apart mod wiel / pitch bend

Paul09

Nieuwkomer
Beste mensen,

Ik heb een tascam fw-1082 (controller en midi/audio interface) en een yamaha clavinova keyboard.

Ik heb net een sample-verzameling gekocht (ewql symph. orchestra). Om dit goed te kunnen gebruiken, is het eigenlijk noodzakelijk om een modulatie- en pitchbend wiel te hebben. En dat heb ik dus niet op mijn yamaha clav. (noch op de tascam.)

Ik heb al gezocht naar goedkope midi controllers/keyboards die dit wel hebben, maar kom steevast boven de EUR 100,- uit. Zelfs op marktplaats.nl. Dat vind ik toch zonde, want ik heb alleen die wieltjes nodig.

Heeft iemand een idee? Zelf maken is voor mij helaas geen optie, want met mijn twee linkerhanden heb ik al genoeg moeite gehad om in mijn jeugd een beetje fatsoenlijk piano te leren spelen. Laat staan om iets als een mod-wiel in elkaar te solderen...

Alvast bedankt en voor iedereen nog een goed 2008!

Paul

Staan hier op de marktplaats (van t SF) volgens mij voor minder dan 100 euro iig een Oxygen8 en n Xboard25.

Heb je gelijk nog een aantal andere draaiknoppen om eventueel andere parameters te editten.

Anders misschien eens kijken naar een tweedehands UC16 of UC33 van Edirol?

apart mod wiel / pitch bend

Hm, ik heb net via "snel reageren" gepost, maar ik zie niets in the thread. Gaat blijkbaar alleen naar de afzender van het laatste bericht.

Hoe dan ook / nogmaals: Flying Panther bedankt voor de snelle reaktie! Het gaat er om, dat ik EUR 100 zonde zou vinden voor alleen een mod/pitch wiel. Ik zal marktplaats blijven volgen, maar misschien is er op dit forum ook iemand met een andere oplossing. Ik woon in Den Haag. Groeten,

Paul

ik weet niet of het iets is voor je want het is soldeerwerk ,maar het is wel een hele goede tip.
Mocht het nu toch iets zijn voor je en is het soldeerwerk een onoverkomelijk obstakel dan wil ik je wel helpen ,tenminste als je niet ver uit de buurt woont ,of misschien zijn er wel andere forumleden die willen helpen .

ik weet niet of het iets is voor je want het is soldeerwerk ,maar het is wel een hele goede tip.
Mocht het nu toch iets zijn voor je en is het soldeerwerk een onoverkomelijk obstakel dan wil ik je wel helpen ,tenminste als je niet ver uit de buurt woont ,of misschien zijn er wel andere forumleden die willen helpen .

Krautsjo: Ik woon in Den Haag, dus dat zal wat te ver zijn. Maar heel erg bedankt voor het aanbod: het wordt zeer gewaardeerd!

lcasei: ik heb gezien dat er een dealer in Utrecht is. Hoewel het inderdaad op soldeerwerk lijkt, ga ik ze morgen toch even bellen.

Maar ik moet toegeven dat ik (inmiddels) de voorkeur heb voor een eenvoudig, klein 2e-hands midi contr keyboard - ook i.v.m. de bekabeling. Ik heb een extra midi-in poort op de tascam, dus met een standaard midi kabel kan ik een contr. keyb. eenvoudig op mijn clavinova zetten. Als ik kies voor een knutsel-oplossing wordt dat toch wat rommeliger, vrees ik.

Groeten,
Paul

Back