actieve nearfield monitors

poul

Stamgast
he hallo,

ik ben van plan binnekort een paar actieve nearfield monitors te kopen.
ik kom alleen net kijken in de grote boze audiowereld en weet ook nog niet welke goed en welke slecht zijn.
mijn budget ligt rond de 500 euro.

wat raden jullie me aan?

bedankt,
poul

Voor 500 euro. Alesis of Behringer. Die hebben allebei een set leuke monitors. Behringer de Truths en Alesis heeft de Monitor one, deze zijn wel iets duurder.

Ga eens kijken bij de wat grotere muziekzaken, maar ga vooral luisteren! ;)

Feedback heeft trouwens tegenwoordig ook monitoren van Hafler in het assortiment zitten voor een lage prijs. Ze zullen niet veel beter zijn dan de Behringer Truth's, maar ik denk wel de moeite waard om te vergelijken.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Ga eens kijken bij de wat grotere muziekzaken, maar ga vooral luisteren! ;)

Feedback heeft trouwens tegenwoordig ook monitoren van Hafler in het assortiment zitten voor een lage prijs. Ze zullen niet veel beter zijn dan de Behringer Truth's, maar ik denk wel de moeite waard om te vergelijken.

zoals ik al zei, ik ben redelijk nieuw in deze wereld. vandaar deze vraag: wie of wat is feedback? (ik neem aan dat je niet het piepje bedoelt :P)

en bedankt voor de tips iedereen!

hoe hard heb ik trouwens een equaliser naast de monitors nodig? ik heb een behringer eurorack MX3242, die heeft geen EQ mogelijkheden voor de masterout. en ik weet niet hoe erg mijn kamer, waar ze komen te staan, het geluid zal vervormen...
in welke prijsklasse vallen redelijke EQ's?

wat een klotehobby, het kost echt pokkeveel geld... :biertje:

wat een klotehobby, het kost echt pokkeveel geld...

Je weet waar je begint, maar eindigen dat doe je nooit! - heb ik het gevoel althans...

It's just a way of life, nothing less nothing more.

Op't cafè zitten kost ook geld, nog meer in de '"long run" (ik kan er van meespreken):biertje: :biertje: (bier thuis smaakt beter):D

Ah ja en dan voor de Topic:

Koop die Mackie HR624's of HR824 navenant je ruimte, maar alesis is ook goed, ook de event 20/20 Bass

Hmmm.... het al zoveelste monitor draadje. Zoek ook even rond zou ik zeggen.

En laat je niet in een bepaalde richting door DSF'ers sturen die weinig of geen onderbouwing aan hun stelling geven zou ik zeggen. En koop ook nooit, en dan ook nooit, monitors die je nog niet gehoord hebt.

Trouwens Event heeft pas nieuwe monitors uitgebracht. FYI that is.

Back