welke Quad of Octo Compressor?

mwoa, niks van horen .. gooi een dikke buizen eq over je eindmix en dat ga je zeker wel horen. TL audio 5052 vind ik ook interessant

ik denk dat veel mensen die flink wat jaren met muziek bezig zijn en veel apparatuur heeft of heeft gehad het verschil wel hoort tussen een goedkopere of high-end of hoger segment compressor.
goedkopere merken zijn niet perse slecht natuurlijk, ik heb zelf 2 x 266xl's, Ensonic Dp4, een focusrite penta en mixmaster. werkt zeker goed en effectief maar ik zou graag wat meer investeren in een dikke compressor/ buizen/ eq etc. zoiets heb je altijd profijt van.

Als je het per track beluistert, zul je zeker gelijk hebben.

Het punt is echter ook dat je voor 1 top compressor/EQ een kwart studio hebt (in mijn situatie).
Als ik alles wat ik heb, van de bovengenoemde merken en andere high-end producenten zou hebben, had ik nu een studio staan van € 60.000 of meer.
En ik heb die € niet.
En in je chain 1 of 2 componenten van topkwaliteit, maar de rest niet, heeft geen nut. Je chain is zo goed als de zwakste schakel. Dan moet je alles opwaarderen. Je zet geen top high-end spul neer en neemt op met een M-audio ofzo. Dat moet dan tenminste RME zijn, of beter Apogee etc etc etc. En dat geldt dus voor alles.

je moet altijd ergens beginnen. ik zit zeker in een situatie dat ik goed spul genoeg heb alhoewel er zeker meer en meer analoog gaat komen. je hoeft inderdaad geen 10 dure compressoren te hebben maar 1 of 2 goede flexibele kan geen kwaad en die kun je gewoon op je aux of master insert doen.
maar ik snap wat je bedoelt, ik ben de m-audio fase inderaad ook voorbij. 1500 euro voor een goede processor heb ik wel over

je hoeft inderdaad geen 10 dure compressoren te hebben maar 1 of 2 goede flexibele kan geen kwaad en die kun je gewoon op je aux of master insert doen.

Ik neem aan dat je met jouw kennis van zaken niet bedoelt dat je een compressor via een aux aanstuurt? Of zet je dan de schuif van het kanaal dicht en dan op een Pre-fader aux? :?

1500 euro voor een goede processor heb ik wel over
Lekker als je dat aan 1 processor kunt besteden :okdan:

ik ben eigenlijk net wat dieper in aan het gaan op het sidechainen. ik heb nu via 1 kanaal een mono compressor op de kick via insert en het 2e kanaal gaat via aux en wordt zo getriggerd door de kick . zowel pre-fader als via het volume werkt het.
ik had het eerst alleen voor de baslijn maar bij een cymbal is het ook wel lekker of andere geluiden. werk ook wel een tijdje met compressie maar wil wel iets verder gaan en experimenteren en toepassen. ik weet echt niet uitzonderlijk veel ofso, ik leer ook elke dag nieuwe dingen

Wat mis je/is er niet goed aan de 3630?
Mijns inziens moet je alleen dan voor 'beter'/duurder gaan als je het verschil ook hoort. Je kunt wel duur spul komen 'omdat ze het allemaal hebben', maar wat maakt het uit, als het verschil onhoorbaar is?
Dus dan zul je moeten gaan luisteren/testen. Anders zou ik het onderstaande doen.

SM Pro is meer budget, dus minder kwaliteit, dan de Alesis.
Als je er 3 3630 bij koopt ben je toch ook klaar? Kost je dan ca. € 360 + 6 insert kabels (+ 3 stopcontacten, da's wel een nadeel).
is een ouwe topic dit :) ondertussen nog geen extra compressors gekocht

Ahja de alesis 3630 is nu niet bepaald een goede compressor
wel goed om creatief te gebruiken, dat wel... Ik ga de mijne nooit verkopen.
Maar permanent op mijn 8 main channels? no way.

4 x FRM RNC ga ik ook niet doen, want hoewel die stereo is kan je hem slechts mono controllen.. die RNLA ook al aan gedacht, kleur enorm maar is mischien wel leuk

maar ik wil voornamelijk een eerlijke compressor zonder specifiek klankkarakter, permanent op 8 kanalen, een beetje zoals je de EQ op je mixert gebruikt.

zo'n alesis is idd niet super verkeerd ofso. je moet gewoon met de tijd verschillende dingen uitproberen. na een tijd leer je wat goed klinkt en wat minder klinkt en welke karakteristieken goed bij je sound passen. ik heb sinds een tijdje alle VA spullen de deur uit gedaan en werk nu alleen maar analoog, iets waar ik me veel fijner bij voel. de investeringen zijn het dubbel en dwars waard. als ik straks die square one heb ga ik hetzelfde weer ervaren qua compressor. het is altijd goed om wat extra compressors te hebben. ik ben ook vrij gewend aan de dbx sound. een goede drawmer is ook het geld zeker waard .. gewoon uitproberen allemaal.

Back