Roland nieuws?

het zou dus een Fantom G worden,ben benieuwd,
ik hoop dat ze met deze eens speciaal uit de hoek komen,
anders gaan vele hier op het forum gelijk hebben met het feit dat Roland alleen maar van alles een beetje meer toevoegd,maar verder
niet echt vernieuwend is.

Ja, ik wordt altijd zo moe van dat soort discussies. Terwijl bijna elke fabrikant dat doet (zeker de grote 3). Meer van hetzelfde en so what? Dat is evolutie. Wil je wat vernieuwends? Dan weet je waar je vooral niet moet zijn. Duidelijk toch?

Ben benieuwd!

L56 Out...

Ja, ik wordt altijd zo moe van dat soort discussies. Terwijl bijna elke fabrikant dat doet (zeker de grote 3). Meer van hetzelfde en so what? Dat is evolutie. Wil je wat vernieuwends? Dan weet je waar je vooral niet moet zijn. Duidelijk toch?

Ben benieuwd!

L56 Out...

Eens kijken
A, B, C, D, E, F, G ect X, Y, Z
G ligt eerder in het alfabet dus wordt het een uitgeklede versie van de X

???

groet,

robbie
:eureka:

Of 't is de 'g' van Giant: een UITGEBREIDERE versie :D

Tuurlijk......
de "G" van Giant......
en weet je wat dat is?
2! Fantoms in een kast!
Iets voor de Gigantjes?

robbie

Zou zomaar kunnen. Kijk maar naar de V-synth: XT = enkel; GT = dubbel (qua V-synth engine)
;)

Oftewel een opgevoerde fantom met nog meer van hetzelfde.

Opwindend zeg, kan bijna niet wachten.

Inderdaad.......toch zal je gelijk weer zien dat mensen roepen;
"KOPEN!!! DIE MOET ik hebben"

ik wacht het wel af, ben tevreden met mijn "setup" waaronder een X7!

robbie

Gezien de logica van roland, en kijkend naar de oude juno`s en de nieuwe juno-G, ofterwijl oude juno`s analoog, nieuwe juno-g digitaal workstation, denk ik dat de nieuwe phantom G diezelfde logica volgt, dus dat word een analoge bak :D

Ik zie daar vooral het positieve nieuws in dat de fantom-X gaat droppen in prijs ^_^. En dat zou prima zijn voor mijn set-up aan te vullen. De X is ideaal voor mij live en de srx-boards vind ik meer dan prima. De fantom-G met Karma kleurentouchscreen ^_^. Een vriend van mij staat op de NAMM2008, zal hem dan eens bellen wat hij er van vindt.

Dat er een nieuwe Fantom staat aan te komen is vrijwel zeker,
Musicstore verkoopt de laatste FantomX's die op stock zijn
in een bundelverkoop.
Dat de prijs nog veel gaat zakken betwijfel ik,maar is te hopen voor wie dan zijn kans wil grijpen om er ééntje te kopen hé :-)
Persoonlijk zou ik dan wel gaan voor het allerlaatste model,
gezien de prijs van de FantomX in die 4 jaar niet echt zoveel lager is gezakt,zal de nieuwe wel niet zoveel meer zijn in prijs.
Volgens mij is het ook zeker dat het een nieuw top model gaat zijn,want alleen van deze worden er 88 versies gemaakt,
dus denk niet dat het een afgeslankte fantomX gaat zijn.
Wat die G voorsteld,tja,met de V-synth had je X(T) en erna G(T)
en met het feit dat Roland graag met dual engines speelt,
zie de Boss GT8 en VG99 en de V-synth GT,
zie ik misschien iets in die trend bij hun nieuwe workstation,
waarschijnlijk hun pcm engine en een VA engine of zelf keuze
uit een vari-phrase engine :-)
Maar zeer binnenkort weten we wat Roland zijn plannen zijn voor 2008 :-)

Ik weet niet of iemand zweeds kan lezen, maar hier staat een bericht over de fantom G serie http://www.roland.se/news.asp?id=52&newsid=99
Er is ook een Spaanse site die er iets over meld.
De geruchten gaan dat er een nieuwe soundengine in zit (super natural) en een 8,5" kleuren scherm.... verder zullen de geïnteresseerden waarschijnlijk moeten wachten tot Namm begint.

Groetjes van Rudo

Ben benieuwd!

L56 Out...

Precies,
Over een nieuwe Virus of Nord lead hoor je niemand klagen terwijl daar de échte innovaties ook niet dikbezaaid zijn, maar owee als het een Fantom is...
En de V-synth vind ik best wel een innovatieve synth, dus het is niet alléén recyclen wat Roland doet.

Bovendien, zo lang er een markt voor is ben je toch gek als je hem niet bedient...

Nee, want dat zou waarschijnlijk mijn verhaal ontkrachten. :engel:

Back