muziek uit de kosmos

2206

www.florisvanhoof.com
heeft er iemand opnamen (cassette of nu mp3) van de vroegere brt2 radioprogramma's "muziek uit de kosmos" of "maneuvers in het donker"?

vette site chilli of het hire nou wel of niet mee te maken heeft :)

Weet wel waar je het over hebt,regelmatig naar geluisterd als jonge knaap, maar dit is wel zo'n 30jaar geleden,ik denk dat je beter rechtstreeks aan de vrt radio zal moeten vragen.

Oh ja, die programma's herriner ik me ook nog.
Ik moet toen 16 geweest zijn...idd best aan de vrt vragen

volgende week ga ik eens kijken bij de radio, misschen staat daar nog ergens een doos ingezonden tapes. leuk volgens mij om zo met die muziek in aanraking te komen. ik weet zeker dat dit soort radioprogramma's tegenwoordig in onze laserbeamcultuur een groot publiek zouden aanspreken.

Van maneuvers in het donker heb ik wellicht nog wat tapejes in een verhuisdoos...ergens.... mocht ik ooit ontsnappen aan mijn chronische luiheid....ben je de eerste! :engel:

O ja, heb ik ook veel naar geluisterd toen. Ik heb toen een paar cassetjes ingestuurd met mijn eerste Juno106-probeersels. 1 Keer is er zelfs een trackje van uitgezonden. Wat was ik fier.

Hallo,

Ook ik bezit nog wat cassetteopnames van Manoevres in het donker. Het is slechts een kleine greep maar ik was wel een trouwe luisteraar. Enkele tapes heb ik digitaal omgezet. De kwaliteit van de oudere opnames is helaas niet zo goed maar in het laatste jaar voordat het ophield had ik de beschikking over een hoogwaardig cassettedeck. Ik ben zeker bereid om wat materiaal beschikbaar te stellen, of liever nog om zelf ook nog mijn verzameling aan te vullen dmv. ruil. Neem gerust contact met me op:
edwinvanschijndel@hetnet.nl

Ik heb ook nog een paar tapes met muziek - vooral van amateurs - van Maneuvers (zo werd het echt geschreven) in het Donker. Aan dat programma heb ik veel te danken, want het stond aan de basis van mijn bescheiden succes. Mijn vader heeft de meeste opnamen gemaakt, omdat ik te ver woonde om het programma te ontvangen. De presentator, Flor Berkenbosh, heeft dat nog vermeld bij mijn radiodebuut. Hij heeft de mzuiek van mijn eerste casette "Music form misty marshes" bijna helemaal gedraaid en ook delen van mijn tweede en derde cassette. Ik was zelfs in de voorlaatste uitzending te horen, die natuurlijk helemaal vol zat, want alle amateurs wilden zich nog een keer laten horen! Ik heb Flor later nog eens ontmoet op de KLEM-dag toen het programma al was gestopt. Zenders gingen over op horizontale programmering, ook de WDR, waardoor het programma Schwingungen van Winfried Trenkler van de radio verdween (maar doorging op CD). Er zitten hier op het forum nog veel meer musici van wie de muziek in Maneuvers is uitgezonden, bijvoorbeeld Grooveron en Saint Eric. Muziek beschikbaar stellen wordt lastig in verband met auteursrecht van de musici, maar als dat is op te lossen, wil wel mewerken...

amateurs maken veel interessantere muziek dan de meeste profis.
heb het programma nooit kunnen beluisteren, jammer.

Gelukkig heb ik met volle teugen van dit mooie programma kunnen genieten,
en heb als zo velen tapes liggen.
Vreemd is het dat ik nooit een reactie heb gehad op een Belgies forum over Brt2 omroep brabant & M.U.D.K ! 10 jaar geleden heb ik naar play lists gevraagd en nog veel meer.....niets / nada.
Het leek wel toen de man achter Muziek uit de kosmos 'Paul Verkempinck' stopte alles omtrent de uitzendingen had mee genomen !
Als er vragen zijn hoor of zie ik dat graag, hopelijk kan ik menigeen van dienst
zijn door een vroeger magazine Sonic Report aan te bevelen.
Zie hier een eerder geplaatste mail in het Synthforum over SR en de pdf's als download.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=98100&highlight=sonic+report

mvg, waveman2.3

Ik denk dat ik ook nog wel een aantal tapes liggen heb, enkele zijn defect
Je kon ook maar 45minuten opnemen he per kant.

Iemand een versie van Bookworks? destijds gehoord op Maneuvers ... Van wie was het ook al weer?

Zo jammer dat veel van die muziek niet beschikbaar meer is...

Hi Nemesis, leuk dat ook jij tot die luisteraar behoorde van deze al lang ter ziele gegaane
MUDK. Toch zijn er meerdere mensen die hebben gereageerd op de URL (link) naar het toenmalige "Sonic Report", ik kan je van harte aanbevelen dat er echte freaks van toen en opnames te vinden zijn op http://www.emportal.info/index.php
Als je hier verder zoekt zul je veel vinden en horen, mvg.........waveman2.3

"Maneuvers in het donker", dat was toch nog iets anders dan "Muziek uit de Kosmos" hé ?

Muziek uit de Kosmos was van Werner Lachert en gepresenteerd door René gijsenberg. Ik heb nog cassettes uit die tijd.

Back