Audiophile 192

Lunchtime

Stamgast
Probleempje met de M-audio Audiophile 192. Ik kan met deze kaart geen interne geluiden opnemen (zoals youtube, media player, winamp, etc). Ik zie vage berichten op het internet dat deze kaart dit niet zou ondersteunen. :frons:

Iemand met hetzelfde probleem?

Dat is wel een beetje vaag ja. Zelf heb ik ook een audiophile 192 en ik kan gewoon vanuit Cubase SX3 geluiden uit bijvoorbeeld Winamp opnemen.

Als je wat meer info geeft over je setup dan kunnen we je misschien verder helpen.

Goed om te horen dat het bij jou wel lukt. Begrijp ik het goed en heb je interne geluiden kunnen opnemen zonder eerst een out naar je mixer te moeten sturen en daarna het geluid terug naar de in van je kaart te routen. Heb je iets aan je settings moeten wijzigen?

Mijn setup is heel simpel... Windows XP, Sonar 6 studio. Ik heb de laatste drivers geïnstalleerd voor de kaart. Laatste update van Sonar 6. Alles is clean, ik heb nog geen settings gewijzigd.

Je wilt als ik het goed begrijp een video opnemen met de geluiden van je pc?

http://www.youtube.com/watch?v=Kiug3H3c4gk

Je moet geloof ik het één en ander wijzigen in je volume eigenschappen.

Ik zag ook een andere fimlpje op youtube een tijdje geleden die nog beter was maar kijk maar effe.

grtz

Nee, ik zou gewoon graag geluiden kunnen opnemen van youtube, winamp, etc. Geen video's. Met oudere geluidskaarten was dit geen probleem. Gewoon in volume regeling de opneem opties aanpassen. Maar de audiophile zal misschien wat anders werken.

Goed om te horen dat het bij jou wel lukt. Begrijp ik het goed en heb je interne geluiden kunnen opnemen zonder eerst een out naar je mixer te moeten sturen en daarna het geluid terug naar de in van je kaart te routen. Heb je iets aan je settings moeten wijzigen?

Mijn setup is heel simpel... Windows XP, Sonar 6 studio. Ik heb de laatste drivers geïnstalleerd voor de kaart. Laatste update van Sonar 6. Alles is clean, ik heb nog geen settings gewijzigd.
Ja dat klopt. Het enige wat (op dit moment) naar mn externe audiomixer gaat zijn de outputs van mn geluidskaart. Ik heb zelfs op dit moment nog geen outputs van mn mixer naar de inputs van mn geluidskaart gelust.

Ook heb ik geen specifieke instellingen moeten wijzigen. Ik zal vanavond en anders morgenmiddag ff alles nalopen. Kzit nu niet thuis namelijk.

Wellicht dat er in Sonar iets moet worden ingesteld trouwens. Ik ben niet bekend met dit programma.

Rammelaar, ik heb zonet de instellingen voor Sonar overgenomen van de officiële m-audio site. Het helpt niet. Wat vervelend, ik doe nochtans alles volgens het boekje...

Rammelaar, ik heb zonet de instellingen voor Sonar overgenomen van de officiële m-audio site. Het helpt niet. Wat vervelend, ik doe nochtans alles volgens het boekje...
Volgens mij was ik iets te enthousiast lunchtime...:( Voorheen kon ik gewoon muziek kon opnemen vanuit winamp, maar nu lukt het me niet meer.

Waarschijnlijk heb ik dat voorheen altijd gedaan met mn onboard geluidskaart. Aangezien ik dit best irri vind, ga ik nu ff zoeken naar een oplossing.

Wat zowiezo wel werkt, is de output van je audiophile naar een externe mixer sturen en 1 van de outputs hiervan weer terug naar je audiokaart.

Dit is alleen een beetje omslachtig, dus ik zal ff zoeken naar een andere oplossing. Het lijkt me een beetje heel erg nep als dit niet kan, dus het zal wel een instelling liggen.

Ik ga ff prutsen en als ik er niet uitkom, dan leg ik de vraag wel neer bij M-Audio. Mocht jij eerder een oplossing vinden dan ik, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Excuses voor mijn te optimistische reactie gister...

Rammelaar,

ik heb al een aantal keer op internet gelezen dat dit gewoon de manier is hoe de audiophile hardwarematig in elkaar zit... Ik ben in ieder geval benieuwd naar de reactie van m-audio.

Momenteel stuur ik m'n audio van de pc naar m'n Fantom X die ook nog een aantal on board effecten bevat. En zo is het eigenlijk nog wel fijn werken.

Allesinds bedankt voor je reacties.

Zie hier de reactie van M-Audio UK:

There could be several reasons for this type of problem, and our audio devices do not have a record ‘what you hear’ function which is seen on some multimedia audio cards and allows you to record internal audio sounds, however a call to our local tech support department should ensure a quick solution.

Information on your nearest support department in Holland can be found here (please use the drop down menu to select your country):
http://www.m-audio.com/index.php?do=store.international

Regards,

Ik zal die gasten vd week ff bellen. Waarschijnlijk zullen zij bovenstaande bevestigen.

Zie hier de reactie van M-Audio UK:

There could be several reasons for this type of problem, and our audio devices do not have a record ‘what you hear’ function which is seen on some multimedia audio cards and allows you to record internal audio sounds, however a call to our local tech support department should ensure a quick solution.

Information on your nearest support department in Holland can be found here (please use the drop down menu to select your country):
http://www.m-audio.com/index.php?do=store.international

Regards,

Ik zal die gasten vd week ff bellen. Waarschijnlijk zullen zij bovenstaande bevestigen.

Rammelaar, heb je die gasten al gebeld? Ik zit namelijk te overwegen om die geluidskaart aan te schaffen. Als alle M-Audio kaarten geen "what you hear" functie hebben vind ik dit een zeer slechte zaak.

Overigens, het lijkt helaas wel te kloppen. Ik heb momenteel de M-Audio Fasttrack USB. Hiermee kan ik ook niet intern opnemen :erm:

Welk ander merk kan je met M-Audio vergelijken? Emu ofzo?

De geluidskaarten van M-audio hebben inderdaad geen "record what you hear" functie.

De enige manier om alsnog op te nemen vanuit bijvoorbeeld winamp, is door de output van je kaart via je audiomixer weer terug te sturen naar de input van je geluidskaart. Als je een audiotafel met subgroepen en/of auxes hebt, dan kun je luisteren en opnemen tegelijk.

Beetje goedkoop van M-audio, maar voor de rest hebben ze (voor het geld dat je betaalt) prima kaarten. EMU is volgens mij een goede tegenhanger, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat ik geen ervaring heb met deze kaarten.

ook problemen met Audiophile 192

ook problemen met Audiophile 192

Ik heb vandaag mijn M-audio Audiophile 192 gekocht, direct geinstalleerd en om'm effe te testen of die werkte gewoon een liedje afgespeeld. Het probleem is nu dat het geluid kraakt, vertraagt en vooral stottert. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik vind't niet... KAn er iemand mij helpen?
Mijn PC is een Dual Core 1.8 Ghz en 2 Gb RAM.

Ik heb vandaag mijn M-audio Audiophile 192 gekocht, direct geinstalleerd en om'm effe te testen of die werkte gewoon een liedje afgespeeld. Het probleem is nu dat het geluid kraakt, vertraagt en vooral stottert. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik vind't niet... KAn er iemand mij helpen?

Gebruik je de juiste ASIO drivers?

@Rammelaar
Ik heb een M-Audio audiophile 2496 en daar kan het prima mee hoor! Bij mij werkt het alsvolgt:

Bij de Windows geluids instellingen ervoor zorgen dat het audio (van de mediaplayer etc.) wordt afgespeeld door de M-audio kaart. Vervolgens in je opnameprogramma (in mijn geval Cubase of Wavelab) "Monitor mixer" als input kiezen. Oftewel, datgene wat wordt weergeven via de kanalen van de M-Audio mixer in het control panel.

Weet niet of het bij de 192 ook zo werkt maar het lijkt me van wel.

Meesha bedankt voor je feedback!! Ik ga het vanmiddag gelijk even testen. Wat je zegt over de geluidsinstellingen van Windows "snap" ik alleen niet helemaal, want ik heb mn oude geluidskaart volledig gedeactiveerd. Mn mediaplayers kunnen dus alleen maar gebruik maken van mn M-audio kaart.

Met het kiezen van de monitor input bedoel je de input van het audiospoor toch?

Greetzzz

Bedoel je met afspelen het beluisteren van een project in Cubase of gewoon een audiofile vanuit een mediaplayer.

Als het dat laatste is, dan is er waarschijnlijk iets mis met je drivers. Ik neem aan dat je de instructies gevolgt bij het installeren? heb je ook de laatste gedownload of enkel de bijgeleverde driver geinstalleerd?

Als probleem zich in Cubase voordoet, dan moet je je audiobuffer aanpassen. Deze staat bij het opstarten (bij de nieuwste driver) standaard op 256. Afhankelijk van de grootte van je project zul je deze aan moeten passen.

Succes...

Nou dan komt het geluid van je windows applicaties in ieder geval al uit de juiste geluidskaart. Nu alleen een kwestie van de juiste input op je audiospoor kiezen. Je kiest daar dan dus "monitor mixer" (of iets dergelijks)
Windows instellingen gecheckt. Hier staat gewoon M-audio delta. Ook ff vlug gekeken bij apparaatbeheer en geen conflicten geconstateerd.

Vervolgens ook de instellingen van Winamp gecheckt. Je kunt daar onder preferences je driver(s) instellen en zelfs configureren. Hier kun je o.a. aangeven welke geluidskaart en poorten hij moet gebruiken.

Vervolgens Cubase geopend, een audiospoor aangemaakt en gekeken bij de input (links in het scherm). De monitor input kun je hier niet kiezen, enkel Wave in 1/2 of Spdif 3/4 in (als je deze eerst aanmaakt onder F4). Aangezien ik niets fysiek in mn input heb gestopt van buitenaf, krijg ik dus geen input signaal (bij het afspelen van tracks in Winamp).

In Wavelab precies hetzelfde verhaal. Wel heel erg vaag dat het bij jou wel gewoon lukt. Onze kaarten verschillen namelijk niet zoveel. Ik ga die gasten anders wel nóg een keer bellen. Ff vragen waarom het bij de 2496 wel lukt en bij de 192 niet.

Back