hoe creeer je deze vocalsound...

bart1986

Stamgast
Ik ben al even bezig om een sound te vinden die een beetje lijkt op de droge sound van elton john op zijn album The Captain and The Kid, om een voorbeeld te geven

http://www.youtube.com/watch?v=Q5EOnArzU5Q

die sound zeg maar, het klinkt alsof het alleen EQ heeft, maar dat geloof ik niet. Wat zeggen jullie...

Dat is nou een goede zanger...

wat heb je verder nodig?

-een goede preamp en een goede condensator microfoon,

-beetje HP filter of low cut..

-een goede technicus of engineer

Ik ben al even bezig om een sound te vinden die een beetje lijkt op de droge sound van elton john op zijn album The Captain and The Kid, om een voorbeeld te geven

http://www.youtube.com/watch?v=Q5EOnArzU5Q

die sound zeg maar, het klinkt alsof het alleen EQ heeft, maar dat geloof ik niet. Wat zeggen jullie...

Er zit toch duidelijk ook een reverb op voor het hoge randje.
Dus droog zou'k het niet noemen. En er is gedubd denk'k. Maar idd, goeie performance en lekkere limiter d'rover.

Maarja.. op een YouTube filmpje afgaan om geluidskwaliteit te beoordelen.. :W

Waarom persé een condensator microfoon? Ik heb 2 microfoons een dynamische en een condensator en in het ene nummer komt de ene microfoon beter tot zijn recht dan in het andere. Met ruigere nummers gebruik ik meestal condensator en rustige ballads liever dynamisch. Maar wat nou eigelijk het verschil is,,, tell me

hoi,
of je een condensator of een dynamische gebruikt maakt natuurlijk geen reet uit, het is maar net wat je wilt horen.
er wordt naar mijn idee tegenwoordig zoongeveer automaties naar de al dan niet namaak neumann gegrepen.
wat jij doet is helemaal prima, gewoon even navragen en verder kijken dan de neus lang is.
en een goeie sound is niet van een mike alleen afhankelijk.
kijk eens naar wat er vanaf, pak um beet, de jaren 50 gebruikt werd in studio,s
dat waren niet alleen condensators, erg veel dynamisch ( vergeet de bandmike's niet, echt smullen als je een goeie hebt)
dus gewoon gebruiken wat je zelf lekker vind klinken, zo maak je een sound.
groeten,
jeroen

Back