JX-3p <-> Blofeld midi probleem

ano040425

Gedeactiveerd account
Hello,

Ik had dus het plan om mijn JX-3p met mijn Waldorf Blofeld te layeren, gewoon live, dus midi out van de 3p naar de midi in van de Blofeld. Klinkt vet, maar ik zit met het probleem dat program changes op de JX-3p ook de Blofeld beïnvloeden, lees: de program van de Blofeld verandert ook. Ligt aan midi CC, SysEx ofzo dus.. (nee, ik heb inderdaad weinig verstand van midi CC, SysEx en dergelijke).

Is er dus een manier om dit uit te zetten op de JX-3p of op de Blofeld? Heb beide handleidingen al doorgelezen, maar daar staat volgens mij niet in wat ik zoek..

Alvast bedankt!

de program van de Blofeld verandert ook. Ligt aan midi CC, SysEx ofzo dus.. (nee, ik heb inderdaad weinig verstand van midi CC, SysEx en dergelijke).
een Program Change heeft niets te maken met CC's of SysEx... is gewoon een opzich staand MIDI commando...
uiteraard veranderd de preset van de Blofeld mee aangezien de JX ook een PrgChange uit stuurt...
als je dit wilt voorkomen dan moet je het ontvangen van een PrgChange op de Blofeld uitzetten (als dit tenminste mogelijk is)...

je kan van een ander midi machine de data laten versturen en via een splitter werken.

Zet beide toestellen op een verschillend 'midi-recieve-channel'.
Verder is wat nu gebeurt normaal en een teken dat alles goed is aangesloten.
(wat 6 trak zegt is nog beter als dat gaat: 'recieve PrgChange' uitzetten).

Ik gebruik de toetsen van de JX-3p wel, ook om de Blofeld aan te sturen in sommige gevallen, dus verschillende midi-kanalen werkt niet.

Volgens mij kan 'receive PrgGhange' niet worden uitgezet op de Blofeld, maar ik zal het nog eens goed doorkijken dan, anders is de optie die Keybern noemt denk ik inderdaad 't beste.

Volgens mij kan 'receive PrgGhange' niet worden uitgezet op de Blofeld
dan is er ook nog een hele spartaanse ende zeer simpel uit te voeren oplossing:

zorg dat je onder elke program nummer dat je op de JX wil gebruiken hetzelfde geluid op de blofeld hebt... dus stel, je gebruikt op de JX3 program 13,14 en 15 bijvoorbeeld, dan copieer je op de blofeld het geluid dat je dus ook op program 13 hebt naar program 14 en 15 (op de blofeld)... een workaround die je ook had kunnen bedenken :D

ready.

dan is er ook nog een hele spartaanse ende zeer simpel uit te voeren oplossing:

zorg dat je onder elke program nummer dat je op de JX wil gebruiken hetzelfde geluid op de blofeld hebt... dus stel, je gebruikt op de JX3 program 13,14 en 15 bijvoorbeeld, dan copieer je op de blofeld het geluid dat je dus ook op program 13 hebt naar program 14 en 15 (op de blofeld)... een workaround die je ook had kunnen bedenken :D

ready.

ZO! das wel een hele vieze oplossing :D

Uit de handleiding van de JX-3P:

attachment.php

Kortom je kan de MIDI Program Change op de JX-3P uitschakelen door button 16 ingedrukt te houden tijdens het aanzetten.

Attachments

• JX-3P How To Disable MIDI Functions.jpg
    JX-3P How To Disable MIDI Functions.jpg
    101,7 KB · Bekeken: 80
de methode van 6 heb ik wel veel gebruikt.
reuze handig als je op het podium met layers werkt.
je hoeft dan op maar een synth een patch te kiezen ipv op 2 of 3 of 5, maar net hoeveel je er aanmekaar hebt hangen.
:mega:

de methode van 6 heb ik wel veel gebruikt.
reuze handig als je op het podium met layers werkt.
je hoeft dan op maar een synth een patch te kiezen ipv op 2 of 3 of 5, maar net hoeveel je er aanmekaar hebt hangen.
:mega:

Yes, ik gebruik alleen soms dezelfde sound van de Roland met een andere sound van de Blofeld, of andersom, dus of het dan helemaal praktisch is.. Maar wellicht toch eens kijken inderdaad wat ik daarmee kan :)

Verder is wat Organix zegt natuurlijk precies wat ik zoek, bedankt!

Wat mij betreft kan ie :slotje:

Verder is wat Organix zegt natuurlijk precies wat ik zoek, bedankt!

Wat mij betreft kan ie :slotje:
inderdaad, echter zou ik dan nog ff willen weten of ie dan EN geen PrgChange meer ontvangt EN niet meer verzend als je die button-indruk-bij-aanswitchen procedure uithaalt...

inderdaad, echter zou ik dan nog ff willen weten of ie dan EN geen PrgChange meer ontvangt EN niet meer verzend als je die button-indruk-bij-aanswitchen procedure uithaalt...

Hij ontvangt ze ook niet meer, althans, dat leidt ik af uit dat laatste stukje manual van Organix. Morgen zal ik het sowieso nog even testen.

Zitten we weer hulp te vragen voor onze illegaal gedownloade hardware synths ipv een legale versie te kopen waar de manual bijzit? ;)

na 30 dagen klapt er bij het opstarten een popup uit het frontpaneel keihard tegen je kin. :)

Maar goed, ik zal het maar niet te ver off topic sturen.

Oke, update,
De midi-input van de JX ontvangt geen programchanges meer, wat 6 wou weten dus..

Bij de output werkt het bij mij echter niet. 16 ingedrukt houden, aanzetten, en vervolgens lijkt het te werken tot ik bank C of D inga, en daarna gaat ie gewoon op de oude tour verder.
Iemand 'n idee waar dat aan kan liggen?

[edit] Whatthefuck-momentje... Als ik in bank A of B op de 3p zit en de presets indruk, gebeurt er niet niets, als ik dit in Bank C of D doe, ziet de Blofeld dit als notendata, hij speelt noten af, verschillende hoogtes dus ook.
[nogmaals edit] Oh, en de Blofeld is ook nog getransponeerd t.o.v. de JX-3P.

[en nog eens edit] Ik heb op de Blofeld maar alles uitgezet wat leek op midi-signaal ontvangen, en dat werkte, hij doet nu wat ik wilde.

Laatst gewijzigd:
Back