Poly 61 mod

Ja die mod, en die stekker zat zeker weten goed om.
Maar het rare vind ik dat hij ook zonder de mod geen geluid meer geeft.
Zou ik iets geraakt hebben met inbouwen of zo.
Het lijkt of het versterker gedeelte (ik noem het maar zo in lekenterm) het niet meer doet.

De mod geeft volgens de beschrijving alleen midi in als keyboard control, arpegg clock control en dat was het ongeveer. Geen knoppengedraai via midi dus, allen toetsen.

(vandaag nog eens aangezet, doet het nog steeds niet, haha.)

Vind het wel een teleurstelling hoor. Heb ik misschien ergens iets gemold, nu heb ik niets meer, shit.

Ik hoo pdat iemand kan helpen, pleasee!!!!!
Groetjes

Ja die mod, en die stekker zat zeker weten goed om.
Maar het rare vind ik dat hij ook zonder de mod geen geluid meer geeft.
Zou ik iets geraakt hebben met inbouwen of zo.
Het lijkt of het versterker gedeelte (ik noem het maar zo in lekenterm) het niet meer doet.

De mod geeft volgens de beschrijving alleen midi in als keyboard control, arpegg clock control en dat was het ongeveer. Geen knoppengedraai via midi dus, allen toetsen.

(vandaag nog eens aangezet, doet het nog steeds niet, haha.)

Vind het wel een teleurstelling hoor. Heb ik misschien ergens iets gemold, nu heb ik niets meer, shit.

Ik hoo pdat iemand kan helpen, pleasee!!!!!
Groetjes

Als je zelfs geen ruis hoort, lijkt het inderdaad waarschijnlijk dat het ergens aan het PCB-tje met de versterkers en uitgangen ligt. Maar als je daar verder absoluut niet aan gezeten hebt, maakt dat het weer een stuk onwaarschijnlijker. Als je gewoon voorzichtig te werk bent gegaan kan ik me aan de hand van het schemaatje (van het midikitje) ook niet voorstellen dat je iets gesloopt hebt.

Het meest logische lijkt dat je iets verkeerd gedaan hebt met de stekkers van het toetsenbord waardoor je synth geen kik meer geeft. En zeker weten? Heb je nog nooit iets zeker geweten waar je later op terug moest komen?

Als je in de buurt van Zwolle bent/komt en je hebt nog een klein maandje geduld (tot die tijd heb ik absoluut geen tijd), dan kan je hier wel langskomen. Dan ga ik namelijk volop met mijn eigen poly 61 bezig en kan ik tussendoor die van jou ook wel even nakijken. Ik heb er 1tje helemaal in delen liggen en 1tje als voorbeeld. Daarnaast heb ik ook de nodige meetapparatuur. Let wel; ik ben geen volwaardig monteur als Mike Philco of Boemtsjak, maar ik kost niets en kan een klein defectje nog wel eens opspeuren.

Hellup!

Hellup!

Ik mis nog twee onderdelen voor mijn Polisix retrofit. Dit zijn de

1x 6N137 (IC1)

en

1x 74HC148 (IC3)

Nu wil ik deze maandag bij de elektroboer halen, maar om te weten wat redelijke prijzen zijn, heb ik eerst even op internet gekeken. Hierdoor heb ik een beetje de indruk gekregen dat deze twee componenten niet overal op voorraad zijn. Om hier nou op voorbereid te zijn als ik hetzelfde bij de elektroboer te horen krijgen, wil ik graag weten wat vervangers voor deze twee kunnen zijn.

Als iemand een webshop kent waar bovenstaande componenten te kopen zijn (zonder een bedrijf te moeten zijn of minimale bestelbedragen van 20 euro of zo), dan hoor ik het ook graag! Het probleem is echter dat ik nu ik bezig ben een beetje ongeduldig word.

Ik mis nog twee onderdelen voor mijn Polisix retrofit. Dit zijn de

1x 6N137 (IC1)

en

1x 74HC148 (IC3)

Nu wil ik deze maandag bij de elektroboer halen, maar om te weten wat redelijke prijzen zijn, heb ik eerst even op internet gekeken. Hierdoor heb ik een beetje de indruk gekregen dat deze twee componenten niet overal op voorraad zijn. Om hier nou op voorbereid te zijn als ik hetzelfde bij de elektroboer te horen krijgen, wil ik graag weten wat vervangers voor deze twee kunnen zijn.

Als iemand een webshop kent waar bovenstaande componenten te kopen zijn (zonder een bedrijf te moeten zijn of minimale bestelbedragen van 20 euro of zo), dan hoor ik het ook graag! Het probleem is echter dat ik nu ik bezig ben een beetje ongeduldig word.
Dan moet je even een mailtje sturen naar Stuut & Bruin. De 74HC148 is €2,45 en de verzendkosten zijn €2,00.

Back