Dolby Audio

waarom moet het nou weer een 6 kanaals zijn :confused:

elke geluidskaart met minstens 4 uitgangen is geschikt
als je 5.1 wilt heb je er al gauw 6 nodig
en 7.1 ... 8

ok ok...maar wat bedoelde je dan met "waarom moet het nou weer een 6 kanaals zijn :confused:" ?

Als je je surround mix, van een DVD, wil afspelen over een 5.1thuisbioscoopset, moet je je 6 kanalen(links voor, midden, rechts voor, rechts achter en sub) apppart renderen. Die stop je vervolgens in een AC3-encoder (zit in DVDstudio pro). Je houdt dan een ac3 file over die door een simpele DVD-speler met 5.1 output afgespeeld kan worden.
Succes :z

Als je surround wilt mixen (en branden) heb je voor encoding naast Cubase DolbyDigital of DTS encoder nodig. Die kosten ongeveer € 900-1000. En je hebt natuurlijk tenminste een 6 kanaals geluidskaart nodig en evenveel speakers in de standaard surround setup. In Cubase kun je dit instellen met een surround kanaal.
Zie hiervoor bv: http://www.steinberg.de/26_0.html. Deze werken ook met Cubase SX en Cubase 4.

Als je surround wilt mixen (en branden) heb je voor encoding naast Cubase DolbyDigital of DTS encoder nodig. Die kosten ongeveer € 900-1000. En je hebt natuurlijk tenminste een 6 kanaals geluidskaart nodig en evenveel speakers in de standaard surround setup. In Cubase kun je dit instellen met een surround kanaal.
Zie hiervoor bv: http://www.steinberg.de/26_0.html. Deze werken ook met Cubase SX en Cubase 4.

Zit er een groot verschil tussen de DTS-HD Master Audio Suite en deze Nuendo
Digital Encoder? ( en nu hopen dat iemand ze ooit gebruikt heeft! hehe )

Ik kan nergens een demo downloaden om ze te vergelijken :(

Zit er een groot verschil tussen de DTS-HD Master Audio Suite en deze Nuendo
Digital Encoder? ( en nu hopen dat iemand ze ooit gebruikt heeft! hehe )

Ik kan nergens een demo downloaden om ze te vergelijken :(
(moet je de SoS van deze maand kopen, die DTS-HD is ook gelijk voor blue-ray en HD-DVD)

Hmm...ik moet zo toch naar de stad, dan maar gelijk ff langs de tijdschriften-boer :P

Kent iemand ook toevallig een zacht geprijsde 5.1 monitor setje?
Het hoeft geen Genelic of Blue Sky van 2000 euro te zijn, maar ook geen pc speakertjes die kleuren aan alle kanten,
maar een leuk instap-setje...

umm...tussen de 150 en 200 euro? of kan ik dan beter sparen voor wat duurder...
het is enkel om ermee te klooien...nog niet echt iets serieus..:D

Laatst gewijzigd:
hahaha...en wat voor bedrag zou volgens jou in de buurt komen van een leuk instapmodel?

Ik zag deze in ieder geval op marktplaats staan : Advertentienr.:139204307

hahaha...en wat voor bedrag zou volgens jou in de buurt komen van een leuk instapmodel?

Ik zag deze in ieder geval op marktplaats staan : Advertentienr.:139204307

die bedoelde ik niet
dat is toch huis tuin en keukenspul?
:dubbel:

deze; 133703764
5x speaker
1x sub

btw je kan toch ook zelf denken en googlen?
het is hier niet laagIQforum.nl of voorkauwforum

niet? ohh .. dan zit ik op het verkeerde forum :P

zonder gekheid, ik heb gewoon niet veel verstand van dolby sjizzle en speakers...als het aan mij lag ging ik idd richting de Kijkshop maaaaaar gelukkig zitten hier heeele verstandige ( en waarschijnlijk hele slimme ) mensen die tegen beter weten in toch het een en ander voor me willen voorkauwen :P

enne...huis tuin en keukenspul...ik heb op het moment ff geen 1000 euro om een leuk setje te halen, dus kd8 dat er misschien ala behringer budget dingen waren waar je -in ieder geval- ff leuk op kunt oefenen en kunt zien of je het wat vind voordat je veel geld over de toonbank smijt :)

niet? ohh .. dan zit ik op het verkeerde forum :P

zonder gekheid, ik heb gewoon niet veel verstand van dolby sjizzle en speakers...als het aan mij lag ging ik idd richting de Kijkshop maaaaaar gelukkig zitten hier heeele verstandige ( en waarschijnlijk hele slimme ) mensen die tegen beter weten in toch het een en ander voor me willen voorkauwen :P

enne...huis tuin en keukenspul...ik heb op het moment ff geen 1000 euro om een leuk setje te halen, dus kd8 dat er misschien ala behringer budget dingen waren waar je -in ieder geval- ff leuk op kunt oefenen en kunt zien of je het wat vind voordat je veel geld over de toonbank smijt :)
dan is volgens mij het simpelste een optische kabel van je onboard geluidskaart naar je stereo/surround setje te trekken :koffie:

Back