accepteert Poly800 sysex?

Jos Ravenglass

Stamgast
Accepteert de Korg Poly800 sysex?

In de manual staat er niets over vermeld: alleen note on/off, program changes en kanaal instellingen. Had er in de jaren tachtig eentje en toen kon ik geluiden met een tape backuppen. :gaap:
Van midi had ik toen nog geen verstand. Ik zag dat editers/librarians als MidiQuest enzo wel de Poly 800 ondersteunen, dat lijkt te duiden op sysex ondersteuning. Iemand ervaring hiermee?

Ik heb dus geen Korg meer, maar de prijzen zijn hysterisch laag nu...;)

Nee kan niet, alleen in de module versie de EX800 en de MK2

Yep, alleen de mkII doet aan sysex. Hier trouwens een link naar de manual van die mkII met de midi-implementatie:

Manual Poly 800mkII

Hey Smackos en Shortwave,

Dank voor jullie reactie en de manual van de Poly800 MII. :mega: Als ik weer opnieuw een Poly800 wil aanschaffen, zal het een MII of EX800 zijn.

Nuja je hebt die midi sysex toch niet echt nodig op een Poly 800? Er zit genoeg geheugen in toch...

Een MK2 heeft trouwens geen chorus, maar een delay.

Nuja je hebt die midi sysex toch niet echt nodig op een Poly 800? Er zit genoeg geheugen in toch...
Als alles er in blijft zitten niet... maareh
Ik had vroeger wel wat last van verloren geheugen door lege batterijen. Dat gedoe met tape was lastig en mislukte vaak. Heb een keer alles met de hand ingevoerd. Daarom vind ik sysex wel handig.

Als je handig bent met een soldeerbout kun je een Mk-I ook van sysex voorzien. het printje wat je daarvoor nodig hebt kon je bestellen bij Korg. Maar da's ook al minimaal 10 jaar geleden.

En dan nog, hij kan er wel aardig van in de war raken (met bekende flatulatie als gevolg) maar dat zou ook aan een bijna leeg batterijtje kunnen liggen....

Als alles er in blijft zitten niet... maareh
Ik had vroeger wel wat last van verloren geheugen door lege batterijen. Dat gedoe met tape was lastig en mislukte vaak. Heb een keer alles met de hand ingevoerd. Daarom vind ik sysex wel handig.

Ik hoor en ervaar eigenlijk het tegenovergestelde, dat het met .wav files heel makkelijk is om het geheugen op te slaan of te herstellen.

http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Korg/Poly-800.EX-800/patches/poly8001.wav

Deze .wav bijvoorbeeld met de factorypresets van de mkII werkte in één keer en zonder enkele fout. Gewoon koptelefoonuitgang van de mixert op je poly, ff laden en klaar. Lijkt me dat het omgekeerd net zo makkelijk kan, en dus ook met de mkI's.

Ik heb in mijn poly 800 ook met een .wav en de hoofdtelefoon-aansluiting van mijn laptop de factory-presets terug kunnen zetten. Geen probleem!

Back