midipatchbay gezocht

Status
Please reply by conversation.

Hazes

Vind ik leuk
Ik zoek een 8 in/ 8 out 19" midi-patchbay. Mag ook een interface zijn (zolang deze ook stand-alone werkt), maar dat hoeft niet.

bv. Roland a880 of Emagic AMT-8

Volgens mij werkt de amt niet echt zo stand alone als dat je zou willen, je moet hem routen in software alvorens hem stand alone te gebruiken.

verder is misschien een edirol um880 nog een idee ? heb hem zelf ook evenales een roland 880, bijde werken hetzelfde, en zijn heerlijk te routen, met een load knopje op de um880 hangt m,n hele studio aan de mpc1000 ipv via usb aan de computer, en alle midi outs van alles in de studio hangt aan de midi in op de mpc, tis een heerlijk ding.

Dank voor het meedenken. :) Dat van die AMT 8 wist ik al, ik heb er ooit een gehad maar weer verkocht omdat ik alles ook via midi-thru aan elkaar kon knopen. Heb nu wat apparaten die geen thru -poort hebben, waardoor dat niet meer kan. De um880 is inderdaad ook een optie, al is alleen een patchbay eigenlijk al voldoende. Ik sequence bijna alles met de mpc. Voor midi-connectiviteit met de pc heb ik al een midex 3.

Dank voor het meedenken. :) Dat van die AMT 8 wist ik al, ik heb er ooit een gehad maar weer verkocht omdat ik alles ook via midi-thru aan elkaar kon knopen. Heb nu wat apparaten die geen thru -poort hebben, waardoor dat niet meer kan. De um880 is inderdaad ook een optie, al is alleen een patchbay eigenlijk al voldoende. Ik sequence bijna alles met de mpc. Voor midi-connectiviteit met de pc heb ik al een midex 3.

heb nog een Unitor 8 ( geen usb ) en een opcode Studio 5 XL ( mac )

:yamaha:

opcode is geen optie, aangezien ik niet met een mac werk. Unitor heeft geen usb. Dat kan in de toekomst nog wel eens lastig worden lijkt me. Of hebben alle nieuwere pc's ook nog een seriele poort?

opcode is geen optie, aangezien ik niet met een mac werk. Unitor heeft geen usb. Dat kan in de toekomst nog wel eens lastig worden lijkt me. Of hebben alle nieuwere pc's ook nog een seriele poort?

Je hebt wel een verloop in de handel van Usb naar serieel, als je hem alleen
voor patchbay gaat gebruiken dan maakt het niet uit of die nu
serieel of Usb is.
verder kun je de een tweede Unitor/AMT 8 met Usb doorlussen naar
een Unitor zonder Usb met een kabel.

De Opcode kun je ook zonder computer gebruiken moet even in het
handboek kijken hoe dat moet, verder heeft de Opcode 15x Midi in en out
+ sync en SMTPE :geslaagd:

Networkable 240-channel 15in x 15out MIDI SMPTE -Interface -Processor -Patchbay
-Synchronizer Studio 5LX MIDI interface for Macintosh combines the functions of an
interface, synchronizer, patchbay and processor in one unit. Studio 5LX provides 15
independent MIDI INs and OUTs, 240 MIDI channels per unit, networking capabilities and
memory for user patches. It uses OMS Studio Patches for the most advanced MIDI
processing available. 15 independent MIDI INs and OUTs; 240-channel compatibility
Network up to 6
Studio 5LXs together for 1440 MIDI channels

De Opcode kun je ook zonder computer gebruiken moet even in het
handboek kijken hoe dat moet

Dat kan inderdaad, maar je moet hem wel programmeren vanaf een (oude) Mac. Daarna kun je door de programma's schakelen vanaf het frontpanel, maar je kunt ze zonder computer niet wijzigen. Ik heb er zelf ook eentje staan en had al zitten kijken of ik er niet twee moet hebben :D Het is wel een monster qua mogelijkheden...

Jammer, dan valt ie voor mij echt af. Leek me wel een mooi apparaat.

Dat kan inderdaad, maar je moet hem wel programmeren vanaf een (oude) Mac. Daarna kun je door de programma's schakelen vanaf het frontpanel, maar je kunt ze zonder computer niet wijzigen. Ik heb er zelf ook eentje staan en had al zitten kijken of ik er niet twee moet hebben :D Het is wel een monster qua mogelijkheden...

aha goed , staan genoeg gratis ( bijna ) macs op het net , en dan even OMS erop en klaar :geslaagd:

aha goed , staan genoeg gratis ( bijna ) macs op het net , en dan even OMS erop en klaar :geslaagd:

dat was ook ff mijn idee toen ik jouw post van de studio 5 zag :engel:

Maar je moet wel nog de plaats hebben om een extra computer neer te planten.

ff offtopic... wat gebeurde er met Opcode? Is nu van Gibson dacht ik?

grtz
L

Heb zelf jaren met Vision gewerkt van opcode , Ez Vision, Vision Studio en dan Pro maar ben toen de tijd overgestapt naar Logic.

Status
Please reply by conversation.
Back