Best klinkende galm die ik gehoord heb...
Quantec QRS series wint, de Yardstick is iets minder, maar nog steeds een supertransparant apparaat.
Gebruik zelf de Lex 300L (brick room) met LARC en PCM70 (tiled room = klaar!) die oude Lexicons werken gewoon altijd goed, maar een room is geen room in een 300, je moet wel tweaken met de 300.
Heb recent ook een Dynacord DRP20 gekocht en die is ook heel mooi, net zo 3D als de Lexicon PCM70. Die dingen zouden veel duurder moeten zijn dan ze tweedehands kosten, maar dat is voor liefhebbers een plus.
De Dynacord wordt veel gebruikt in Nashville studio's, op vocals en hillbilly instrumenten. :-)
Ook de SPX900 vind ik erg fijn, vooral voor vocals. Eigenlijk vind ik dat de mooiste goedkope galm. De 990 en hoger klinken weer minder.
Low cost Lexicon units klinken wat ze kosten, niet slecht maar er zijn betere vintage apparaten die nu ongeveer even duur zijn.
Een nieuwe lexicon van 300 euro kun je beter laten liggen.
De oude Yamaha REV's zijn alleen geschikt voor Symphonic en delays, die galmen zijn te simpel en werken alleen als drum-effect.
Heb ook een rack DP4's maar die reverbs zijn meer effects processors, weinig diepte in de reverbs maar wel lekker op drums! (808 bijvoorbeeld).