Spectrasonics Omnisphere

Ik denk wel dat het niet 1 enkele sample is hoor of anders hebben ze deze eerst via DSP procressing gestretched en gepitched
en dan toch een multisample van gemaakt met nodige keygroups.
De VP-9000 zou theoretisch ook maar 1 sample nodig hebben,maar
in de realiteit kwam je wel verder als een gewone sampler,maar toch niet volledig bereik van 88 keys

Ik vind dat ze bij spectrasonics erg goed bezig zijn. Ze bewandelen iig niet de bekende weg, waardoor niet alles een sort van eenheidsworst wordt, zoals je nu mijn inziens toch een beetje ziet in vst/hardware land. Pioniers heb je iig nodig.

Iig erg interessant!

Hoorde ik iemand zeggen dat er de mogelijkheid komt tot een cross-grade? Dus goedkoper die Omnispheres plugin? Heeft iemand een linkje waar ik dit kan teruglezen?

Bedoel je dit?

" There will be an upgrade path for all Atmosphere customers, details to be announced in September.

Omnisphere is cross-platform compatible with Apple Macintosh OS X 10.4 and higher as a native Universal Binary and also with Microsoft Windows XP/Vista."

Bedoel je dit?

" There will be an upgrade path for all Atmosphere customers, details to be announced in September.

Omnisphere is cross-platform compatible with Apple Macintosh OS X 10.4 and higher as a native Universal Binary and also with Microsoft Windows XP/Vista."

Ja, dat bedoelde ik wel ongeveer maar ik was eigenlijk meer benieuwd of er al details bekend waren over prijzen en dergelijke.

Helaas, ik vrees dat je zult moeten wachten tot in September...

een hoop marketing geleuter :gaap:

ik kijk net naar die typemachine en die waslijnen - om je rot te lachen.

en dan steekt ie de piano in de fik.

maar het klingt wel erg goed.

Ja, dat bedoelde ik wel ongeveer maar ik was eigenlijk meer benieuwd of er al details bekend waren over prijzen en dergelijke.
Ik meen gelezen te hebben dat ie op 15 september uit is en dat het € 399,- gaat kosten. Als dat zo is...meer dan z'n geld waard!

Wat me aan deze producten vooral blijft verbazen is de dat de interface al jaren een 1985 uitstraling heeft. Omnisphere lijkt daarin geen uitzondering te worden.

Moet zeggen dat ik de spectrasonics producten wel goed vind klinken maar ik heb er nooit een klik mee gekregen. Synthese is voor mij werken met synths en niet met dikke 40GB+ libraries ook al zijn de mogelijkheden nog zo groot.

Er wordt in ieder geval her en der (niet alleen op synthforum) gesproken over de beste softsynth ooit. Maar ik vraag me dan toch af waarop dat wordt gebaseerd. Deze filmpjes?

Overigens wordt op de site geclaimd dat omnisphere geen rompler is. Maar waarom dan de enorme omvang van de core library(40 - 50GB)?

Overigens twijfel ik er niet aan dat deze plugin prima zal klinken hoor. Alles van spectrasonics doet zijn werk prima. Vind alleen die enorme hyping van een dergelijk product op basis van wat filmpjes altijd erg overdreven, hoorde pas bij een workshop al wat mensen zeggen "dit wordt de beste plugin ooit". Ik baseer mijn mening liever op een demo sessie van een paar uur.

Laatst gewijzigd:
Net gelezen op kvr dat die groovelock werkt met eender welke MIDI-file je er in zet, niet enkel met Stylus dus.

"It follows the timing of the MIDI file, not the pitches, so polyphonic MIDI Files are not a problem either."
Overigens wordt op de site geclaimd dat omnisphere geen rompler is. Maar waarom dan de enorme omvang van de core library(40 - 50GB)
Als het enkel een rompler zou zijn is het de moeite niet om een nieuw product te gaan ontwikkelen, hadden ze Atmosphere gewoon kunnen uitbreiden. Maar er is wel degelijk een heel stuk synthesis aanwezig die je los van de sample library kan gebruiken net als elke synth of zelfs gaan combineren met de samples.
Lijkt mij dat er heel wat geexperimenteerd kan worden met dit product en ik kan echt niet wachten tot 'ie uitkomt.

Het lijkt mij ook een te gek product,
jammer alleen dat het zo massaal wordt gebracht

jammer alleen dat het zo massaal wordt gebracht

Tja, marketing.... Ik denk dat ze het vanuit hun oogpunt juist heel goed doen. Er wordt aardig over gepraat zo her en der.
Van mij hoeft het ook niet zo, maar och, als het product echt zo goed is als ze zeggen :D

Tja, marketing.... Ik denk dat ze het vanuit hun oogpunt juist heel goed doen. Er wordt aardig over gepraat zo her en der.
Van mij hoeft het ook niet zo, maar och, als het product echt zo goed is als ze zeggen :D

De grap is dus dat je op deze manier wel software verkoopt. Moet je hier op het forum maar eens een weekje iets gaan ophemelen. Verschillende mensen pakken dat op en voor je het weet willen mensen het gaan kopen. Puur op basis van horen zeggen.

Zoals ik al zei....prima plugins. Maar ik hoor overal (en zeker niet alleen op synthforum) al mensen roepen dat dit het beste ooit is, en dat ze dit moeten hebben terwijl ze het van een paar filmpjes op de site kennen.

Blijft me verbazen hoe gevoelig mensen zijn voor deze manier van een product introduceren. Het is een beetje zoals in een supermarkt iets voor meer geld op de kop van het pad zetten. Mensen zijn dan opeens bereid meer te betalen voor een product dat ze normaal links laten liggen.

Verschillende mensen pakken dat op en voor je het weet willen mensen het gaan kopen. Puur op basis van horen zeggen.

De hooggespannen verwachtingen over Omnisphere zijn toch wel op wat meer gebaseerd dan 'hear say'. Als je die filmpjes bekijkt zie je welke sampling technieken er gebruikt zijn. En je hoort voorbeelden van wat die S.T.E.A.M. engine daar vervolgens mee kan. Ik vind het soms wat over de top (een piano in brand steken: big deal.....), maar je hoort wat er vervolgens met die samples gedaan is en dan loopt het water me toch wel in de mond, hoor.
Tel daarbij op dat de bestaande Spectrasonics producten al van topkwaliteit zijn; over smaak valt te twisten maar over kwaliteit in dit geval niet. En meneer Persing heeft zijn sporen al ruimschoots verdiend heeft in het vak.

En dan denk ik dat de inschatting dat dit spectaculair goed gaat worden niet zomaar gebaseerd is op een marketing truc of 'hear-say'.

Ik weet nu al zeker dat ik deze ga halen zodra ik de kans heb.

En dan denk ik dat de inschatting dat dit spectaculair goed gaat worden niet zomaar gebaseerd is op een marketing truc of 'hear-say'.

Zeker niet zomaar en al helemaal geen truc, maar nu al op een beurs gaan staan met een product dat pas in september op de markt komt vind ik toch een aardige goede marketing. En laten we eerlijk zijn, de demo´s liegen er zeker niet om, naast de goede reputatie van Spectrasonics en dhr Persing.
De lat mijner verwachting ligt hoog en ben er zeker in de markt voor..

De hooggespannen verwachtingen over Omnisphere zijn toch wel op wat meer gebaseerd dan 'hear say'. Als je die filmpjes bekijkt zie je welke sampling technieken er gebruikt zijn. En je hoort voorbeelden van wat die S.T.E.A.M. engine daar vervolgens mee kan. Ik vind het soms wat over de top (een piano in brand steken: big deal.....), maar je hoort wat er vervolgens met die samples gedaan is en dan loopt het water me toch wel in de mond, hoor.
Tel daarbij op dat de bestaande Spectrasonics producten al van topkwaliteit zijn; over smaak valt te twisten maar over kwaliteit in dit geval niet. En meneer Persing heeft zijn sporen al ruimschoots verdiend heeft in het vak.

Ik weet nu al zeker dat ik deze ga halen zodra ik de kans heb.

En een filmpje is geen horen zeggen? Of dacht je dat spectrasonics hun eigen opkomende flagship product ging bekritiseren in de promotiefilmpjes.

Wat je zegt staaft juist 100% wat ik bedoel........

Maar ik zou op dit moment spectrasonics voor mij niet de beste software synth noemen, dat kan voor een ander anders zijn. Maar puur op basis dat spectrasonics dit claimt moet dat opeens wel zo zijn volgens velen. En dat is nu precies wat ik vreemd vind.

Neem Native Instruments als voorbeeld: hebben hun sporen ook ruimtschoots verdiend in de markt, maar als ze nu komen met zulke filmpjes gaat niemand roepen dart dit over 6 maanden de beste softsynth zal zijn.

Ik vind dat gewoon een heel vreemde beredenering. Nogmaals, dat mensen claimen dat ze verwachten dat omnisphere heel erg goed zal klinken kan ik me 100% in vinden. Maar alle andere euforische claims vind ik gewoon erg vreemd en lijken me vooral gebaseerd op meningen van anderen. Iets wat onze community hier overigens ook niet onbekend is.

Het is niet echt een probleem ofzo, meer een constatering.....8)

Back