Akai AX-60 voice probleem???

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Ik kan een Akai AX 60 kopen maar er moet wel wat aan gebeuren. Dus voordat ik hem aanschaf zou ik graag jullie mening willen weten over de issues die deze bak heeft. Hij powered gewoon op en alle led's en display werken naar behoren. Alle toetsen werken ook maar het geluid lijkt/is vals en hij laat blipjes en sweepjes horen. Zal hij alleen gecalibreerd moeten worden of is er iets ernstigers aan de hand?
Misschien dat iemand anders deze problemen ook heeft gehad en hierover even ze licht kan laten schijnen.

Van die blipjes heb ik geen last, maar dat hij vals wordt wel. Bij mij gaat wel ook onmiddelijk het edit lampje branden (een rood puntje in 't led display, tussen de twee cijfers van 't patchnummer) als ik 'm maar aanraak, en tegenwoordig zelfs meestal al bij 't aanzetten. Daarom ga ik er vanuit dat er wat soldeerpuntjes los zijn ofzo, Akai en sodleerpuntjes is niet bepaald goed, de AX80 heeft ook vaak problemen door slechte soldeerpunten. Maar ik durf het niet zeker te zeggen, ik moet de mijne gewoon maar wegbrengen omdat ik me er niet aan durf te wagen. Maar goed... Als 't edit lampje continu brand, is er zeker iets mis, want dat hoort niet.

Kun je laten weten waar je je ax60 hebt laten maken en door wie. Bij mij zitten er ook een paar kleinigheden los, maar ik durf er zelf niet aan te beginnen. Van losse solderingen heb ik (nog) geen last.

Kun je laten weten waar je je ax60 hebt laten maken en door wie. Bij mij zitten er ook een paar kleinigheden los, maar ik durf er zelf niet aan te beginnen. Van losse solderingen heb ik (nog) geen last.
Hmmmm ik snap niet echt wat je bedoeld......hij is nog niet gerepareerd en die van Chinetti volgens mij ook niet.......

Hoi, ik heb ook al 23 jaar een AX60, doet het nog redelijk goed ook nog.
Werkt autotune? rode knop links. Maak hem eens open en kijk of alle CEM Ic's nog goed in hun voeten zitten op de voice print. Druk alle connectoren eens aan van powersupply naar voice, edit, en uitgangsprinten, schuif eens alle schuifpotmeters 100x heen en weer, misschien vuiligheid.

Als hij net aanstaat en je doet autotune, dan wordt hij na een kwartier vals, autotune dan gewoon nog een keer, hij blijft stabiel na een uur.

de mijne heeft in zijn en mijn leven heel wat te lijden gehad, haha
optredens, bands, tien keer andere opstellingen studio maar zonder al te veel problemen.
In het begin had ik een voice gesloopt (cem) door toen hij aanstond een voice-kabel te prikken naar een S-612...is toen gerepareerd bij Fodor Rdam, ik weet niet of dat nog bestaat...

Ik zou graag willen komen kijken om je te helpen.... stuur anders ff een pb..Doen alle patches het niet??? 11 tm 88 ??

Ik vind de editmogelijkheden leuk met de arpeggio, reso, en cut-off, pwm en zo in unisono met arpeggio hold aan, pitchen en zo

Ik hoor het wel

suc7
Gr

Ik heb ook en AX60 en ben daar erg tevreden mee.
Gelukkig nog geen rare stem problemen ofzo. En dat autotune werkt bij mij overigen erg goed, wat fas55 ook zei, na een uurtje is die wel stabiel.

Back