plug ins op externe harde schijf

trex

Stamgast
hallo,
ik ben van plan om colossus van east west te kopen.
Ik heb namelijk geen vaste pc maar ene laptop.
Ik heb er al een paar muziek programmas op staan, dus wil ik nu wat geheugen besparen. dus ga ik een externe harde schijf kopen (bv 200gb)
Ik heb nu een avan Western digital, 500 gb maar die moet ik in de stekker steken. nu wou ik er eentje dat ik los kan meedoen.

Is het moegelik om colossus te installeren op mijn pc (en wellicht ook op mijn exterene harde schijf), en dan de samples zelf te laden van mijn externe harde schijf, indeplaats van die op mijn pc te instaleren.

Dus,
- stand alone op de pc
- samples op externe harde schijf.

Kan dit?

meestal installeer je de dll files van je plugins in de bijhorende vst folder, samples/libraries kan je overal installeren ...ook op een externe harde schijf ...hangt er ook vanaf of je host programma ( of vst instrument) direct from disk streaming doet of niet ...anderes worden de samples in het ram geheugen ingeladen .....Een externe harde schijf is zowiezo wat trager dan een standaard pci hd wat betreft datatransfer ..M.aw. no problemo om je samples op externe hd te plaatsen

Welke harde schijf raden jullie mij aan?

Is het zo dat ik best 1tje neem van 100 of meer gb, en dan allen colossus erop zet, zodat ik nog veel vrije ruimte heb?

Of is het beter weer een te kopen die ik in de stekker steek maar dan van 500 gb?

thx

Natuurlijk was de bedoeling om een draagbare te kopen, omdat dit handiger is voor op reis enzo, maarja hij moet wel colossus aankunnen natuurlijk.

Als je alleen colossus wilt gebruiken heb je al genoeg aan een schijf van 60 Gb. Maar als je meer wilt zou ik toch richting de 250 of meer gaan. Zo prijzig zijn ze ook niet meer tegenwoordig. Wat denk ik het belangrijkste is dat je kijkt naar een schijf die zowel firewire als USB 2.0 ondersteund. Dan kan je altijd alle kanten op. LaCie heeft mooie schijven.

Back