korg z1 = dat nou 12 x de prophey met veel meer

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid

want uhh kzit wat demo,s te luisteren
de prophecy is wreed zeg ,....tussen fm/pulse achtige bassen en meer wicked ness in en de z1 demos zijn allemaal erg moi en playable

ik heb ergens gelzen dat de z1 dus een 12 x prophecy board heeft ...?
en meer moss [multi osc system
check de prophecy demo van de bekende youtube goeroe haha
http://nl.youtube.com/watch?v=GcWIuGYG4io&NR=1:okdan::W;)

persoonlijk vindtik namelijk de z1 een vd meest begeerlijke ...mooie en erg fyn bedienbare synths ,..hmhmdie hier nog ontbreken

want ik wil iets ,..wat veel verschillende sounds kan voort brengen
poly is 12/24 = genoeg
hands on control heeft
en gelijk een fyne master keys is ,...

keuzes ...jd800...evt k5000 kawai
in deze price range 500.- ongeveer

dingen zoals een sqr ensoniq / wave staion en so zijn ook leuk ...
ik ben tog niet soon menu / preset manipulatorrrrrr:Z
tsja
breed georienteerde synths met knobbies ,...poly ,..is een duur denkik ding

Hee R-ond....jij wil toch al heel lang een Z1? Ik zou het zeker proberen; je krijgt er geen spijt van.

Heb zelf een Prophecy gehad voordat ik een Z1 kocht.

Prophecy is misschien iets krachter in monosounds (behalve unison dan)

Waarschijnlijk iets in de d/a converters of iets kleins in de soundmodelling. Voor de rest is de Z1 erg mooi.
Nog steeds de beste VA qua mogelijkheden wat mij betreft.

Denk niet dat een Oasys synth nu zoveel beter klinkt.
Sure hogere bitrate en 24 bit etc.. maar de basis komt van de Z1.

Enige minpunt van de Z1 vind ik de d/a converters.. klinken een beetje muffled vind ik. Een beetje EQ doet dan wonderen.

Maar 12x prophecy.. zeker 10x :)

Ik heb prophecy's gehad en ook een Z1.

Je moet de Z1 zien als een 12 stemmige prophecy met een rustiger sound, hij klinkt wat rustiger voor mijn gevoel.

Je hebt een paar extra synthesemodellen tegenover de Prophecy, een stepsequencertje (programmeerbare arpeggiator), en een multi mode waarin je 6 patches maximaal tegelijk kan layeren. Het is mogelijk om ze onderling te detunen en stemmen toe te wijzen. Heb je dit onder de knie dan kun je vette organische patches maken.

Denk maar eens wat voor levendige sounds je krijgt als je pad/string achtige geluiden combineert met een arpeggiator patch.

De Z1 heeft ook een lekker setje effecten aan boord (weet effe niet wat, maar dat was ook wel goed geregeld).
Tenslotte zijn de filters serie / parallel te schakelen en verschillende filtermodes te kiezen (en ik meen dat je ook een offset tussen de filterfrequenties in kunt stellen... klopt dit?)

al met al een fijne bak maar hij klonk me té vol (en ik wilde een quasimidi polymorph)

Ga dr voor R-ond!

;)

-C-

Ja R-ond ga ervoor!

.. misschein moete we nu toch maar eens voor echt afspreke ;) De Z1 staat hier immers nog steeds.

De Z1 is ook veel meer dan een VA; het is een physical modelling machine waar je zo'n beetje alle kanten mee uit kunt. Je kunt er zowel hele goede acoustische geluiden mee maken als geflipte electronische sounds (o.a. ook met de bitreducer e.d.).

Echt een inspiratiemachine vind ik het :halleluja Korg heeft een een zeer goed geslaagd product neergezet destijds....

Aan de 12 stemmen heb ik zelf overigens wel genoeg, alleen een RAM-kaart was voor mij misschien handig geweest.

Front 242 gebruikt hem ook, ben benieuwd voor welke sounds :)

Ram-kaart

Ram-kaart

......... alleen een RAM-kaart was voor mij misschien handig geweest.

Koop een PCMCIA / CompactFlash adapter en een (2e hands) CompactFlash kaart. Bij een CF-kaart van 4MB of meer, kun je wel meer dan 4000 programs kwijt.

Gewoon kopen, het is een heerlijke "tweak" bak.
Technische details en al dat andere geneuzel weet ik niet, maar hij klinkt vet, en je kunt leuk klooien met die arpeggiator :D

Al met al is bijna iedereen positief over deze bak...dus wat let je?

ow, en ij ziet er ook nog goed uit:okdan:

Worx of Art.jpg

Hee Ron heb je al een Z1?
Die hier op het forum staat is wel érg interresant!
Een koopje 8)

ik zelf heb ook een korg z1... heel gaaf ding

echter

mijn sequencer is een mpc-2000... en ik krijg de korg er maar niet goed op geïnstaleerd... ik kan er maar één voice van gebruiken...

:(, het lukt gewoon niet

Hee Ron heb je al een Z1?
Die hier op het forum staat is wel érg interresant!
Een koopje 8)

ja ik hebt met hem er al over gehad
evo
eerst moeyt ikiets verkopen ...bv mn asrx ben bezig niks uitsluitends nog
ook benk met een semi ruiltje bezig met mn asrx tegen een kawai k5000 voor de donkere atmosphereishe poly klanken die getweaked kunnen worden
wat ik bv met mn analoge mono bakskes niet eg kan

iig z1 erg mooie bak / kawai k5000 ook kan veel meer zelfs
en evt een jd990 voor t mooie pads gedeelte aleen misk dan de interface van de jd .xxx

Hooihuis

De Z1 is ook veel meer dan een VA; het is een physical modelling machine waar je zo'n beetje alle kanten mee uit kunt. Je kunt er zowel hele goede acoustische geluiden mee maken als geflipte electronische sounds (o.a. ook met de bitreducer e.d.).

Echt een inspiratiemachine vind ik het Korg heeft een een zeer goed geslaagd product neergezet destijds....

ZEKERS EEN VAN DE WEINIGE ASJE MIJ VRAAGT TOV BV DE MICOKORG/ MS2000 ENSO EN RADIAS ACHTIGE DEZE IS MEER MOSS / MINDED IPV EEN TRITON CHIP ERIN ...EN ANDERE CASE EROM

Aan de 12 stemmen heb ik zelf overigens wel genoeg, alleen een RAM-kaart was voor mij misschien handig geweest.

12 IS NIET VEEL IDD - WEL GENOEG VOORBV 2 VOICES MET DIV SOUNDS
MAAR DE KAWAI K5000 HEFT TOCH EG OOK VEEL LEKKERE SYNTH MOGELIJKHEDEN EN KOST ONGEVEER T ZELFDE

EN IDD JE ZIET DAT DE Z1 NIET BELACHELIJK DUUR BLIJFT OVERAL
DEZE 400 IS IDD LEKKER CHEAPO

DUS IEMAND EEN ASRX KOPEN
350.-
:D

Ik snap.
De "gesloten beurs" policy is zondermeer briljant :halleluja

Succes. :)

Back