Mic voor piano (en wat vocals) budget: €100

Bedankt voor jullie hulp allemaal!

Ik heb inmiddels een Rode M3 gekocht, en zeer tevreden. Zeer mooie opnames en mocht ik later toch naar stereo willen kan ik nog altijd er eentje bijkopen.

:okdan:

Nouveau: ik heb opnames gemaakt met de Sm58, Beyer m88 (top voor live!) en de C01 en ik vind het geen vergelijk. Ook wanneer er relatief veel ruis op de c01 zit...

deze opname is bv met de c01 gemaakt
http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=40507&songID=5062247

Ik heb het over een Sennheiser md441 dynamische mic he!
Denk toch dat je je oren de kost moet geven.... Dynamiek, Lekkere bass, niet te veel treble/hoog in het geluid en het geluid klinkt upfront....
Als je deze criteria wil hebben met een condensator lukt het met een samson niet hor

je zou ook kunnen kijken naar Naiant microfoons: www.naiant.com

deze worden zelf gebouwd door een studioeigenaar in de U.S. simpel, heel goedkoop, maar verdomd goed ! ik heb zelf 4 mics van de 'oude' MSH serie
2x MSH1 en 2x MSH4 tube

vooral de MSH1 zijn mooi voor cleane, natuurgetrouwe opnames. deze worden niet meer verkocht, maar hun opvolger is de Q-X microfoon.

hier op het forum is een Naiant topic, en op de site kan je voorbeelden luisteren.

Schijnt inderdaad een van de beste kwaliteits merken te zijn in het budget gebied. Hun microfoons kosten soms nog minder dan een 3 gangen maaltijd in een restaurant maar zijn in kwaliteit soms nog beter dan menig condensator in de klassen 0-300 euro. Hoor niets anders dan lof over deze mics en daarbij zijn de audio samples erg goed als ik het zo hoor.

En voor piano zou ik stereo gebruiken, ook al doe je close mike technieken toepassen. Je zit gewoon met de richting van een mic. Een omni kan je wel gebruiken voor simpele mono opnamens maar dan nog is het resultaat beter met een simpel stereo systeem.

Daarbij, je hebt een acoustische piano en je wilt het serieuze opname werk overlaten aan een Yamaha S90? You;ve got to be kidding me !

Dries, net even je webpages bekeken ... je muzikale setup lijkt ongelooflijk op die van mijn kroost (waar ik roadie en technieker voor speel). Spijtig van de split van je groep Asceptic, maar niet opgeven en doorgaan. Het komt er wel van en "you have soo much fun trying!"

Back