muziek uit de kosmos

"Maneuvers in het donker", dat was toch nog iets anders dan "Muziek uit de Kosmos" hé ?

Muziek uit de Kosmos was van Werner Lachert en gepresenteerd door René gijsenberg. Ik heb nog cassettes uit die tijd.
Hmmm, wat een ontdekking, ik heb dat blijkbaar niet alleen overleeft... =)

Ik heb nog met veel plezier geluisterd naar "Goed nieuws uit de Kosmos" de voorloper van "Muziek uit de Kosmos" (dat werd dacht ik gepresenteerd door Paul Verkempinck). Daarvan heb ik nog een opname van het live concert van Klaus Schulze dat ik toen heb bijgewoond, in de St'-Michiels Kathedraal (toen maakte die man nog degelijke dingen... n.m.i.).

Hmmm, wat een ontdekking, ik heb dat blijkbaar niet alleen overleeft... =)

Ik heb nog met veel plezier geluisterd naar "Goed nieuws uit de Kosmos" de voorloper van "Muziek uit de Kosmos" (dat werd dacht ik gepresenteerd door Paul Verkempinck). Daarvan heb ik nog een opname van het live concert van Klaus Schulze dat ik toen heb bijgewoond, in de St'-Michiels Kathedraal (toen maakte die man nog degelijke dingen... n.m.i.).

Hihi, ik geloof dat ik een dergelijke tape, van dat concert van Klaus Schultze, ooit nog uitzond in mijn programma bij de toen nog "illegale" vrije radio "Radio Stad" vanuit Berchem. Die tape was niet van mij, en die uitzending was dan ook de enige maal dat ik dat concert beluisterd heb.

Nee, toch niet. De naam "Randgeluiden" doet ergens ver weg wel een belletje rinkelen, maar kan er me echt niets meer van herinneren.
Zelf heb ik in het Antwerpse bij verschillende vrije radio's in die tijd een synthesiser-programma gehad, die term betekende toen nog automatisch "space". Klaus Schultze, Tangerine Dream, Edgar Froese, Ashra Temple, Jurriaan Andriessen, ... Ik zou dringend m'n vinyl-collectie toch eens moeten digitaliseren, want veel van die LP's zijn niet te krijgen op CD (zoals Computer Experiments van Synergy met geluiden opgewekt door metingen van de zonnewind. Van "Space" gesproken).

Heeft iemand nog digitale versies staan van "Muziek uit de kosmos" of "Maneuvers in het Donker"? Ik ben wel eens benieuwd naar die amateur-inzendingen van toen.

Eddy, een aantal luisteraars van toen zijn aan het overtapen van cassette naar mp3 geslagen, in eerdere postings heb ik toen doorverwezen naar Sonic Report en EMPortal, ik heb mij slechts beperkt tot alle Sonic Reports te scannen en als PDF aan te bieden.......groetsels

Waveman, bedankt voor het antwoord. Ik had al gezocht op EMPortal.info, maar ik heb alleen maar een aflevering van Kaleidofoon kunnen vinden via de search-functie. En om die pdf's te kunnen downloaden moet ik blijkbaar eerst 25 posts maken.

Groeten,
ER

Edit: Na registratie blijken de pdf's toch gewoon downloadbaar. Bedankt voor de moeite om ze in te scannen :)

Laatst gewijzigd:
Back