Pompende Bass??

Ha die mede synthnerds!!

Ik ben bezich met een track met een synth bass. Het is te omschrijven als een parliament style bassloopje (vooral 8e noten achter elkaar) met een synth bass loopje (square, en vrij korte decay en snelle atack) een beetje 80's style (typische Roland jaren 80 bass). Ik vind dit loopje nog niet pompend genoeg alleen. Ik vroeg me af of jullie nog tips hadden om het pompender te krijgen. Denk aan effectjes ofzo, of een extra lijn der overheen met bepaalde instellingen.

Van compressors enzo weet ik wel het een en ander, maar misschien hebben jullie een slimme instelling of een truukje wat ik niet ken of iets dergelijks!!

alvast bedankt

Jelte!!

je kan het eens met sidechain compressie proberen, lukt bij mij altijd wel aardig.
Of de ene noot wat harder en zachter dan de andere om een sidechain te simuleren

Allereerst zijn wij uiteraard zo professioneel dat we zonder geluidsvoorbeeld precies kunnen analyseren hoe het klinkt - nogmaals bedankt voor het compliment!

Ik zou voor een tikje distortion of tape saturatie en heavy compressie gaan. Kan nooit kwaad.

Op je compressor een lange attack instellen.
Of side chainen idd.

Ik er een triangle onder knallen. Lekker die puntige attack van de square en een smeuïge bodem van de triangle, en toch nog wat ruimte in het midden.

Verder zou ik eens wat swing proberen, voor dat hoofdpompeffect.

Met pompend bedoel je misschien ook vet?
Met bovenstaande tips kun je je loop iig meer laten pompen.
Maar er is natuurlijk een groot verschil tussen een D10 en een Moog, die veelvuldig gebruikt werdt door Parliament-funkadelic.

ja of een prosoloist! toen ik in tivoli de helling stond, hoorde ik dat george daar een jaar geleden ook stond, en dat de toetsenist ook een prosoloist bij zich had!!! die hoor je ook nogal vaak terug op de parliament funkadelic albums trouwens.. maar ik wou gewoon ff een totaal ander geluid..

ingespeelt op mijn rotte d-10! Nog tips?

Dat is dus gewoon het hele probleem.
Het is buitengewoon lastig zo niet onmogelijk om daaruit de gewenste bass sound te krijgen. En believe you me dat heb ik echt al heel vaak geprobeerd.
Volgens mij heb ik jou wel eens heel veel D-10 sounds toegemaild. De "Superset" soundset heeft -voorzover ik mij herinner- nog wel een paar aardige electro achtige bassen.
Ik ken die Minikorg niet maar volgens mij moet je daarmee veel meer succes mee kunnen halen.

Dat is dus gewoon het hele probleem.
Het is buitengewoon lastig zo niet onmogelijk om daaruit de gewenste bass sound te krijgen. En believe you me dat heb ik echt al heel vaak geprobeerd.
Volgens mij heb ik jou wel eens heel veel D-10 sounds toegemaild. De "Superset" soundset heeft -voorzover ik mij herinner- nog wel een paar aardige electro achtige bassen.
Ik ken die Minikorg niet maar volgens mij moet je daarmee veel meer succes mee kunnen halen.
En die ARP dan? Daar moet toch iets mee te doen zijn?

En die ARP dan? Daar moet toch iets mee te doen zijn?

als je met die Arp , de pro soloist bedoelt , denk ik niet dat die pompende bassen kan maken,tenzij er modificaties voor zijn
die Arp is mooi voor andere geluiden , vooral bovenin is die super , dat andere filter van arp , dat bovenin niet zo mooi is maar onderin erg vet . pompt denk ik meer

In de prosoloist zit een moog filter he.. Voor pompende shit misschien niet de beste.. die korg wel, misschien speelk het daarwel op in! het is een arp prosoloist dus!

Back