Serge Multipliers vs doepfer en de rest

2206

www.florisvanhoof.com
ik ben geïnteresseerd in de serge "wave multipliers" module,
is er een goedkoper alternatief voor deze module, of iets dat één van de 3 delen van deze module benaderd?

Serge Wave Multiplier module. It has three sections on it. The top section can act as a linear gain VCA, or it can be set to square up an input signal. This gives a sound similar to an over-driven tube amp. The second section provides a sweep of only the odd harmonics of an input triangle wave. It gets more complex when you put in different waveforms. And there are two inputs, so you can get effects that go a little beyond what a ring modulator will do. The bottom part of the module is a full-wave rectifier. It acts on the even harmonics. A second output on the module is squared up, so it gives the input signal a sound that's a bit like pulse width modulation

doepfer heeft verschillende "wave multiplier" modules, maar doen ze hetzelfde?
A-137 Wave Multiplier, A-137-2 Wave Multiplier II, a136 distortion/waveshaper, A-196 Phase Locked Loop

kan iemand me helpen?

+zelfbouw serge, bestaat daar info over?

Laatst gewijzigd:
misschien eerder splitsen in:
-komen de wave multipliers overeen met andere? (hier ben ik vooral nieuwsgierig naar)

en

-komen de waveshapers overeen met andere?

Om het dichtst bij een Serge waveshaper te komen en geen panel van Serge te kopen ken je een Metalbox en Bananlogue kopen om het dichst bij alle 3 de waveshaper secties te komen.

bedankt voor de info, die metalbox lijkt me het best, de bananalogue heeft 2 vd 3 multipliers, maar zal misschien degelijker zijn? (ik had nog nooit van metalbox gehoord)
kost me natuurlijk wel weer +300...

de doepfers zijn dus echt anders?

valt het zelf te maken?

Metalbox bouwt gewoon modules van Ken Stone.
Dus die kan je zelf bouwen de Bananlogue is echte Serge kopie van 2 secties met toestemming van Serge zelf.

Ja en Doepfer heb ik niks mee en zal niet zo snel gebeuren ook :)

bedankt voor de info

ik heb een
Simple Wave Folder en een Wave Multiplier en gelijk ook een Stomp Box Adapter bij ken stone besteld, waar bestel ik best de onderdelen? (kleine hoeveelheden + moet naar belgië)

ik ben geïnteresseerd in de serge "wave multipliers" module,
is er een goedkoper alternatief voor deze module, of iets dat één van de 3 delen van deze module benaderd?

doepfer heeft verschillende "wave multiplier" modules, maar doen ze hetzelfde?
A-137 Wave Multiplier, A-137-2 Wave Multiplier II, a136 distortion/waveshaper, A-196 Phase Locked Loop

kan iemand me helpen?

+zelfbouw serge, bestaat daar info over?

De Doepfer modules kunnen afzonderlijk niet hetzelfde als de Serge waveshaper. Maar met combinaties van verschillende modules kan dat wel. BV. de A-136 kan oa buizen vervorming stimuleren. Er zijn lineare VCA's en rectifiers etc...
Het beste wat je kan doen is een berichtje bij de Yahoo Doepfer groep plaatsen of gewoon een beleefde email naar Dieter zelf, hij heeft in het verleden al mijn vragen uitvoerig beantwoord. De service bij Doepfer kan imo niet beter.
http://launch.groups.yahoo.com/group/doepfer_a100/

bij elby hebben ze geen multiplier kits jammer genoeg. ik zou het liefst de onderdelen in 1 keer bestellen, en liefst goedkoper dan bij de elektronicawinkel...

ik krijg gelijk meer zin om op een serge te spelen!

er staat er trouwens nog net effe een serge panneel op ebay

ik zou liever een ander panneel kopen, maar zijn dit ongeveer de tweedehands prijzen? ($1999)

Dit is echt een goede deal deze panel.
Ik geloof dat een nieuwe panel met Wilson Analog Delay en Frequency shiter al 1.5 keer deze prijs is.
Dit zijn voor mij echt de mooiste modules bijna in 1 panel.
Die phaser module is ook erg goed en die Resonance Equalizer ook.
Zeker met de huidige dollarkoers is het toch best interesant vind ik zelf.

ziet er idd goed uit,
ik zoek eerder toch iets "animal - achtigs" met één van de vco's en een universal slope of transient generator (en eventueel een smooth / stepped generator)

kan die eq veel meer?

In hoeverre verschilt (de middel-sectie van) de Serge wave multiplier eigenlijk van de Buchla Easel/259/261e waveshaper(s). Ik neem aan dat Serge's design geinspireerd is op dat van Buchla. Of heb ik dat mis?

Back