piano-synth maken

Buzz is al geinstalleerd, zal mij daar eens mee bezig houden.8P

In Cubase is de pianoroll al gelukt, maar het ziet er nog niet naar uit dat het met die plugin was want als ik aan die schuivers kwam veranderde er niks :-) De piano die ik hoorde was heel natuurlijk. Doet me denken aan de standaard midi piano in m'n soundblaster. Hm.
Nu ja, 'k zal dat morgen wel uitzoeken.

Greetz, en bedankt allemaal!*D

Waarschijnlijk heb je niet de softsynth geselecteerd, maar speelt ie idd gewoon de standaard MIDI-geluiden af. Hrmz, ben nu gaar en ga slapen zoals jij, leg ik morgen wel uit, of iemand anders is me vanavond al voor... 8o)

In Cubase ga in het menu naar Panels->VST Instruments

Daar zie je "no instrument" staan, klik daarop dan zie je een lijst met de plugins die door Cubase herkend zijn. Selecteer de ePiano of wat je ook wilt gebruiken.

Klik met rechts op een MIDI track in het gedeelte waar je MIDI interface staat (bij mij staat hier EWX 24/96 MIDI, bij jou wat anders waarschijnlijk).

Als het goed is kun je nu de VSTi selecteren die je net bij "VST Instruments geselecteerd hebt.

Veel plezier!

zo te lezen is de ePiano dll in je cubase plugin-folder gezet, fruityloops zal wel een andere eigen VST folder hebben....je kan de DLL daar effe naartoe kopieren of in fruityloops je VST pluginsfolder eventueel laten verwijzen naar je cubase plugins folder..

Olaf

Die verwijzing heb ik al gedaan maar het haalt nix uit. Fruity *** ;)

Het is me nu toch gelukt in Cubase, ik moest inderdaad het instrument nog selecteren.

Oef, dat heb ik dan ook weer.8)

Thx aan allen voor de hulp!

Back