Behringer BCF2000 Mackie Control mode

dextah

Ouwe rot
Naar aanleiding van mijn andere thread
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=90600
(wat ik dus niet aan de praat krijg behalve de mixer faders & pan)
Zat ik eens te googelen naar de BFC2000 vanwege de Mackie Control mode .

Hoe werkt de Behringer BCF2000 in Mackie Control mode ?
Als ik in Cubase bv Minimonsta open .. 'mapped' de BCF2000 dan automatisch naar de MiniMonsta, of moet ik dat eerst allemaal gaan instellen ?

ben al een tijdje in de weer om hem in logic als logic control aan de praat te krijgen, maar mn remote sl(en automap) worden daar absoluut niet blij van. ligt waarschijnlijk aan mn gebrekkige kennis van Logic, ben nog redelijk onwetend :)

moest me maar eens op de 1200 pagina's tellende manual van logic gaan storten...

Overigens werkt de BCF wel vrijwel direct in Logic, in tegenstelling tot Cubase waar vrij weinig gebeurde afgezien van wat spokende faders... echt erg jammer dat automap er dan de kluts van kwijtraakt en de faders van de bcf meedraaien met de knoppen van de remote. leuk als je fijn de cutoff van een synth staat te schuiven en vervolgens dat kanaal meeschuift qua volume en fader...

Nu is het me nog niet duidelijk of het zo is dat de BCF automatisch naar een plug/softsynth springt in Mackie mode .
Gebruiken de meeste hem hier alleen om de mixers in hun daw te bedienen ? Dat vind ik het minst interessant . Dat lukt me nog wel met mijn UC33 .

enkel mixer, de rest via automap. althans, dat is het plan... volgens mij is dat ook een beetje zoals ie bedoelt is.

Back