restoratie verf

Kekke466

Old New Wave
Beste leden,

Heeft er iemand van jullie soms ervaring met het hier en daar bijschaven van krassen of andere littekens op je synths? Misschien ervaring met verf of andere middelen? Heb nogal redelijk wat krassen op een Juno 60 en zou hem voor 'het oog wil ook wel wat principe' wat willen bijwerken.

Deze mensen Misschien?

Volgens mij is het zelf niet te doen. Ik heb bij een grote Nederlandse witgoedketen gewerkt waar ze in het magazijn de "Tippex-methode" niet schuwden. Maar, of dit voor je synth werkt?

Ik had al eens gedacht aan airbrushen maar dat is dan weer zo duur? Denk ik. En is dit wel mogelijk om mini oppervlaktes te doen en dan de juiste kleur nog bekomen... Beter zou natuurlijk dat je het zelf kunt doen.

Bijwerken van krassen

Bijwerken van krassen

Beste leden,

Heeft er iemand van jullie soms ervaring met het hier en daar bijschaven van krassen of andere littekens op je synths? Misschien ervaring met verf of andere middelen? Heb nogal redelijk wat krassen op een Juno 60 en zou hem voor 'het oog wil ook wel wat principe' wat willen bijwerken.

Ik heb wel redelijk wat ervaring met het bijwerken van krassen en andere schades maar dat ik dan meer op het gebied van auto's :P. In principe zou je dit ook bij synths kunnen doen. Als het echt lichte krasjes op de lak (en dus metaal) is zou je comandant kunnen gebruiken. Voor lichte krasjes werkt dat perfect (niet op metalic lak!). Als de krassen al dieper worden (zeg vanaf een millimeter dan moet je al gaan plamuren. Voor echte deuken en diepe krassen bv in metaal heb je grof plamuur nodig, wat je dan ook met grof schuurpaper steeds gladder maakt. Daarna heb je een ander soort plamuur nodig voor de hele fijne krasjes welke je met waterproof schuurpapier (800,1000) tot een glad geheel moet schuren. Nadeel van al het schuren is dat je natuurlijk wel moet gaan spuiten, maar je krijgt je synth wel weer heel erg mooi. Merken van het plamuur weet ik zo even niet, maar als je dat wil weten kan ik het wel voor je opzoeken. Het bijwerken van hout heb ik geen ervaring mee.
Ik hoop dat je wat geholpen bent. Succes iig

Ja zeker dank voor de hulp, ik ga die commandant scratch remover eens uitproberen op lichte krassen, maar sommige zijn wel niet zomaar effe weg te wrijven, vrees ik.

Back