High-end Reverbs vergelijking

ik ben helemaal weg van de bricasti,maar ik heb er geen

die H8000 van Sjaak,had ik moeten kopen.

ik ben helemaal weg van de bricasti,maar ik heb er geen

die H8000 van Sjaak,had ik moeten kopen.

De H8000 is net weg helaas. Mooie bak, maar ik hou net iets meer van de Lexicon sound mbt de reverb. De H8000 kun je wel mbv de VSIG editor volledig editen, vergelijkbaar met Reaktor. De mogelijkheden zijn eindeloos, maar wat mij irriteerde waren de audio clicks die sommige virtuele input en outputs genereerden. Dus bv het output level van een reverb. OS 5.5 was ook niet helemaal stabiel, dat zou toch niet mogen voor een bak van deze prijs. Maar al met al is het wel de meest veelzijdige multi FX die er denk ik is. Ik maakte er uiteindelijk relatief weinig gebruik van, en ik heb al een Eventide Space met oa de Blackhole reverb uit de H8000 dus ik mis niet zo heel veel.

Ik ben helemaal Valhalla gek alle andere plugs en lexicon hw units de deur uit.

Heb Vroom en VintageVerb van Valhalla en vind ze geweldig. Heb de NI verbs en LX480 uitvoerig getest maar heb niet het gevoel dat ik ze nodig heb. Ben wel zeer onder de indruk van de twee reverbs van Exponential Audio, de Phoenixverb en R2. Vind vooral Phoenixverb bijzonder omdat die zo extreem neutraal/transparant kan klinken.

vind de vahalla niet echt top, gebruik laatste tijd mn: lexicom pcm soft, waves ( altijd al ) al dan niet gecombineerd met altiverb.
als hardware een oude fairchild veergalm ( erg mooi, maar niet te vinden ) , en voor zoeventjes erbij, we jammen wat , een gewoon m-one etje, en/ of een picoverb ( goedkoop en voor live goed genoeg )

verdere hardware behoeftes heb ik niet ( lexicon soft is ook prima ) of is me te duur ( bricasti )

vind de vahalla niet echt top, gebruik laatste tijd mn: lexicom pcm soft, waves ( altijd al ) al dan niet gecombineerd met altiverb.
als hardware een oude fairchild veergalm ( erg mooi, maar niet te vinden ) , en voor zoeventjes erbij, we jammen wat , een gewoon m-one etje, en/ of een picoverb ( goedkoop en voor live goed genoeg )

verdere hardware behoeftes heb ik niet ( lexicon soft is ook prima ) of is me te duur ( bricasti )

Ik vraag me af wat je niet zo top vindt aan Valhalla reverbs? Alleen Vroom geeft je al elf algoritmes en tel daarbij de acht algoritmes van VintageVerb die allemaal in drie verschillende modes te gebruiken zijn.. dan kom ik toch op een heel extreem breed inzetbaar reverb combo voor maar $100,=

De LV-426 algoritme in Vroom klinkt zo speciaal, die is in z'n eentje die $50 wel waard mijn inziens! Maar ik ben ook super bij met de Large Chamber algoritme bijvoorbeeld, want daarmee kan je echt subtiel wat extra ruimte meegeven aan een sound. Je hebt eigenlijk niet door dat ie er op zit, maar als je 'm weghaalt merk je opeens dat het een stuk kaler/dunner klinkt.

Maar ik ben ook super bij met de Large Chamber algoritme bijvoorbeeld, want daarmee kan je echt subtiel wat extra ruimte meegeven aan een sound. Je hebt eigenlijk niet door dat ie er op zit, maar als je 'm weghaalt merk je opeens dat het een stuk kaler/dunner klinkt.

Dit is de beste dry/wet verhouding van een Reverb vind ik. Dat je hem net niet hoort, maar als je hem weghaalt dan merk je ineens dat er diepte verdwijnt.

ja de de LV-426 is de shit! Vintage Verb alle modi trouwens ook. VV was voor mij echt de Lexi killer

samen ook beter dan Lexicon bundle, SSL X-Verb of RELAB (zelfde ontwikkelaar)

De H8000 is net weg helaas. Mooie bak, maar ik hou net iets meer van de Lexicon sound mbt de reverb. De H8000 kun je wel mbv de VSIG editor volledig editen, vergelijkbaar met Reaktor. De mogelijkheden zijn eindeloos, maar wat mij irriteerde waren de audio clicks die sommige virtuele input en outputs genereerden. Dus bv het output level van een reverb. OS 5.5 was ook niet helemaal stabiel, dat zou toch niet mogen voor een bak van deze prijs. Maar al met al is het wel de meest veelzijdige multi FX die er denk ik is. Ik maakte er uiteindelijk relatief weinig gebruik van, en ik heb al een Eventide Space met oa de Blackhole reverb uit de H8000 dus ik mis niet zo heel veel.

de reden dat ik je H8000 niet gekocht heb,na wat speurwerk op het net..

als ik 1tje koop wil ik hem kunnen testen eerst.

de reden dat ik je H8000 niet gekocht heb,na wat speurwerk op het net..

als ik 1tje koop wil ik hem kunnen testen eerst.

Op zich is de H8000 stabiel genoeg, ook voor live werk. OS 5.5 is soms niet helemaal stabiel als je complexe patches maakt in VSIG en deze dan vervolgens gaat laden en de H8000 dan crashed. In het begin gaf dat een unheimisch gefüll maar live heb ik er nooit een mee gehad. Het andere issue is een bug in de long delay (loopers en samplers), die genereerde audio clicks en laat ik die nu net vaak gebruiken. Dus 99.9% van de presets werkt prima en meeste gebruikers hebben er totaal geen last van. Er is een trouwens een workaround, dus daar is wel mee te werken. Je verwacht het alleen niet van een apparaat van nieuw 5K, maar aan de andere kant, welke complexe en uitgebreide FX of synth heeft anno 2012 geen bugs en known issues? Wellicht dat OS 5.6 weer beter is :)

Ik wil mijn TC Electronic M-One weer terug. Ooit verkocht, waarschijnlijk stond ik rood ofzo...

Niet aan beginnen.. die displays gaan allemaal dood.. 'k zie op die van mij al helemaal niet meer welke preset ik gebruik.. al hoor ik zelf gelukkig de verschillen dan nog wel :okdan::D

Over high-end reverbs heb ik niet zoveel te melden.. buiten het feit dat ik de Sony DPS v77 wel mooier vind klinken in vergelijking met de M-one. De VSS3 komt wel dicht in de buurt van de DPS maar gebruik ik vaak uit gemak omdat dan te lui ben die outboard zooi te patchen.

Verder kan ik het wel beamen wat Cybermax zegt over de SPX900... in de tijd dat ik nog live optrad met bands ben ik tijdens de soundcheck een keer geïnteresseerd naar het effectenrack van de technicus gelopen om te kijken welke galm er gebruikt werd omdat ik deze toch wel erg lekker vond klinken.. dat was dus een SPX900 :okdan:

Verder gebruik ik afentoe nog een Lexicon core 32 met daarop een PC-90 kaart.. Is 2 x een PCM-90 op een PCI geluidskaart die ik kan patchen via de LDI-12t breakoutbox..
Doet het erg lekker op de drums.. 't is dan te bedienen in een pre-historische oldskool windows 98 computer maar dat is te budget voor dit high-end draadje denk ik :mega:
lexiconpc90.gif

Vergelijkbare discussies

Back