Help! Controllers linken aan knoppen in Cubase SX3

AdDM

Tiroler Knie-schlempfer
Het zit zo:

ik heb een ob12 (ja heb em gekocht toen ie net uitkwam, iedereen heeft recht op een miskoop) die ik na afstoffen maar es in wil zetten als midi-controller.

Nu ben ik net overgestapt op Cubase en heb geen flauw idee hoe je het daarin voor elkaar krijgt. (controllers aan willekeurige knoppen assignen) Krijg het toch in fruityloops binnen een seconde voor elkaar..

Al lezend kreeg ik het idee dat het bij Cubase de bedoeling is om het andersom te doen, dus je controller op learn zetten? Dat gaat dus niet in dit geval..

Is er een midigenie in de zaal die me uit mn lijden wil verlossen?

Cubase sx3 heeft GEEN midilearn functie zoals bijvoorbeeld in Live het geval is. Cubase 4 heeft dat wel.

In sx3 kun je via device setup een general remote toevoegen. Hoe dat werkt kun je in het beste even checken in de manual. Daar staat niets meer of minder dan ik je kan vertellen.

Zucht dat vreesde ik al..

Die remote device das ook alleen maar hoofdpijn...

Cubase 4 maar checken dan :peukie:

Ik vind de generic remote van sx3 perfect. Deze heeft wel een learn functie. Je moet wel effe een beetje programmeren. Voeg een controller toe, laat hem met de learn functie weten welk midi CC / channel er aanhangt. Vervolgens de gewenste cubase functie toewijzen aan deze controller.

Let op. Het gaat hierbij NIET over de Remote of MIDI Device functie, maar de generic remote!

(ik heb geen ervaring met SX4 maar die heeft ongetijfeld een eenvoudigere methode...)

ik heb altijd met veel gemak en plezier mijn remote25 en jp8000 als master keyboard, remote control én midi controller gebruikt in SX3, dit is ook zo gepiept.

Zucht dat vreesde ik al..

Die remote device das ook alleen maar hoofdpijn...

Cubase 4 maar checken dan :peukie:

Begin eens met het lezen van de handleiding zou ik zeggen:gaap:

Ik vind de generic remote van sx3 perfect. Deze heeft wel een learn functie. Je moet wel effe een beetje programmeren. Voeg een controller toe, laat hem met de learn functie weten welk midi CC / channel er aanhangt. Vervolgens de gewenste cubase functie toewijzen aan deze controller.

Jaja, das dus precies t gemeuk waar ik geen tijd noch zin in heb.

Vind t echt triest dat Cubase SX3 zon functionaliteit "vergeet"..

ik heb altijd met veel gemak en plezier mijn remote25 en jp8000 als master keyboard, remote control én midi controller gebruikt in SX3, dit is ook zo gepiept.

Begin eens met het lezen van de handleiding zou ik zeggen:gaap:

Begin ik mee als jij me openingspost nog een keer leest :|

Wel opletten he..

Jaja, das dus precies t gemeuk waar ik geen tijd noch zin in heb.

Vind t echt triest dat Cubase SX3 zon functionaliteit "vergeet"..
Ja dat is best triest inderdaad. Ik hoop echt dat ze dit in Cubase 4 hebben verbeterd zoals de info op Steinberg.net doet vermoeden.

Weet iemand dat trouwens uit praktische ervaring? Is het In Cubase 4 net zo makkelijk om parameters van VST toe te wijzen aan een willikeurige knop op een midicontroller als het is in Ableton?

Back