Geen MIDI-signaal meer?

Louloene

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb sinds kort een probleem. Ik ontvang geen midi signaal meer in FL Studio en Ableton Live. Ik heb gewoon een midi-synth die met een simpele 1x1usb interface is aangesloten. De interface is goed geinstalleerd. XP geeft geen foutmeldingen. Als ik de toetsen op hert klavier indruk gebeurt er in de softw.samplers die ik gebruik niets en de button dat er een midi signaal is ontvangen blijft op zwart. Hoe kan dit? Voorheen had ik geen enkele problemen en pikten de programma's het signaal gewoon op. Meerdere keren herinstalleren van de interface werkt ook niet. Zit met handen in het haar...

Hopelijk kent iemand een oplossing?

Gr.

Al een andere midi kabel geprobeerd? (is mij serieus overkomen, dagen naar het probleem lopen zoeken in mn computer...)

Toevallig je midi-interface onlangs opnieuw aangesloten en daarbij de midi kabels (in/uit) misschien verkeerdom aangesloten?

Aangezien je aangeeft dat de drivers goed zijn, misschien toch de interface even op een andere computer testen, lijkt me sterk dat het aan de settings van je programma ligt als het ineens bij Ableton én FL Studio niet meer werkt.

Back