Synth-Privé ipv PC-Privé ?

donbrasco

qlickt
Dit las ik net op de website van I4:

Pc Privé projecten zijn aan de orde van de dag. Ze bieden u de mogelijkheid om met belasting voordeel een computer te kopen. Waarom dan niet een computer samengesteld en gebouwd voor midi en audio mogelijkheden?
I4 muzique biedt verschillende mogelijkheden binnen de pc –privé regelingen. Zo zijn we in staat om audiokaarten, software en synthesizers binnen de pc-prive regeling te laten vallen en u maximaal te laten profiteren van het belasting voordeel.
We hebben mogelijkheden voor een enkel individu maar ook voor groeps deelname. Bij groepen van meer dan 20 personen kunnen we demo-of advies avonden organiseren. Voor deelnemers uit het onderwijs bestaan er mogelijkheden om flinke kortingen te krijgen op de software.

-Is iemand hier bekend mee?
-Zijn de synthersizers hier bv een Creamware kaart, of is het echte hardware?
-Halen ze een truckje op de factuur uit of zijn er andere belastingtechnische regelingen?
-Zijn er zo ook andere zaken die zoiets regelen?
-Is het eigenlijk wel legaal?
-Moet je er persé een pc of pc-onderdeel bij op de faktuur?

Opzich een hele interessante regeling, alleen heb ik meer vragen dan antwoorden... :)

Jamaar, jamaar, dit is wel een compjoeter meneer de belasting, er zit nu OS1.4 op EN hij kan vastlopen.. ! :W

Origineel geplaatst door mono-poly
leg jij de belasting maar uit dat je bv een acces virus thuis gebruikt voor dingen voor je werk studie etc

Leg jij maar eens uit waar jij die webcam, dvdspeler, dvdburner, tv-kaart voor nodig hebt? :L

Maar ik vind het ook een rare aktie. Volgens mij moeten ze met fakturen gaan rommelen, anders is dit nooit te verantwoorden. Maar misschien een belastingguru die het wel weet? Ik wacht met spanning af.. :)

leg jij de belasting maar uit dat je bv een acces virus thuis gebruikt voor dingen voor je werk studie etc

Nou dr zijn zat mensen die er meteen een dikke videobewerkingskaart, scanner, printer, digitale camera en dvd spelers met pc prive kopen. Het is gewoon een multimedia accesoire. Je gebruikt namelijk ook de midicontrollers om door je outlook te scrollen, niet :D

Eigenlijk best wel een goeie vraag.

Van de belasting mag je randapparatuur aan schaffen voor de PC.
Zo mag je een printer en/of een scanner aanschaffen en zelfs een digitale camera.

Als je het zwart/wit bekijkt zou je natuurlijk een synthesizer kunnen aanschaffen via PC Privé. Je sluit hem toch immers aan via midi-kabels aan je PC?
In principe doe ik straks hetzelfde: in plaats van zo'n SB Live! kaartje laat ik er een M-audio Audiophile 2496 inzetten :)

Toevallig stond er deze maand een PC Privé special in het PCM Magazine:
http://www.pcmweb.nl/special/pcprive/

Maar het blijft een goede vraag. Zijn er toevallig belastinginspecteurs lid van het forum? :smeris:

R.

Origineel geplaatst door krz
Leg jij maar eens uit waar jij die webcam, dvdspeler, dvdburner, tv-kaart voor nodig hebt? :L

Maar ik vind het ook een rare aktie. Volgens mij moeten ze met fakturen gaan rommelen, anders is dit nooit te verantwoorden. Maar misschien een belastingguru die het wel weet? Ik wacht met spanning af.. :)

als je een inspecteur over de vloer krijg die niet te makkelijk is ben je gewoon de cigaar...... simpel

aan de andere kant... hoeveel inspecteurs zou je nodig hebben om 800 000 mensen te controlleren of ze geen spelletjes met hun pc spelen ? En wat heeft zo'n aap dr eigenlijk mee te maken ? Als ik hem alleen voor werk mag gebruiken ga ik dr echt niet mn eigen centen insteken.

spelletjes mag wel
maar je moet aan kennen tonen dat je met de hardware die je met belasting voordeel heb gekocht
ook daadwerkelijk dingen voor je werk doe zoals studie etc

kijk een writer printer en zelfs een digitale camera ken je bv voor een studie gebruiken
maar toch echt geen synthesizer ben ik van mening

spelletjes mag wel
maar je moet aan kennen tonen dat je met de hardware die je met belasting voordeel heb gekocht
ook daadwerkelijk dingen voor je werk doe zoals studie etc

kijk een writer printer en zelfs een digitale camera ken je bv voor een studie gebruiken
maar toch echt geen synthesizer ben ik van mening

Vergis je niet .... 'muzikanten zijn kunstenaars' !! Op kunst kan je toch ook studeren :)

Origineel geplaatst door glennplumber
Vergis je niet .... 'muzikanten zijn kunstenaars' !! Op kunst kan je toch ook studeren :)

Misschien wel als je een paar SAE boeken ernaast hebt liggen en je zegt dat je je aan het omscholen bent.

Tsja, het is toch niet zo moeilijk?

Ik ben zelf programmeur van oa websites. En laat ik nou net zelf geluiden ontwerpen voor die websites. Dan heb ik toch zeker kennis van dat soort zaken nodig en daarbij kan een synthesizer ook heel goed werken. Helemaal als ik op kosten van de baas een cursus sounddesign ga volgen. ;)

Maar als je bijv een Pulsar in je computer zet dan is het niet veel anders dan een vette Creative Labs (voor de belastingdienst dan he). Maar ik moet zeggen het zijn ongelovelijke miereneukers. Want als je op je werk gewoon koffie kan pakken dan moet je baas daar een bijdrage voor afstaan aan de belasting omdat het een vorm van verkapt loon is. Spijkers op laag water IMO, maar ja regels zijn regels. :stupid

En aangezien belastingontduiking een nationale sport is ben je als rechtgeaarde nederlander haast wel verplicht om dit soort praktijken uit te proberen. Want zeg nou zelf, als je voor minder geld een synth kan scoren.........

Het zijn wel handig die jongens van i4, ze geven ook productdemonstraties onder de naam Acid Junkies, schijnt ook weer belastingvoordeel te geven :D

Maar je zou kunnen zeggen dat een MIDI keyboard een soort van input device is, net als een tekentablet of een racestuur. Of juist output, een soort van super MIDI player.

En 5.1 setjes heeft ook niemand nodig voor Word.

Compleet onzinning:
je zou in principe aan iedere toets een letter toe kunnen wijzen en dan je synth als toetsenbord kunnen gebruiken. Om RSI tegen te gaan zeg maar.

Ontopic:
Het zou wel een leuk plan zijn, in ieder geval scheelt het veel geld. Want het argument dat het voor studie of werk is is eigenlijk wel achterhaald. De meeste mensen gebruiken die computer op het werk al niet veel, laat staan dat ze er thuis mee gaan werken (maar wel internetten en spellen en DSF uiteraard).

Maaruh... is er bij een gemiddeld bedrijf wel vraag naar een synth-prive project dan?

Tsja als je baas de belasting kan 'naaien' zonder er verder gedonder mee te krijgen is hij verplicht dit te doen toch?

Back