liveset thuis geoefend

redje

knoppengod
Ik ben bezig om een liveset te maken. Hij is zo goed als af. Laatst had ik een oefening op een personeelsfeest, maar ik was daar vergeten op record te drukken. Onderstaande mp3 is dus wil live, alleen heb ik hem thuis nog eens overgedaan. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en welke delen er nog verbeterd kunnen worden

http://users.pandora.be/ward.dewaele/liveset.mp3

gear: mpc2000xl, access virus b, waldorf q, yamaha 01v

klinkt wel leuk, hoe gingen de mensen op het personeelsfeest erop ? gingen ze uit hun dak of viel dat tegen ?
Het is lekkere luistermuziek klinkt leuk en goed ook hoor, lekkere appregio standaard bas vin ik die gebruik ik ook wellis hihi!
Alleen ehm erg veel gouryella, tiesto, armin, rank one enz. invloeden van toch al zeker een jaar terug, zit men hier nog op te wachten? een dergelijke live-act ? is dit tijdperk niet een beetje voorbij? neemt nie weg dat ik het lekker vind klinken en je niet zou zeggen dat t live is ! en ehm die vragen zijn onwetend bedoeld, ik ken deze scene niet zo hoe die loopt op dit moment, maar ik heb t gevoel dat het minder wordt gedaan en uitgebracht in deze stijl tegenwoordig !?

IK VIN M MOOI ! echte verbeter punten heb ik niet zo 1,2,3 het is standaard dat wel, en of dat goed of fout is ben ik niet om te beoordelen !

gingen ze uit hun dak of viel dat tegen ?

zou ik niet weten eerlijk gezegd, het was mijn eerste keer, dus ik was zo onwijs druk bezig, dat ik helemaal geen tijd heb gehad om op echt op het publiek te letten, echt fout maarja......als ik wat rustiger en minder zenuwachtig ben zal ik daar zeker de tijd voor nemen. Ik hoorde wel dat de mensen goed uit hun dak gingen en ze praten er nu nog over.

Het is lekkere luistermuziek klinkt leuk en goed ook hoor, lekkere appregio standaard bas vin ik die gebruik ik ook wellis hihi!
Alleen ehm erg veel gouryella, tiesto, armin, rank one enz. invloeden van toch al zeker een jaar terug, zit men hier nog op te wachten?

dat zou ik niet weten, dat moet nog blijken. Maar ik heb ook nog wat hardere nummers, maar die komen wat later in de set.

is dit tijdperk niet een beetje voorbij?

daar komen we vanzelf wel achter als we nergens kunnen optreden toch? Maar ben het wel met je eens dat de stijl meer richting progressief/hardhouse gegaan is. Alleen zijn er volgens mij toch weinig die zoiets live teweegbrengen en dat is dan toch wel weer apart toch?

neemt nie weg dat ik het lekker vind klinken en je niet zou zeggen dat t live is !

oh???? ik herkende zelf nog zat foutjes, maar goed......ik zie dit als een goed compliment ;)

en ehm die vragen zijn onwetend bedoeld, ik ken deze scene niet zo hoe die loopt op dit moment, maar ik heb t gevoel dat het minder wordt gedaan en uitgebracht in deze stijl tegenwoordig !?

Ben ik wel gedeeltelijk mee eens, zie hierboven dat het meer richting progressive/hardhouse gaat

IK VIN M MOOI ! echte verbeter punten heb ik niet zo 1,2,3 het is standaard dat wel, en of dat goed of fout is ben ik niet om te beoordelen !

BEDANKT :okdan:

zit allemaal netjes in elkaar. maar ik vindt het wel allemaal een beetje van het zelfde, althans het roept een beetje de zelfde sfeer op. (hoeft trouwens niet verkeerd te zijn.

hoe hoe heb je die live set trouwens gedaan. dat recorder er naast of sequencer en dan tracks muten en unmuten of heb je nog wel wat dingen zitten tweaken?

het roept inderdaad dezelfde sfeer op, maar het is de bedoeling dat het van wat rustigere melodische trance naar harde progressive ontwikkeld. We zijn ook nog wel bezig met van alternatievere dingen als breakbeat en acoustisch tussendoor

Hoe ik het gedaan heb. gewoon wavelab openen in de computer en dan record. de uitgang van m'n mengtafel erop.
sequencing wordt door de mpc gedaan.

ik heb nu 12 sequences van meestal 8 of 16 bars. zo'n sequence laat ik continu loopen, todat het nummer weer afgebouwd is en dan door naar de volgende sequence. De drumsamples komen uit de mpc. Door tracks te muten en unmuten bouw ik een nummer op. De geluiden bewerk ik op de synths zelf, zoals filters en envelopes. De drums filter ik met een highpass om m'n mengtafel. Effecten komen trouwens ook uit de 01v van yamaha.

Hadden jullie het idee dat de sequencer op play stond en ik voor de rest niet veel deed dan?

Hey Redje!

Is dit de bewuste set met waveglider erbij?
Ben aan het luisteren, spannende intro, lekker basje!
Zit nu op 2 minuten. De hihats komen er nu in, behoorlijk bruut en beetje droog. Clap ligt er lekker in en dat geluid wat er onder gelayerd is is ook wel lekker, geeft een beetje atmosfeer aan de sound. Vette filteruithaal met de bas, die nu weer wegdrijft.

Rustig punt. Langzaam aan komt er een vette lead insluipen... mooi gedaan!
Onverwachte mep in yo face door die filter open te gooien op die lead!
Lekkere lead (lekkurrr, hij jankt een beetje (en das positief bedoeld!)
Beat is er weer compleet met hats en claps.
:D (ben trouwens niet echt een trancehead, dus kan zijn dat sommige kritiek meer aan mij ligt dan aan je set;))

Zit nu rond 6 minuten en een beetje. Vraag me nu af of er ook nog 303-achtige geluiden in zitten, zou wel lekker klinken misschien. De hihat die er nu insluipt klinkt beter, trekt en duwt en voegt veel toe.

---track op pauze effe mijn bak koffie halen ;)---

zo, koffie!

Stukje loop lekker door, 2e break rond 8 minuten. Veel gepiel met de leadsynth, die we lekker is maar bijna begint te vervelen. Wordt weggefilterd en blijft subtiel dreigend op de achtergrond.
*SCHRIK!* daar is ie weer, harder dan tevoren!

Okay, 2e stuk komt erin rond 11 minuut 30.

Komt rond 13 minuten op gang met een basje, wel lekker basje.

Rond 15 minuten een "filmisch thema" klinkt wel relaxed, beetje als een intro voor een film...

Ojeee!!! Wat is dit?? Ineens komt er uit het niets, een zware lead. De bassdrums die er dan wel en dan niet ingegooid worden komen een beetje verloren over, maar dat kan ook hier aan de magere PC speakertjes liggen :(

Sound wordt nu een stuk energieker, opbouw opbouw opbouw!
En de beat wordt erin geflikkerd. Yep het ligt aan de speakers! Een tip: Een crash op de bassdrum layeren als je hem af en toe een dreun laat geven bij fills?

Okay, effe stukje geluisterd, en we zitten nu tegen de 22 minuten.
De lead zakt weer weg en er blijft kick + toms over. Ik vind het iets te lang doorgaan, maar net op tijd is daar de clap om de boel te redden! Lekkere clap trouwens! Hebbie sampeltje voor me?!;)

Shakers erbij, en er dreigt iets op de achtergrond.
Ow lekker opfokkend basje! Bedenk me ineens iets... Staat alles in dezelfde toonsoort? Ben effe met de playhead van winamp aan het heen en weer springen binnen de set, en het valt me op dat alles heel dicht bij elkaar zit.
Misschien sommige stukken wat transponeren?
Het begint wat meer te lopen. Begin er in te komen.
Lekker gespeeld met reverb rond 29 minuten (of omgekeerde samples?) Klinkt lekker, geeft een beetje een onwerelds gevoel als je op de dansvloer staat volgens mij, en das gaaf in combinatie met veeeeeel rook en goed licht, niet?!
Rustig rollend basje eronder, meteen opvoeren met een filter, nice!!!

Conclusie:
Klinkt lekker, meestal kan ik me niet echt lang dulden met trance, maar dit is wel goed aan te horen ;)
Het staat wel allemaal in dezelfde toonsoort volgens mij of dicht bij elkaar (of ik moet mijn oren uit laten spuiten?), en op de lange duur gaat dit misscien vervelen. Verder leuke patterns zoals je ze geprogrammeerd hebt.
Synthgeluiden zijn vet! Een 3o3-achtig iets zou misschien ook wel leuk erin passen? Ik weet niet of dat past binnen trance want daar heb ik geen jota verstand van.
Maar als ik het me voorstel op een volle vloer, en dan snoeihard uit de speakers, klinkt het al heel aardig!

-C-

Is dit de bewuste set met waveglider erbij?

Wel Redje nam dit alleen op, ik doe wel mee aan de liveset als we live gaan (behalve het personeels feest), en we werkten samen aan vele nummers van in de set, maar Redje is het ware brein achter dit.
Redje komt soms naar Belgie en ik soms naar Nederland om aan nieuw materiaal te werken en binnenkort is ons eerste optreden te samen (dat er nog veel mogen volgen). Iedereen is trouwens uitgenodigt om te komen - gratis inkom en al en we willen een volle bak !!! We laten nog wel weten waar en wanneer (begin februari)
groetjes

:dj:

verder ?? jij maakt gewoon adere muziek, wat ik van jouw hoorde klonk ook al vet. 't is gewoon anders,maar ik ben zeker dat het juiste publiek er ook op flipt:okdan:

Ik denk dat dat flippen 8D meer komt door de middeltjes die ik in de rookmachine gooi

>:|
8D

Ik hoor veeeeeeeeeeel Virus Sander, moooi ;)

Klinkt zeker niet verkeerd, zou er wel op uit mijn dak kunnen gaan in de juisete sfeer met de juiste mensen maar misschien zoals je zelf al zei... iets meer variatie sowieso in de bas en wat acoustische zooi er tussendoor doen.
maar jah whatever it's just my opinion

Heb je deze set ook in een betere kwaliteit?
Mail me anders maar als je daarvoor niet genoen webspace hebt, want dit klinkt wel heel erg :{ 8P

7 februari treden we op in Belgie - daar zullen we de set opnemen om minidisc en dan online zetten... in minstens 128kb - denk ik - als REdje dat goed vind he >:|

Ik probeer ook iemand te vinden met een digitale camera,kunnen we meteen een flimpje posten. Anders minstens foto's !

:kont:

Origineel geplaatst door Waveglider
7 februari treden we op in Belgie - daar zullen we de set opnemen om minidisc en dan online zetten... in minstens 128kb - denk ik - als REdje dat goed vind he >:|

Ik probeer ook iemand te vinden met een digitale camera,kunnen we meteen een flimpje posten. Anders minstens foto's !

:kont:
Mooi, want die "oude uitgekauwde trance-sound" klinkt heerlijk 8P

Mooi, want die "oude uitgekauwde trance-sound" klinkt heerlijk

Hahaha - bespeur ik daar enige vorm van ironie ? :frons: ;)

Back