Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Waarom zou je een Operating System moeten hebben voor een analoge synth zonder digitale control sectie?

). Het weglaten van het digitale gedeelte maakt het voor sommige mensen bijna tot een andere synth (praat ik over de puristen uiteraard) en anderen, die geen geheugen of touchpad nodig hebben, kopen dezelfde synthengine voor een lagere prijs.
)Het ruikt hier naar onzin.
Het signaalpad was al helemaal analoog en dat controllersignalen digitaal aangestuurd worden hoor je toch niet. Want dan zou een juup8 ook ruk klinken.
Ik denk als je het digitale gedeelte uit de jp8 haalt dat deze vetter klinkt.
Misschien heb ik het helemaal mis....wie weet hier meer over?

is dit geen photoshop item?
Ik denk als je het digitale gedeelte uit de jp8 haalt dat deze vetter klinkt.
Misschien heb ik het helemaal mis....wie weet hier meer over?
Er moet wel degelijke een verschil in klank zijn: als je een synth digitaal aanstuurt, gebeurt het switchen intern door chips (analog switches ) i.p.v. echte fysieke schakelaars. Bij de oudere synths waren dat cmos chips en die klinken echt niet goed. In de voyager zullen wel modernere types, die mindere aan de klank vreten, gebruikt worden. Maar toch moet het een verschil maken.
Ook de 'mixer' is dan geen echte analoge optelschakeling met pots (regelbare weerstanden) ervoor, maar een opteller met vca's ervoor en die beïnvloeden de klank ook.
Ik vraag mij wel af hoe ze de stabiliteit gaan oplossen, want ik heb de indruk dat bij de voyager de tuning van de oscillatoren constant bijgestuurd (in't oog gehouden) wordt door het digitaal gedeelte. Je merkt aan deze synth nauwelijks opwarmingsverschijnselen.
En dat zet Moog dan op z'n eigen site?
http://www.moogmusic.com/detail.php?main_product_id=21108
neen, dat gaat veel verder. de knobs en pots bedienen je synth niet rechtstreeks maar worden uitgelezen door een computer. er zit een hele brok electronica tussen het analoog gedeelte om dit uit te voeren, en die hebben wel degelijk invloed. cfr pro-one versus 1 voice van de prophet5 (rev3+).Uiteindelijk zijn het toch gewoon voltages en triggers die door het digitale gedeelte gegenereerd worden, en naar het analoge gedeelte gestuurd worden.
Dus: wie hoort er geluidsverschil als hij zijn Minimoog Model D aanstuurt met een MIDI to CV?
tevens komt er een pendaal uit
![]()
neen, dat gaat veel verder. de knobs en pots bedienen je synth niet rechtstreeks maar worden uitgelezen door een computer. er zit een hele brok electronica tussen het analoog gedeelte om dit uit te voeren, en die hebben wel degelijk invloed. cfr pro-one versus 1 voice van de prophet5 (rev3+).