microtonic vraag

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

mononono

303
heb microtonic geleend van een maatje van me.. maaarrr.......

hoe trigger ik de drumsounds op mn pianoroll? heb alles al geprobeerd maar t lukt me niet. :P

bvd :peukie:

Ik snap niet helmaal wat je precies bedoeld. Maar misschien helpt je dit. In je Host Cubase Sonar Logic maak een midi map aan met je program. Dus niet in Utonic zelf.(volgens mij staat deze standaart al voor geprogemeerd dus begin gewoon met een nieuw werkblad en dan moet het goed wezen) Programeer je geluiden in Utronic dus niet je midi map in Utronic. Press Play in je host and there you go. Je moet wel de tweede plug gebruiken bij je instrumenten. Als je de eerste neemt worden alle sounds naar 1 channel verzonden. Als je de tweede neemt worden alle kanalen apart weergegeven in je mixer zodat je deze verder kan EQ en Comp, enz

Verder leuke Plug maar ik vind de kwaliteit Goed maar niet Super Goed.

gewoon makkelijk toch? ik wil graag de indiv. geluidjes triggeren met de pianoroll, dus als ik op een toets druk op mn midikeyboard dat ik m dan heur...
:peukie:

Laatst gewijzigd:
heb microtonic geleend van een maatje van me.. maaarrr.......

hoe trigger ik de drumsounds op mn pianoroll? heb alles al geprobeerd maar t lukt me niet. :P

bvd :peukie:

Ik snap niet helmaal wat je precies bedoeld. Maar misschien helpt je dit. In je Host Cubase Sonar Logic maak een midi map aan met je program. Dus niet in Utonic zelf.(volgens mij staat deze standaart al voor geprogemeerd dus begin gewoon met een nieuw werkblad en dan moet het goed wezen) Programeer je geluiden in Utronic dus niet je midi map in Utronic. Press Play in je host and there you go. Je moet wel de tweede plug gebruiken bij je instrumenten. Als je de eerste neemt worden alle sounds naar 1 channel verzonden. Als je de tweede neemt worden alle kanalen apart weergegeven in je mixer zodat je deze verder kan EQ en Comp, enz

Verder leuke Plug maar ik vind de kwaliteit Goed maar niet Super Goed.

gewoon makkelijk toch? ik wil graag de indiv. geluidjes triggeren met de pianoroll, dus als ik op een toets druk op mn midikeyboard dat ik m dan heur...
:peukie:

Je kan maar 8 samples er in zetten en die trigeren met je keyboard. Als je vraag is hoe je die trigert Boven aan de VSTi staan 8 knopen druk op de eerste knop (staat ie standaart op) druk op knop met het mapje links om naar je samples toe te gaan laat je sample, Ga weer naar boven druk op 2 en laat daar de volgende sampel enz enz.

Als dit niet je vraag is probeer wat duidelijker je vraag te stellen.

mwaahh.. ik haal de drums wel uit mn hardware, dit is t elastig :D

Vergeet niet dat je meer functies heb dan de 808 om de geluiden te manipuleren en heeft hierdoor wel extra waarde. Persoonlijke vind ik Utronic prettiger werken dan de softplug van D16 al zijn daar de meeste mensen niet mee eens. Misschien moet je even de demo van de website van www.D16.pl downloaden om te kijken of dit misschien een goede alternatief is voor je hardware.

Laterz

Bericht door een moderator:
Zie de EULA van MicroTonic: je vriend doet namelijk iets wat niet mag, wat dus het uitlenen is. Daar wij graag legaal gebruik aanmoedigen gaat hier een slotje op :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back