Threster
Ingeburgerd
Hoi,
Ik heb nog steeds geen microfoon en zoek er al een tijdje eentje voor vooral m'n akoustische piano mee op te nemen. Af en toe zou er ook wat door gezongen worden (zowel door vrouwen als mannen). Probleem is dat ik helemaal niéts van microfoons ken, dus ff wat wijze raad spronkkelen
kheb het gevoel dat in winkels de winkelier vaak juist zijn huismerk het allerbeste vindt...
Opname van piano is dus het allerbelangrijkste, dus dat zou dan een condensatormic worden? Kheb een budget van ongeveer €100 voor de mic (+ nog wat voor accessoires, want om erdoor te zingen moet je der e plopscherm voorzetten heb ik begrepen?)
Voor mijn budget zag ik al zowat volgende dingetjes, kweet niet of die volledig geschikt zijn voor mijn toepassing?
-Audio Technica AT 2020
- Audio Technica AT Pro 24
- Rode M-3
- AKG Perception 100
Wat zouden jullie mij aanraden?
Ik heb nog steeds geen microfoon en zoek er al een tijdje eentje voor vooral m'n akoustische piano mee op te nemen. Af en toe zou er ook wat door gezongen worden (zowel door vrouwen als mannen). Probleem is dat ik helemaal niéts van microfoons ken, dus ff wat wijze raad spronkkelen
kheb het gevoel dat in winkels de winkelier vaak juist zijn huismerk het allerbeste vindt...Opname van piano is dus het allerbelangrijkste, dus dat zou dan een condensatormic worden? Kheb een budget van ongeveer €100 voor de mic (+ nog wat voor accessoires, want om erdoor te zingen moet je der e plopscherm voorzetten heb ik begrepen?)
Voor mijn budget zag ik al zowat volgende dingetjes, kweet niet of die volledig geschikt zijn voor mijn toepassing?
-Audio Technica AT 2020
- Audio Technica AT Pro 24
- Rode M-3
- AKG Perception 100
Wat zouden jullie mij aanraden?