Mpc1000 instellen zoals poly of mono of meer keuzes?

NK-MN

Nieuwkomer
Hallo ik heb sinds paar maanden een nieuwe mpc1000 gekocht..
Ben nog zelf niet echt de ervaren ermee nou is mijn vraag ik heb bijv een sample op een pad geknalt en dan
als ik een pad 1x in druk en los laat hoor je de sample en als ik weer in druk begint ie gelijk overnieuw dus niet door elkaar heen zoals poly dat doet door elkaar heen.. is het dan de mogelijkheid om zoals die pad ingedrukt houden zo dat ie hem afspeelt en als ik weer loslaat dat ie er gelijk mee stop met afspelen van die sample??? Alvast bedankt

Ik weet het ff niet zeker, maar volgens mij kan je alleen poly en mono instellen.
Toch klinkt het wel enigsids bekend dat je de pad inhoud en geluid hoort en bij loslaten deze stop, maar misschien ben ik in de war of kan dat alleen op de mpc2000.

Ik wil je trouwens aanraden om het volgende besturingssysteem aan te schaffen voor een euro of 20. Dit is een alternatief voor het Akai OS welke erg gedateerd is, nog vol bugs zit en maar geen nieuwe versie voor uitkomt.

Het heet JJ os en maakt de mpc1000 al krachtiger dan een 2500 en met het JJ os wat er over een tijdje uitkomt(JJ 2.0, nu al als beta versie beschikbaar), komen er ook funkties van de 4000 of die zelfs nog nooit een mpc gehad heeft.

http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/

Je hebt daar ook een gratis versie, die eigenlijk een iets verbeterde Akai os is, maar je moet echt de betaalde versie nemen en dan de nieuwe handleiding downloaden, want alles is anders.
Je kan de betaalde versie wel gratis proberen alleen kan je dan je werk niet opslaan.
Aan de hand van je serienummer wordt er een code gegenereerd waarmee je de software unlocked.
Dat kost dus 30 dollar.

Zie ook www.mpc-forums.com

Laatst gewijzigd:
Eigenlijk moet ik niet zeggen aanraden, maar je moet het gewoon doen, Akai os verbleekt bij JJ. En zoveel updates paar maand. En anders ben je Akai os gewend en moet je weer aan deze wennen.

Bericht door een moderator:
verplaatst

hehe sander is een held :)

ik zou je aanraden voor drums een aparte program te maken en die op poly zetten. voor je samples(als je wilt werken met oneshots) zou ik hem op mono zetten, zo past alles(mits je de tempo van de sample een beetje goed hebt getuned) goed in elkaar. Als je wilt werken met note on(dwz; de sample lengte wordt bepaald afhankelijk van hoe lang je de pad in gedrukt houd) kan je ook prima werken met poly. Achteraf een beetje bijschafen op de decay is dan ook geen fout idee.

maar ff voor de duidelijkheid ; je wil dus een pad 1 keer indrukken zodat de volledige sample zich afspeelt, en zodra je dezelfde pad weer indrukt dat de sample stopt? dat kan in ieder geval niet, wat wel kan, is dat je een pad 1 keer indrukt en dat hij de hele sample afspeelt, en dat je op een andere empty pad waar geen sample opstaat een mute group toewijst; in dit geval; de pad waar je de sample op hebt geassigned.. ik denk dat dit wel kan werken, je zou het even moeten uitproberen..maar ik kan je dan toch echt beter adviseren om met de note on functie te gaan werken, is een stuk handiger

Toch klinkt het wel enigsids bekend dat je de pad inhoud en geluid hoort en bij loslaten deze stop, maar misschien ben ik in de war of kan dat alleen op de mpc2000.

dit is gewoon mogelijk als je de note on functie aanzet

Hoi,

Je moet 'm op Note Off zetten ;)

dat is alles

tenminste op mn 2000xl is dat zo, volgens mij heeft de 1000 dat ook

neejoh, mpc1000 heeft dat ook, mono en poly is alleen instellen of de samples elkaar mogen overlappen of juist afkappen. note on kan je vinden in JJ os met mode + pad 11, eerste scherm, achter elke pad staat dan one shot(1 keer indrukke; hele sample afspelen) of note on..

dan is de man geholpen! :D

waar kan ik die JJ os met mode + pad 11, is dat een progamma van sander wat ik moet installeren? of zit dat in me mpc1000 dat ik hem on Note OFF kan zetten??

waar kan ik die JJ os met mode + pad 11, is dat een progamma van sander wat ik moet installeren? of zit dat in me mpc1000 dat ik hem on Note OFF kan zetten??

Je kan 'm hier kopen:
http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/

Versie 3.08 is gratis en is eigenlijk een wat verbeterde Akai os

Maar waar het omgaat is de betaalde JJ OS 1 versie 4. Je kan deze wel gratis proberen alleen dan niet saven. Als je betaald moet je serienummer doorgeven, dan wordt een unlock code voor je gegenereerd. Je kan dus geen codes utwisselen, ideale copy beveiliging. Maar ja het besturingssysteem is ook erg goedkoop.

JJ OS 2 is nu ook uit, maar nog druk in de maak. Deze kan je geloof ik al kopen, maar dan moet je zowel OS 1 als 2 aanschaffen. Wordt zeker de moeite waard hoor. Is het eigenlijk al.

Hier een forum waar je veel info kan vinden:
http://www.mpc-forums.com/viewforum.php?f=25

tis niet note off, maar note on ! het tegenovergestelde van one shot.

Back