welke Quad of Octo Compressor?

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Ik wil mijn compressor arsenaal uitbreiden,
maar bedacht zo even, ipv meerdere compressors, kan ik niet meteen een 8 of 4 voudige kopen? (spaart rackruimte)
Is de bedoeling om permanent op 8 channels van mn mixer aangesloten te zijn.

een vlugge google search:

Quad:
Mackie Quad Comp: (thomann 888 euro)
Drawmer DL441 Quad Auto Comp/Lim: (thomann 999 euro)
DBX Quad (...)
BSS DPR-404

Octo:
SM PRO OCto (rond $550-$699)
Klark Teknik Square One Dynamic (rond 1500 ofzo dachtik)
DBX 900 (oud en zeldzaam, modulair niet echt een voordeel in dit geval)
Presonus ACP88 (thomann 999 euro)

graag advies en suggesties.. :halleluja

die SM PRO OC8, is dat iets..
ik lees redelijk goede reviews en het is echt spotgoedkoop (prijs music service: 172 euro)

dat kan niet goed zijn,
maar toch, iemand ervaringen?

Verder nog de Alto CLE4 en CLE8.0 gevonden.. Hoogwaardig Italiaans design made in China.. vandaar ook redelijk goedkoop..
Vreemd genoeg vind ik er meer over in de VSA: $479

Bij thomann zie ik ook nog es de SM PRO OC-8e voor 349 euro.
Deze heeft echt wijzers e.d.

Okee dan, dat scheelt weer een paar types/merken :D

Ik heb hele , hele goeie ervaringen met de KlarkTeknik Square one. Echt een goed apparaat, niet te vergelijken met de goedkope dbx-en! Topding!

ook nog even toevoegen dat ik niet met vocalen of dergelijk werk..
ik gebruik gewoon graag compressie op alles.. (van onhoorbaar subtiel tot extreem)

maar ik wil natuurlijk geen toestel die de klank gaat verkleuren in een zin dat alle karakteristiek van mijn instrumenten verloren gaat.

ik gebruik momenteel alesis 3630 op inserts.. niet bepaald high end maar ik merk wel dat ik niet zonder kan

heb liever iets zijn uiterste best doet op analoog vlak, die digitale uitbreidingsmogelijkheden zoals bij de focusrite schrikken me wel eerder af dan vice versa.

laten we het zo zeggen: als je iets wilt dat "zijn uiterste best doet" zou ik geen smpro kopen ;)

ik doelde eerder op die digitale uitbreidingsmogelijkheden.. daar heb ik gene interesse in, heb liever dat ze die moeite in het analoge gedeelte doen..

heb je ervaringen met die smpro mss?

ik zei ook, en das mss belangrijkste vanal:
"maar ik wil natuurlijk geen toestel die de klank gaat verkleuren in een zin dat alle karakteristiek van mijn instrumenten verloren gaat."

ja ik heb al eerder een paar smpro spulletjes uitgeprobeerd.

leuke ideeën, maar matig uitgevoerd. (wat verwacht je voor die prijs)
misschien wel leuk om te modificeren

leuke ideeën, maar matig uitgevoerd. (wat verwacht je voor die prijs)
n
leuke ideeën op welk gebied?
en matig uitgevoerd, op welk gebied dan? klankgewijs?
sorry van al die vragen ;)

als ze besparen op dingen zoals de behuizing, of plastiek ipv metalen draaiknopjes gebruiken, heb ik daar geen probleem mee..
ik heb bvb ook de FMR RNC, heel tevreden van.

edit: of is goed het te vergelijken met behringer?

de klank, het is een soort van Behringer naar mijn idee. niet geweldig, maar werkbaar. de compressor, die oc8 vond ik vrij 'lomp' klinken. en ook zo'n monitor schakelkastje, zat heel gammel in elkaar. crappy schakelaars en draaiknoppen, gammele jacks.

wie weet is de nieuwere lichting beter, die OC8 is nu ook een nieuwe versie van bijvoorbeeld. de preamps weet ik niet.

het beste is zelf uitproberen natuurlijk :)

ik ben ook zeer geinteresseerd in die Klark Teknik SQ1D: SQUARE ONE 8 Channel Dynamics
lijkt me een zeer bruikbaar breed inzetbare compressor, hij heeft ook key inputs.
heeft iemand deze om wat ervaringen te delen?
nieuw kost deze 1179 bij feedback

Check ook eens de Really Nice Compressor van FNR. Ziet er niet uit maar klinkt echt goed, en is betaalbaar voor 2 kanalen. Ik geloof rond de 200, dus als je er 4 zou kopen...
Meerdere soorten is volgens mij beter, want dan heb je meer kleur mogelijkheden.

ik gebruik momenteel alesis 3630 op inserts.. niet bepaald high end maar ik merk wel dat ik niet zonder kan

Wat mis je/is er niet goed aan de 3630?
Mijns inziens moet je alleen dan voor 'beter'/duurder gaan als je het verschil ook hoort. Je kunt wel duur spul komen 'omdat ze het allemaal hebben', maar wat maakt het uit, als het verschil onhoorbaar is?
Dus dan zul je moeten gaan luisteren/testen. Anders zou ik het onderstaande doen.

SM Pro is meer budget, dus minder kwaliteit, dan de Alesis.
Als je er 3 3630 bij koopt ben je toch ook klaar? Kost je dan ca. € 360 + 6 insert kabels (+ 3 stopcontacten, da's wel een nadeel).

Laatst gewijzigd:
ik denk dat veel mensen die flink wat jaren met muziek bezig zijn en veel apparatuur heeft of heeft gehad het verschil wel hoort tussen een goedkopere of high-end of hoger segment compressor.
goedkopere merken zijn niet perse slecht natuurlijk, ik heb zelf 2 x 266xl's, Ensonic Dp4, een focusrite penta en mixmaster. werkt zeker goed en effectief maar ik zou graag wat meer investeren in een dikke compressor/ buizen/ eq etc. zoiets heb je altijd profijt van.

ik denk dat veel mensen die flink wat jaren met muziek bezig zijn en veel apparatuur heeft of heeft gehad het verschil wel hoort tussen een goedkopere of high-end of hoger segment compressor.
goedkopere merken zijn niet perse slecht natuurlijk, ik heb zelf 2 x 266xl's, Ensonic Dp4, een focusrite penta en mixmaster. werkt zeker goed en effectief maar ik zou graag wat meer investeren in een dikke compressor/ buizen/ eq etc. zoiets heb je altijd profijt van.

Volgens mij hoor je er in de mix bijna/helemaal niks meer van....
Als je een budget compressor goed in kunt stellen kom je ook een heel eind.

heb ook wel wat ervaring met verschillende merken maar niet met Klark, was wel benieuwd of iemand er 1 heeft. 8 compressoren voor nog geen 1200 is zeer goed qua prijs.
TL audio maakt ook wel leuke spullen voor een redelijke prijs.
Ik heb die SPL tube vitalizer ook mee gespeeld, ook zeer dik.

Back