Me was there too. Met mn beperkte opslagcapaciteit weet ik echt niet meer wie er allemaal langs zijn geweest het weekend/midweekje
Dat was het weekendje wel .... Vrijdagavond vertrek uit Rotterdam en vooraf gewaarschuwd door de mensen van TinselTown over Hans' zn werkwijze. Hans stopt bij een avondwinkel, geeft Jean 200gulden mee om limonade/chips en snacks te kopen. Tegen mij begon ie over blowen, wat dat zoal kost en geeft me vervolgens 50piek om wat in te kopen voor het weekend. Zoals bij iedereen die ooit met m in de auto heeft gezeten om het benzinestation even stoppen voor een blikje of fles cola en/of een zakkie chips en vervolgens halverwege de rit achter het stuur in slaap dommelen. Om Hans wakker te houden vertoonde Jean zn beste zangkunsten in de auto en dat kostte m bijna zn lange blonde staart.
Aangekomen in Berg & Terblijt, beetje handjes schudden en vervolgens binnen 25minuten vernomen dat Dave Clark meest gebruikte opmerking was: Go sit on it and shuffle! Ik vond Dave maar een arrogante kwast.
Hans was vanaf van begin af aan onder de indruk van Justin Berkovi en heeft me zeker 6 keer het demo tapie van Justin laten horen. Justin vertelde dat ie zn demo slechts met keyboards had gemaakt. Hans wilde geld in een studio voor Justin pompen maar Justin was bang voor een wurgcontract en hij wilde het liefst op Djax Up releasen. Dat is m later ook gelukt.
Er liep nog een verdwaalde spirituele Rus rond met een half kapotte Ensoniq Mirage. Dat ding gaf op zaterdag de geest en die Rus is de hele zaterdagnacht bezig geweest met het spiritueel berekenen waar ie het beste zn Mirage kon neerzetten. Zo gezegd, zo gedaan en het gevolg was dat ie een dag later het weer voor slechts een half uurtje deed.
Hans had chinees besteld, ik moest mee om het af te halen. Ergens in een dorpje stopte ie bij een bank, trekt met gemak een briefje van duizend uit zn borstzak en geeft dit aan mij om binnen te gaan wisselen. Ik binnen tegen de grote bankmevrouw: Ik wil dit graag voor meneer Hermans wisselen. Blijkbaar was dit Hans' huisbank want dit gebeurde zonder moeite.
Op maandagochtend belde ik naar het werk om door te geven dat ik tot woensdag vrijnam en donderdag weer zou komen. Het weekende was een lang weekend geworden en op woensdagmiddag ben ik met de trein van Maaastricht naar huis gegaan. Sommige zijn nog een paar dagen langer gebleven. De tussenstand was echt: productiviteit: -3 maar gezelligheid: +300%
Jammer dat het allemaal is gelopen zoals het is gelopen. Als ie het uitbetalen van royalties beter had geregeld dan had ie zn zaakjes binnen Nederland veel beter op orde gehad en was ie niet zo verguisd door iedereen.
Leuk om te lezen dat sommige van jullie dr ook waren. Dit weekend vergeet ik nooit meer en Hans was en blijft een obscuur figuur.