek wegens omstandigheden maar begin nu weer langzaam aan serieus :) Ik zal hier binnenkort ook eens een trackje posten!..

Over jouw track:
- Leuk gedaan met die ride in het eerste gedeelte (die hi-pass filter afwisselling)!
- Vette bassline, die pakt je gelijk! Ik hou wel van die orgel, is van een Roland? Maar dan met subbass erbij klopt dat?
- Stabs met filtered delay ook erg vet..!

Echt een nummer waar je goed op kan dansen.. :okdan: (of naja..waar je goed op _denkt_ te kunnen zoals ik kan ook :walker:) Grooved in elk geval goed! 8~

Ik moet ook wat dingen te zeiken hebben anders heb je er zo weinig aan he? ;) dus:

- Op 4:41 komt opeens een overgang naar het volgende - kalere (met nieuwe melodie) - gedeelte, dat is wel zonde want dan zit je net lekker diep in de groove zeg maar :) ik zou daar nog hetzelfde een tijd herhalen met nog 1 percussie dingetje extra ofzo (of in het voorgaande juist daarvan iets weglaten als je niet iets toe wilt voegen). Maar goed dat zou ik doen, in ieder geval iets minder abrupte overgang naar het 'kalere' gedeelte en wat later in elk geval.

- Synth die op 5:11 begint vind ik zelf iets minder, beetje te basic melodie om zo op de voorgrond te zetten misschien.

Maar klinkt in elk geval vet man!

PS: Jouw mixen luister ik ook nog vaak trouwens, je draait dezelfde stijl als mij zo'n beetje :)

he man,

Fijn dat je weer met muziek maken bent begonnen. Ik vond je voorheen altijd verreweg de allerbeste sound hebben van al die forums die ik afstruinde.

Ik zal eens wat dingen van je luisteren of Foem.

bedankt voor de tips !

gr lex

Ok relaxt :D Die release op FOEM bevat wel redelijk oude nummers btw.

PS: Ik las ergens een reactie van iemand die zei dat de bassline te hard stond in dit nummer, ik vind het juist goed zo.. dus niet veranderen! ;)

das mooi, want ik vond hem ook wel lekker zo.. zo hard in de mix.

thx

Ze zeggen wel vaker dat smaken verschillen...

Wel ik vind het raar dat hier niet meer reacties op zijn gekomen tot nu toe. Ben ik dan de enige (bijna dan) die dit goed vind???

Ik zou al heel blij zijn met dit resultaat. Ik zal je geen technisch advies kunnen geven, maar de groove zit er dik in. De beat is lekker zonder te hard te staan. Hardcore heeft harde beats, dit niet.

Ok het is geen wereldhit maar toch al lekker en wie weet komt die hit er misschien wel aan als je dit al kan. Blijven doorwerken zou ik zeggen! :okdan:

.

Ik vind het lekker klinken! mooie fx en lekkere groove.

Vooral als de bassline derin komt, das vet!

Het enige wat ik wat minder vind, is dat al de lijntjes de zelfde noten 'bewandelen'...

Misschien als je er een 'tegen/contra' melodie tegen aangooit dat het wat spannender wordt.

De mix pompt echt lekker. Sidechaining? Hoe heb je dit zo laten pompen? Wat heb je gebruikt?

Een aantal sporen lopen inderdaad door een sidechain compressie en de master en anderen gaan door een group die ik ook compressie geef.

Bass, lead, rides, strings geef ik zo goed als altijd wat sidechaining.

Ze zeggen wel vaker dat smaken verschillen...

Wel ik vind het raar dat hier niet meer reacties op zijn gekomen tot nu toe. Ben ik dan de enige (bijna dan) die dit goed vind???

Ik zou al heel blij zijn met dit resultaat. Ik zal je geen technisch advies kunnen geven, maar de groove zit er dik in. De beat is lekker zonder te hard te staan. Hardcore heeft harde beats, dit niet.

Ok het is geen wereldhit maar toch al lekker en wie weet komt die hit er misschien wel aan als je dit al kan. Blijven doorwerken zou ik zeggen! :okdan:

.

:biertje:

Ik vind het lekker klinken! mooie fx en lekkere groove.

Vooral als de bassline derin komt, das vet!

Het enige wat ik wat minder vind, is dat al de lijntjes de zelfde noten 'bewandelen'...

Misschien als je er een 'tegen/contra' melodie tegen aangooit dat het wat spannender wordt.

Ik weet waar je op doelt en heb het ook geprobeerd, maar dan werd het wel een beetje een bijmekaar geraapt zooitje. Ik was eigenlijk wel content hoe het allemaal liep. Wel ietwat commercieel, maar dat vond ik juist wel leuk.

Bedankt man !

Vind 'm wel leuk en klinkt lekker, alleen ik snap niet wat er 'progressive' aan is, zo superorigineel is het nu ook weer niet

Denk dat je iets te zwaar aan het woord 'progressief' tilt. :D

Tjah, mss heb je wel gelijk, maar veel mensen weten wèl meteen welke muzieksoort ik bedoel met dat gegeven genre.

Back