NAMM 2008 Roland Fantom-G6/7/8/RD700GX ARX1/ARX2

Ziet er inderdaad goed uit!
Ik ben alleen bang dat die ARX-boards echt onbetaalbaar zijn :stupid
..Ik vind €300 voor een SRX-board al aardig wat namelijk!

Die live-mode ziet er ook wel gelikt uit!

Ziet er inderdaad goed uit!
Ik ben alleen bang dat die ARX-boards echt onbetaalbaar zijn :stupid
..Ik vind €300 voor een SRX-board al aardig wat namelijk!

Die live-mode ziet er ook wel gelikt uit!

Had helemaal arx moeten zijn en een nieuwe naam ipv fantom,en een nieuwe look,dan had roland een wat nieuw produkt gehad,nu is het weeral een vervolg op.....

Had helemaal arx moeten zijn en een nieuwe naam ipv fantom,en een nieuwe look,dan had roland een wat nieuw produkt gehad,nu is het weeral een vervolg op.....

Nou én? Ik zie daar écht het probleem niet van in. Het is gewoon de volgende stap in workstations voor hun, Korg doet sinds de m1 niet veel anders.

Ik vind de verbeteringen/ veranderingen heel wezenlijk, met name de aparte fx sectie voor elke part en de ondersteuning voor een usb muis, met 128 tracks maken dat de sequencer van een workstation een serieus alternatief gaat vormen voor de pc/mac. Voor een workstation lijkt me dit een prima doorontwikkeling.

De prijzen bij Meibergen:

G6: 2149 euro

G7: 2499 euro

G8: 2999 euro

Ter vergelijking met X-serie

X6: 1899 euro

X7: 2249 euro

X8: 2599 euro

Ben benieuwd hoe dit 'sales-technisch' zal verlopen. Iemand een idee ?

Zal het zo zijn dat op termijn bijvoorbeeld de prijs van de X7 zal moeten zakken, omdat een nieuwe G6 gewoon 100 euro goedkoper is
dan een 'oude' X7 ?

(nee ben niet commercieel-economisch aangelegd, haha. Ik hoop alleen dat de X-serie heeeeeeeel snel in prijs daalt :engel: )

De prijzen van de huidige fantoms zijn her en der al aan het zakken. Feedback had laatst de NSJ aanbieding met een X8 voor 2199. (NSJ = North Sea Jazz)

Toeval of voorbode, maar ik denk dat het e.e.a. nog wel gaat zakken.

Als dat de echte prijzen worden dan zitten ze heel aardig t.o.v. de XS-en ongeveer gelijk met de M3-en.

En over 2 jaar gaat het naar de huidige X prijzen :)

Is er al bekend wat de ARX uitbreidingen gaan kosten?

L56 Out...

De prijzen van de huidige fantoms zijn her en der al aan het zakken. Feedback had laatst de NSJ aanbieding met een X8 voor 2199. (NSJ = North Sea Jazz)

Toeval of voorbode, maar ik denk dat het e.e.a. nog wel gaat zakken.

Als dat de echte prijzen worden dan zitten ze heel aardig t.o.v. de XS-en ongeveer gelijk met de M3-en.

En over 2 jaar gaat het naar de huidige X prijzen :)

Is er al bekend wat de ARX uitbreidingen gaan kosten?

L56 Out...

Ja de ARX-uitbreidingen kosten 349 euro per stuk, eveneens bij Meibergen (nee ik maak geen reclame en ik ken ze ook niet :o: )

Mijn wens is nog steeds een Fantom X6, maar het blijft te hoog gegrepen (qua budget). Dus MOCHT iemand zijn X6 willen verkopen, let me know. Wie weet komen we er uit of kijken wat er te regelen valt ;{

Ongeveer de prijs van het radias board voor de M3 dus. De slimmurds! :)

Hoe lang zal het duren voordat de 'oude' Fantom X6 heel erg zakt in prijs ? :(

Hoe lang zal het duren voordat de 'oude' Fantom X6 heel erg zakt in prijs ? :(

Niet lang. Neem aan dat Roland geen nieuwe meer gat maken en voor de G er is rond april mei willen de winkels ze zoveel mogelijk kwijt zijn lijkt me.

Wow,als dit dan de prijs van deze Fantom G's wordt,dat is scherp,
zeker die betere sequencer en audiotracks is een sterk punt,
die MPC5000 van akai maakt dan toch weinig kans aan de prijzen die hier op het forum zijn vermeld en Korg gaat toch ook denk ik effe slikken ;-)

heb die g8 demos en specs eens bekeken en het ziet er inderdaad wel naar uit dat dit een aardige synth gaat worden. Ik zie niet in hoe je hem kan vergelijken met een oasys, maar het lijkt me wel een leuke performance rompler als je kijkt naar de interne sequencer en de uitgebreidere soundbank tov de X.

Op de demos vind ik de piano trouwens nog steeds echt megaslecht, dat zouden ze toch wel beter moeten kunnen met hun eigen library die ze hebben. De prijsstelling (als dat waar is) vind ik behoorlijk scherp.

Maar erg interessant om eens te gaan checken of dit een aanvulling voor de studio is :)

oh en ronny ;) Jij als korg hater (grapje), check de korg forums maar, dat slikken valt wel mee hahaha ;).

En, is de opvolger van de G-serie al bekend ? :D

Het houdt ook maar niet op he met dat ontwikkelen :dubbel:

Hey Quifster,dat een Fantom G geen grote aanwinst is voor een studio waar eventueel al een heel deel synth's instaan geef ik je gelijk in,maar voor iemand die niet graag met pc's werkt en eventueel weinig plaats heeft,is die toch wel zeer intressant,zeker de 88 key versie :-)
Verder is de vergelijking met de Oasys inderdaad misschien misplaats,al kunnen misschien potentiële kopers toch naar een FantomG aangetrokken worden,moest de prijs inderdaad kloppen.
Verder is de ontwikkeling wel dat ik als Korg hater toch een Korg heb staan ;-)
Toen ik mijn Triton Studio's nog had,heb ik die Karma Triton software gekocht,nu die heb ik gehouden en tenslotte heb ik mijn licensie laten overzetten naar de Karma versie en ja,dus heb ik me maar een Korg Karma aangeschaft :-)
De klanken vind ik nog altijd niets,maar door de karma met CC control en al die andere parameters kunnen er zelfs met die mindere basisklanken toffe scapes ontstaan en grooves :-)
Nu of het nu Roland of Korg of Yamaha is,tegen die nieuwe Spectrasonics Omisphere kunnen deze niet op,50 Gb basis materiaal :-)

Nu of het nu Roland of Korg of Yamaha is,tegen die nieuwe Spectrasonics Omisphere kunnen deze niet op,50 Gb basis materiaal :-)
ik vind het een onzinnige vergelijking, er is praktisch nog niets bekend van omnisphere op 1 geluidje na. Ik ben een enorme spectrasonics liefhebber en zij moeten het hebben van hun geweldige library met 'lange' samples waarin de sound al min of meer gevormd is. Simpeler gezegd, Spectrasonics levert geweldige preset synths. Hun synthengine beperkt zich tot was simpele adsr en wat minimale lfo mogelijkheden en het combineren van 2 samples.

Dat kun je niet vergelijken met synthesizers waarin je met een of meerdere oscs de meest geweldige modulaties / manipulaties van je sound kan maken. Heel misschien wordt de synthengine van omnisphere beter dan het nu is, maar dat is nu nog veel te vroeg om te zeggen.

Als je preset gebruiker bent is spectrasonics inderdaad betere keus, als je daadwerkelijk inhoudelijk sounds kan programmeren kun je beter een roland, yamaha, korg of Native instruments synth kopen omdat je daar ongelimiteerde mogelijkheden hebt.

ik gebruik de spectrasonisc suite als handige snelle preset library, maar als ik echt met sounddesign wil spelen zijn er toch wel heel wat betere keuzes.

Laatst gewijzigd:
Tja misschien is het te vroeg,maar ik vermoed dat die nieuwe steam engine meer een volwaardige synth gaat worden,met beter
basis materiaal dan je in eender welke synth gaat vinden,
sample based.
Nu daarentegen zijn inderdaad die basis samples,eigenlijk gesampled
van traditionele synth's of andere soft waarbij eigenlijk sounddesigners de patch hebben ontworpen,daardoor dat die basis multisamples al zo afgewerkt klinken.
Dit is niet altijd een goede zaak met die spectrasonics plugin's
omdat ze al een "soundtimbre" hebben dat je onmiddelijk herkend als spectrasonics :-)
Daardoor dat ikzelf toch deze plugin's niet heb aangeschaft,wil ooit zelf een grote eigen klanklibrary aanmaken door allerlei experimentjes te sampelen en te bewaren en later als basis materiaal gebruiken voor een patch.

Dit filmpje is wel ok, heeft ook een redelijk geluid. Vooral de laaste 2 minuten zijn interessant, omdat daar die ARX boards worden uitgelegd, en das nou net het enige wat me interesseerd:) Overigens is de pitchbend ook veranderd, je kan nu de laatste noot van een akkoord benden.

http://youtube.com/watch?v=d_vyw6TjK2Q

hmmm dat pitch bend verhaal is bij Yamaha Super Articulation en in de Motif is dat dus FX en in de Tyros 2 gewoon standaard.....
die 8 faders is zo oasys/motif....
sorry maar ik loop er niet warm voor....
het wordt zoooo uitgemolken allemaal
ik wil niet zeggen dat yamaha dat niet doet maar die geeft mij de indruk dat ze wel echt aan het vernieuwen zijn.....
en vernieuwen in van 175mb waverom naar 335mb

maar ja wie ben ik :D ik heb een keyboard ( met synthese)

hmmm dat pitch bend verhaal is bij Yamaha Super Articulation en in de Motif is dat dus FX en in de Tyros 2 gewoon standaard.....
die 8 faders is zo oasys/motif....
sorry maar ik loop er niet warm voor....
het wordt zoooo uitgemolken allemaal
ik wil niet zeggen dat yamaha dat niet doet maar die geeft mij de indruk dat ze wel echt aan het vernieuwen zijn.....
en vernieuwen in van 175mb waverom naar 335mb

maar ja wie ben ik :D ik heb een keyboard ( met synthese)

Eeey Jedeeee nog een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen!!!
Hoe is het ermee? ik Pm je nog :D

maar even on-topic:
Ach, het zal vast wel beter klinken dan mijn Casio Wk3000:P
Maar ik hoor regelmatig dat Operation Systems soms te wensen overlaat bij muziekapparatuur, hoe zit dat over het algemeen met die workstations?
Want iedere keer komt er weer een nieuw OS uit met bugfixes en extra mogelijkheden, en moet je daar dan voor betalen? of kan je die dan gratis downloaden?

Ik ben wat workstations betreft nog niet zo goed op de hoogte.
Ik ben meer van de stagepiano's en orgels dus vandaar ;)

Laatst gewijzigd:
Back