Ik heb ook nog een paar tapes met muziek - vooral van amateurs - van Maneuvers (zo werd het echt geschreven) in het Donker. Aan dat programma heb ik veel te danken, want het stond aan de basis van mijn bescheiden succes. Mijn vader heeft de meeste opnamen gemaakt, omdat ik te ver woonde om het programma te ontvangen. De presentator, Flor Berkenbosh, heeft dat nog vermeld bij mijn radiodebuut. Hij heeft de mzuiek van mijn eerste casette "Music form misty marshes" bijna helemaal gedraaid en ook delen van mijn tweede en derde cassette. Ik was zelfs in de voorlaatste uitzending te horen, die natuurlijk helemaal vol zat, want alle amateurs wilden zich nog een keer laten horen! Ik heb Flor later nog eens ontmoet op de KLEM-dag toen het programma al was gestopt. Zenders gingen over op horizontale programmering, ook de WDR, waardoor het programma Schwingungen van Winfried Trenkler van de radio verdween (maar doorging op CD). Er zitten hier op het forum nog veel meer musici van wie de muziek in Maneuvers is uitgezonden, bijvoorbeeld Grooveron en Saint Eric. Muziek beschikbaar stellen wordt lastig in verband met auteursrecht van de musici, maar als dat is op te lossen, wil wel mewerken...