SPDIF Probleem! Help!

RogerSchalk

Nieuwkomer
Oke, ik word een beetje gek!
Ik heb alle opties geprobeert, elke handleiding dubbel gecheckt...

Het probleem:
(Alvast bedankt als de tijd neemt om dit te lezen! :mega: )

Mijn (nieuwe) lexicon mx 300 heeft spdif in/out , mijn m-audio fw-1814
heeft ook spdif in/out. Mijn pro tools m-powered ziet en erkent deze in en uitgangen allemaal prima. (alles is goed aangesloten)
Op het moment dat ik dus in mijn pro-tools een channel naar de spdif uit stuur ontvangt mijn mx 300 het signaal, maar ik ontvang niks terug!!!

Ik zie ook op mijn fw 1814 dat er wel iets uitgaat maar niks ontvangt.
Het gekke is dat het signaal soms opeens aanslaat, ik probeer wat settings en opeens hoor ik het reverb signaal van de mx 300. Save ik deze settings, en open ik het zelfde project de volgende dag -> niks! aarrghhh

Volgens de handleiding van de fw 1814 moet in mijn sync settings (in de hardware panel) op "external - digital" zetten. Logisch, maar dan geeft mijn mx 300 de hele tijd "sync source A error". Dit knippert de hele tijd aan en uit.
Dus zet ik hem op "internal inputs unmuted".

Kent iemand dit probleem? Zie ik iets over het hoofd? Please help!

Nog een klein dingetje;
Het gebeurt vaak dat opeens het geluid uit valt (met de nodige tikjes) als ik bv het volume verander van 1 van mijn kanalen!?! Ik verander vaak dan even mijn output settings en dan doet ie het werk. Met weer een paar tikjes...

Kent iemand dit probleem???

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!!!

ps: ik werk op een macbook intel 2,2 ghz

Draaien je m-audio en de mx300 wel op dezelfde sample rate? Als je de m-audio op external zet, moet de 300 uiteraard op intern staan. (en andersom).

Al geprobeerd met een andere kabel? Wat voor kabel gebruik je? Hoe lang is 'ie?

Als je af en toe tikjes hoort gebruik je dan wel de juiste drivers? (in ieder geval ASIO gebruiken!)

Wat zijn precies alle settings van je geluidskaart / Pro-Tools?

Als je nou je M-audio digital wordclock master laat en de MX300 daaraan laat slaven via die spdif dan zou het goed moeten gaan. En dat houdt in dat je de MX300 slave maakt van de M-audio.

Oke, dat zou het best wel eens kunnen zijn. Ik ging er vanuit dat de mx 300 moest slaven aan de m-audio. Ik heb de mx 300 wel eens op "int 44,1 khz"
gezet en dan zie ik dus ook dat mijn m-audio wel spdif kan ontvangen. Alleen
dan verzendt ie niks meer. Moet ik dan mijn m-audio op "worldclock"
zetten?

De m-audio staat allemaal op spdif in/out en coaxial. Dus een gewone audio kabel (1,5m). Heb dit ook met verschillende geprobeerd, maar weet zeker dat ie het goed doet.

Ik gebruik zoiezo de laatste driver en pro tools 7.3.1. Ik heb niet veel aan mijn pro tools settings verandert, alleen in mijn io de juiste kanalen benoemd.
Dus 5/6 is spdif uit -> to mx 300
En 9/10 is spdif in -> from mx 300
that's it.

In het kort de settings:

m-audio
spdif in/out -> coaxial
sync source: external digital unmuted

Pro tools alleen de kanalen benoemt

mx 300
audio in - digital
sync - external locked
audio out - processed

In het kort de settings:

m-audio
spdif in/out -> coaxial
sync source: external digital unmuted

Pro tools alleen de kanalen benoemt

mx 300
audio in - digital
sync - external locked
audio out - processed

Tja, hier heb je dus beide apparaten op externe sync staan. Zo kunnen ze natuurlijk niet "locken". Probeer eens de m-audio op interne sync en de mx300 op externe sync. zorg ervoor dat de m-audio op 44.1 khz staat. (er vanuitgaande dat de mx300 op 44.1 draait.

Oke thanks! Ik ga het advies straks gelijk proberen.
Hopelijk doet ie het dan, ik hou jullie op de hoogte.
Thanks!

Back