Nieuwe Moog Voyager?

over het prijsverschil:
Het handjevol componenten minder in de voyager os maakt inderdaad niet zo'n groot verschil in prijs. digitale electronica kost tegenwoordig bijna niets meer. ik denk dat dat mooie kastje dat errond zit duurder is dan die hele digitale reutemeteut.
de voyager is hoe dan ook een goede synth, die zijn prijs dik waard is. hij is echt heel degelijk gebouwd, kan nog jaren geserviced worden en dat zie je tegenwoordig niet veel meer.
En ja, je betaald wel een beetje voor de naam maar dat neem ik er graag bij.

Last edited by a moderator:
Maar als ze uit gemakzucht (profijt) het voiceboard gewoon behouden en aansturen met pots die rechtstreekse regelcv's geven, schakelaars, die rechtstreeks de interne cmossen bedienen. dan zal die juist hetzelfde klinken als de huidige voyager.

Ik vrees dat het zoiets zal worden: een zoveelste cosmetische uitgave van een succesvol concept.
.

ik denk ook dat je daar de spijker op de kop slaat, dank overigens voor het aandeel in deze interessante zaterdagavond lecture
tijd om eens naar bed te gaan of misschien de tv nog even aan.
welterusten een ieder.
sunny

Ik kan natuurlijk mis zijn in mijn prognoses, enfin, ik hoop het.
Volgens mij kan ik dat beter zeggen. Je hebt wel duidelijk kaas gegeten van elektronika en ik kan niets anders dan mijn excuus aan je aanbieden over mijn enorme domme opmerking over je.

En iig bedankt voor het openschroeven en uitleggen van de Voyager.
Zelf denk ik toch dat ik toch liever een minimoog zou willen hebben.
Of gewoon allebei. 8~

Even een interessante gedachte..Ik was een tijdje terug bij Rudi Linhard van Lintronics. Hij restaureerd moogjes en heeft het digitale gedeelte van de Voyager ontworpen..(althans volgens zijn eigen verhaal)..Het bleek echter dat alleen Bob Moog gecharmeerd was van hem en dat het huidig management niet zo veel op had met "der Rudi"...sterker, Rudi was strijdbaar en gaf duidelijk aan de bezitter van het digitale gedeelte van de Voyager te zijn.
Ik geloof dat ie ook zijn zin wilde hebben...anyway,
Mischien is het een move om Rudi op een zijspoor te plaatsen?

Bericht door een moderator:
Een opmerking van ambi-j verwijderd in combinatie met wat vervolg posts daarop.

Alle knop standen worden dan door vca's bepaald toch?
En niet meer direct door de knop zelf?
Het mixen van signalen gaat ook dmv vca's.
En routingsettings dmv digitale switchen?

Het is inderdaad zoals Johan al aangeeft met et pro one en prophet 5 verhaal.
Beiden helemaal analoog en de zelfde vco's adsr's etc.
Maar een wereld van verschil in klank door het geheugen gedeelte etc.

Johan legde het nog effe beter uit door de boel open te maken. Ik weet alleen dat er een groot klank verschil bestaat in potmeters. De klank een Bozak (een zeer bekende clubmixer uit de jaren 70) staat of valt ook bij die potmeters .. of hoe audio thru draaiknoppen ook heten.

Trouwens kwam er pas achter dat er maar 1 discrete poly synth bestaat in de hele wereld. Of althans dat claimen ze zelf. Mogen jullie raden welke 8~

Trouwens toch binnenkort ergens zo'n electrionica starterkit bemachtigen met zo'n groot prikboard. Ik weet er nog te weinig van. En dat lijkt me de ultieme start.

Om nog even op dat zipperen of steppen terug te komen: volgens de review van de originele Voyager in de Sound on Sound hoor je wat steppering als je aan twee knoppen tegelijk draait. Dat is natuurlijk al ontzettend irritant bij moderne analogen als de Evolver maar bij een Minimoog hyperanaloog helemaal. Zijn er hier gebruikers die hierover iets kunnen zeggen? Je zou verwachten dat bij die OS Voyager helemaal geen steppering te bespeuren is.

Is de voyager Old School (jaja hij heet idd Old School) al uit... In US volgens mij wel, maar hier wordtie nog niet eens aangekondigd bij de welbekende verkoopadressen... Ik vind m wel interessant... Maarrrrr wat gaatie uiteindelijk kosten.

Is nog steeds niet leverbaar he?

Zag dat hij iets van 2k2 zou moeten gaan kosten.

Dingen vooruit bestellen?
Da's die gasten gratis rente geven voor iets wat toch altijd te laat geleverd kan worden.

Waarom kost 'ie hier $3435 terwijl 'ie in de VS $2395 kost?

Ik weet het, belasting, invoer, etc. maar dit is echt een beetje kierewiet.

Tja ik kon het niet laten heb diverse minimoogs gehad en nu dan de knoop doorgehakt en een Voyager Oldskool gekocht.

Heerlijk om weer soundjes te crieeren en constant knopjes tedraaien

Hij speelt zalig erg goed keyboard en zeer mooi gemaakt.
Hij kan klinken als een Minimoog maar hij is veelzijdiger.
Meer modulatie mogelijkheden en traploze golfvorm keuze.

Attachments

• PA190037.jpg
    PA190037.jpg
    110,3 KB · Bekeken: 92
Ik ervaar elke keer hetzelfde Grooveron sinds dat ik een maand in het bezit ben van een Voyager Signature Edition. :okdan:

Elke keer als ik mijn studio binnen stap en mijn Voyager naar me zie lonken krijg ik een warm gevoel in mijn buik....*D

2s1apzn.jpg

Ik ervaar elke keer hetzelfde Grooveron sinds dat ik een maand in het bezit ben van een Voyager Signature Edition. :okdan:

Elke keer als ik mijn studio binnen stap en mijn Voyager naar me zie lonken krijg ik een warm gevoel in mijn buik....*D

2s1apzn.jpg

Dat is het inderdaad, het geeft een lekker gevoel als je ernaar kijkt, geen reden natuurlijk om een synth tekopen maar het is wel apart dat een synth je dat gevoel kan geven

Btw...zelf een paar weken terug met mijn Voyager bij Rudi Linhard op bezoek geweest om wat mods uit te voeren door hem.
Was een zeer interessant bezoek om ook wat meer te weten te komen omtrent de achtergrond van de Voyager en diegene die de software ervoor geprogrammeerd heeft.

6tffqt.jpg

klopt is een interresante vent, ik had ooit een Memory Moog Lann van hem die hij later weer terug kocht voor de zelfde prijs waar ik hem voor gehad had.
Wat waren de specialls die je had laten doen?

Poeh ik ben blij voor mijn vriendin dat er geen MemoryMoog stond toen ik bij jou op bezoek kwam.

"Sorry schat, maar dit gaat heel even duren" :D

Back