Ervaringen EMU 1616M pci?

Timp

Intressant
Ik ga een nieuw computersysteem aanschaffen, en denk dat ik ook maar gelijk eens een nieuwe inferface/geluidskaart er gelijk bij ga doen, Ik ga zoiezo niet beginnen aan een usb of firewire.
Ik zie om me heen alleen maar problemen en gezeik met usb en firewire kaarten.. Momenteel op mijn oude systeem een 4jaar oude EMU met breakoutbox met nog van die dikke kabels eraan*D en deze heeft altijd perfect gedraait nog nooit problemen mee gehad, maar is toch al weer 4 a 5 jaar oud en zal ook zeker wel niet draaien op mijn nieuwe systeem waar natuurlijk ook vista opzit=(

Dus nu mijn vraag aan jullie gezien ik zeer goede ervaringen heb met EMU zat ik te denken aan de 1616Mpci hoewel deze ook al wat ouder is, maar wat zijn jullie ervaringen met deze kaart? of raden jullie me wat anders aan? (zoiezo doe ik niet aan usb of firewire) budget tussen 400/600euro.

Bedankt alvast!

Heb hier al weer een tijdje een emu 1820M in gebruik. Ben er dik tevreden over. Gebruik van de patchmix was in het begin wat onduidelijk, maar uiteindelijk zijn de routingmogelijkheden geweldig. Geluidskwaliteit is in die klasse gewoon dik in orde. Volgens mij is er weinig verschil met de 1616M behalve dan het aantal in en uitgangen. Ik kan je hem dus eigenlijk alleen maar aanraden.

Emu 1616M PCI

Emu 1616M PCI

Hey kerel, ik las net je berichtje van gister over het wel of niet nemen van een 1616M.
Ik heb hem niet zelf maar ga hem zeker aanschaffen.
Het belangrijkste voordeel van de M(aster) versie zit hem in de 192KHz/24 bit A/D converters die straight uit de DigiDesign HD192 zijn overgezet.
Je hebt dan een S/N ratio van 120 dB! Dat is meer dan genoeg dacht ik zo.
Voor mij is dat een prima interface, en vergeet niet dat de HD192 ruim 1500 euri kost tegen 449 dollar plus verzendkosten voor de 1616M PCI (in de States).
Die converters icm de mic pre amps doet het 'em voor mij.
Fijne feestdagen!
Groet,
Katbrood

heb voor mijn vaste pc de 1820m en heb voor mijn laptop de 1616m aangeschaft (die komende week binnen komt...) Maar ben erg blij met die 1820m en denk ook dat die 1616m dat zal zijn. Routing werkt zalig, hoewel het in het begin even uitzoeken is! Die 1820m werkt prima icm Vista trouwens, mits je maar de nieuwste drivers hebt!

Ik heb de 1212m (kleine broertje van de 1616m) en ik ben er zeer tevreden over. De geluidskwaliteit is prima (reden van aanschaf voor mij was vooral vanwege de goede A/D converters) en met dat Patchmix progje dat er bijzit kun je heel veel (routen van geluid, DSP effecten invoegen etc). Ook de DSP functies lijken prima in orde, al moet ik zeggen dat ik deze niet veel gebruik, voor mij is het puur opnemen.

Enige nadeel dat ik tot nu toe heb geconstateerd (dit is ook een known issue) is dat Quicktime niet met deze kaart overweg kan, dat zal voor de 1616m ook wel gelden. Al kan het zijn dat dit met de laatste drivers opgelost is. Bij het afspelen van Quicktime filmpjes stottert het geluid heel erg.

Ik gebruik de kaart onder Vista zonder problemen. Er zijn nog geen 'final' Vista drivers (die komen spoedig), maar de huidige beta-drivers werken gewoon goed.

Ik had eerst een 1820 (non-M) en die heeft pas het leven gelaten... Heb inmiddels in mijn garantie een nieuwe 1616 (non-M) gekregen.

Waar ik dus echter enorm mee zit, is dat ik continu een basisruis hoor door mijn speakers. Dit had ik met de 1820 niet. Iemand enig idee hoe ik het weg moet krijgen? Heb nog in de software de output van -10 op +4 gezet, maar als ik dat doe word het helemaal ellende. Dan lijkt het wel alsof ik het hoor regenen. Ik gebruik KRK V6 monitoren met gebalanceerde kabels.

Als er geen audiosignaal wordt uitgezonden, hoor ik geen ruis. Zodra hij in windows komt en het signaal geactiveerd wordt op de lijn, dan begint het te ruisen. Baal enorm. Enige service die geboden wordt, is dat ik tegen bijbetaling kan overstappen op een 1616M. Maar ik mag toch zeker ook van de gewone 1616 verwachten dat deze geen basisruis heeft... Ik bedoel een simpel consumentenkaartje van 50 euro geeft niet eens ruis.

Ik ben al ruim een jaar in het bezit van de E-MU 1616m PCI.

Drivers en compatibiliteit.

Je hoeft geen vieze omzeilingen te bewandelen om het aan de praat te krijgen. Stuurprogramma's voor genoemde besturingssystemen installeert vlekkeloos en werkt zoals het moet!

Geluidskaart.

Alhoewel deze enkel bedoeld is i.c.m. de 1616m Microdock...

Iets krachtiger dan de Creative X-Fi Series, maar kan vrijwel alle zware werk aan @ 2ms / 4ms latency. Wat betreft DSP processing voor de E-MU Power FX Zero latency. Zero zou ik het nooit noemen maar wel direct.

1616m Microdock.

Een geweldig I/O apparaat van hoge kwaliteit.
Ziet er goed uit, stevig gebouwd en werkt zoals het hoort !

Ik gebruik deze voor het opnemen van Semi Akoestische gitaar en microfoon. Verder de L/R Monojacks out voor mijn monitoren.

Om drums op te nemen kom je echter wel tekort, maar dat kan makkelijk vervangen worden door een goede VST.

Software & Features.

Meer dan genoeg voor het geld !

E-MU heeft mij dik bewezen dat qua Kwaliteit en prijs verhouding O.a dit de beste oplossing is ! Wat mij betreft 10/10 :halleluja

Back