Juno 106 geheugenbank-probleem

knikkink

Ingeburgerd
De B-bank van mijn Roland Juno 106 werkt niet meer.
Ik krijg geen enkel geluid meer te horen uit alle patches van B.
De A-bank werkt nog prima. Ik weet niet waardoor dit probleem is opgetreden
ik kan het natuurlijk wel oplossen door de originele patches opnieuw in te laden, maar ik had er ook aardig wat eigen gecreerde sounds op staan.
Is er iemand bekend met dit probleem, en is het dan nog mogelijk je sounds terug te halen?
Misschien is het een domme fout van mij, en licht het gewoon aan één knop.

nee het kan waarschijnlijk niet door het vervangen van de batterij zijn gebeurd.
nadat de nieuwe batterij geplaats was werkte de B-bank goed, en zaten alle factory patches erop. Ben vervolgens wat gaan editten en heb een en ander opgeslagen.
sound bleven gewoon in het geheugen staan na uitschakeling, ging prima.
toen ik gisteren door de B-bank heen wilde, kwam er geen geluid meer uit.
weet niet of de sounds zomaar kunnen verdwijnen of dat ik iets verkeerd heb gedaan

volgens mij een oud probleem van de juno 106, roland heeft er een mod voor gemaakt dan moet je een draadje aansluiten van de battarij naar de geheugenchip wat het probleem moet oplossen, hoe het precies zit weet ik niet meer maar boemtjak moet het nog wel weten of niet........ staat ook ergens in de service bulletins van de juno 106

ok, kan iemand mij uitleggen hoe dat in z'n werk gaat,
of een link daarover geven?

bvd.

hoi,
het lijkt er meer op dat het geheugenchippie de geest aan het geven is,(een addreslijn werkt dan niet meer), of dat de batterij niet goed vast zit, of dat de batterij toch bijna leeg is.
even nameten en nakijken dus.
eerst je geluiden even saven, gewoon met een cassettedeck.
en pas een beetje op, juno's kunnen lelijk stuk gaan.
sucses.
groeten,
jeroen

hoi, nog een keer,
kijk gelijk even of de batterij wel een lithium is.
soms wordt er wel eens een oplaadbare nicad ingezet zonder dat er een laadweerstand wordt toegevoegt.
groeten,
jeroen

Back