[hardcore track]Tsunami Art - Deep In Tsunami Core

DJ-Strife

Dreamy Hardcore producer
nou hier ben ik weer met een nieuwe track.

is eigenlijk nog neit af maar ik wou het toch al ff laten horen hier.

het is Hardcore met een eigen tintje dus verwacht geen standaard dingen :)

Ik heb deze track gemaakt in fruity loops met allerlei VST plugsins.

vrijwel alles is zelf gemaakt
:dj:

nou hier komtie :)

Tsunami Art - Deep In Tsunami core

Dit is zeker je beste werk in je "Tsunami Art Style" so far, heerlijke sfeer, lekkere bass, vage geluiden, topper!

Sorry maar vind het zelf 3 x niks.

De kick stamp niet, er zit veel te veel reverb overheen.
Het nummer heeft weinig tot geen variatie.

Wel respect voor het feit dat je je eigen dingetje doet
en geen stijl gaat kopieren.

Beetje teveel effecten over het nummer heen gelegd naar mijn gevoel..... dat kan wel iets minder...

Verder lekker duistere track.... je zegt zelf al dat hij nog niet af is.... dus iets minder effecten, iets donkere diepere bass en laat hem dan nog eens horen....

good luck

CP

OK ik heb het nummer nog niet afgeluisterd. Ten eerste klinkt het veel meer als een nummer dan je vorige tracks, wat positief is.

De kick domineert zonder te kicken, ik zou dat oplossen door dezelfde kick door een extra signal chain te gooien en redelijk standaard en dof te oversturen, zoals de kicks vroeger zeg maar, en dan te layeren met elkaar, misschien dat je wat laag uit de geflangede kick moet halen, dat is niet zo erg want het effect blijf je zo wel horen.

dan hoor je hem zelfs beter denk ik omdat de lage bas de midentonen onderdrukt als ze in overvloede aanwezig zijn. en verder moet je niet echt over compressors/sidechains beginnen, kan best zonder nog, denk dat je het hem onnodig moeilijk maakt ermee.

verder, vind het idd steeds meer als 1 geheel klinken en is best goed te luisteren ... thuis dan zeker niet op een feest.

vind dat die teveel aan reverb wel sfeer geeft aan de track omdat het hele nummer niet te druk is en dan kan je veel reverb gebruiken denk ik (net als pcp)
goed bezig iig

en verder moet je niet echt over compressors/sidechains beginnen, kan best zonder nog, denk dat je het hem onnodig moeilijk maakt ermee.

Wie heeft het daar over dan?

jij hebt het over een sidechain

Sidechain iets totaal anders. Dat heeft inderdaad met compressie te maken vaak.

Kijk het is gewoon handig als je maar 1 keer de patterns hoeft in te voeren en dat je over 2 kanalen verschillende dingen doet met het geluid.

Als je alles in 1 kanaal moffelt qua effecten dan krijg je zo'n.....eh.....Endonyx kick, je weet wel ;)

-----

Oh ja als bepaalde dingen "te moeilijk" zijn voor mensen als ze hier om feedback vragen, kun je net zo goed geen feedback geven.

Compressie is vooral moeilijk als je er nooit iets meer doet omdat het te moeilijk is.

Je veters strikken was ook moeilijk in het begin. Gaandeweg leert men.

bedankt voor jullie feedback allemaal :)

Ik heb nu de 2 kicks en 1 is geflanged en de anders is gewoon untouched en dat had ik vooral gedaan om het te laten kicken.

maar ik zal het wat proberen beter uit te balanceren.

bla> owkee ik snap wat je bedoelt hehe

iets mid uit je mix halen voor me gevoel! dan is het al een stuk beter!
kan ook aan me mixer hier liggen ! idd dat over die kick wat al eerder is genoemd !!!!
misschien ala "chosen few" beetje kutten met dat effect :-) maar dan doe je wel weer na, dus doe dat maar niet ;):P
De hoeveelheid reverbfeel doet me denken aan dat je misschien hebt geprobeerd om de reverb van een grote zaal aan je nummer mee te geven :):D

gebeurt niet zo veel aan variatie, misschien s proberen met meer tikjes en hatjes e.d. te werken ?!?
zoals t nu klinkt zou ik t niet in de winkel kopen, te weinig variatie en verassingen (of hoe je verassingen ook schrijft :duivels: ) al met al niet slecht maar ook niet denderend

[offtopic]haha ik krijg zin om een nummer uit me oude doos op dit forum te dumpen ! ik ga m er s op zetten[/offtopic]

Back