geluid hapert en stottert als ik een programma open

Daredevil

Stamgast
Hallo, heb onlangs mijn WindowsXp helemaal opnieuw geinstalleerd.

Als er geluid wordt afgespeeld op mijn pc (winamp of iets anders) en ik open ondertussen bijv. een explorer venster, of bittorent draait, of iets anders, dan hapert en stoort het geluid! Iemand een idee waar de oorzaak zou kunnen zitten?

Als er geluid wordt afgespeeld op mijn pc (winamp of iets anders) en ik open ondertussen bijv. een explorer venster, of bittorent draait, of iets anders, dan hapert en stoort het geluid! Iemand een idee waar de oorzaak zou kunnen zitten?

Bij bittorrent kan ik me zeker wat voorstellen. Het principe va bittorrent is dat er heel veel connecties worden opgebouwd, en dit gebruikt behoorlijk wat cpu power. Bij explorer zou het nou niet direct moeten gaan haperen.

heb je wel de juiste drivers erop staan?

Heb je de achtergrondservices geprioriseerd oid?
Zie ook:
http://itondemand.nl/component/option,com_joomlaboard/Itemid,215/func,view/id,163/catid,112/
voor hoe dit moet

very funny. very funny.
de xp installatie was nodig omdat ik een nieuw moederbord had.
Ik gebruik nu een "onboard geluidskaart" met de juiste drivers uiteraard.
niemand ooit meegmeaakt? Ben ik weer de eerste in nederland, hoe krijg ik het voor mekaar. shittt.

maareh. het gebeurd dus ook al als ik een venster open oid he. hoeft niet perse bittorrent te zijn die draait.

CPU gecheckt onder taakbeheer? Stotteren en hapeneren heeft 99 vd100 keer te maken met je CPU verbruik; zoals Acidfever al aangeeft.

Heb je een kale install gemaakt, dus harddrive(s) geformatteerd? Zo niet, dan is je register waarschijnlijk een zooitje. Dit kun je zelf niet oplossen tenzij je precies weet wat je doet.

Het kan ook een IRQ probleem zijn, maar aangezien je een onboard geluidskaart hebt, is die kans vrij klein, tenzij je een zooi andere apparaten hebt aangesloten en geinstalleerd.

very funny. very funny.
Ik gebruik nu een "onboard geluidskaart" met de juiste drivers uiteraard.

Dat is 99% zeker je probleem. On-board sound is in veel gevallen behoorlijk cpu intensief en er zijn bovendien bijna nooit bruikbare stuurprogramma's voor audio applicaties.

Je zou Asio4all eens kunnen proberen maar het blijft een tijdelijke oplossing.

het klinkt alsof je de chipset drivers van je moederbord niet geinstalleerd hebt (via, nforce of weet ik veel wat voor chipset je hebt)

CPU gecheckt onder taakbeheer? Stotteren en hapeneren heeft 99 vd100 keer te maken met je CPU verbruik; zoals Acidfever al aangeeft.

Heb je een kale install gemaakt, dus harddrive(s) geformatteerd? Zo niet, dan is je register waarschijnlijk een zooitje. Dit kun je zelf niet oplossen tenzij je precies weet wat je doet.

Het kan ook een IRQ probleem zijn, maar aangezien je een onboard geluidskaart hebt, is die kans vrij klein, tenzij je een zooi andere apparaten hebt aangesloten en geinstalleerd.

Ja ik heb gister nav. jou reactie (of dat van een ander) de cpu-verbruik veranderd van "more2programs" naar "more2backgroundservices". Dit heeft niets geholpen.
Net even met task manager open wat programmas geopend terwijl winamp muziek draaide. Wordt er niet wijzer van. CPU gaat altijd even omhoog als je iets start en daalt dan weer. Raar dat als eenmaal een applictaie is gestart,
het bij aflsuiten en weer opnieuw opstarten mijn geluid niet meer beinvloedt?

Ik verdenk mijn kaspersky-av eigenlijk. Es ff kaspersky aflsuiten morgen en dan kijken of het geluid dan ook hapert. zucht.

PS. het was een clean install na aanvang van nieuw moederbord!

misschien ook eens de windows prefetch folder legen?
is maar een gokje

mocht het de kaspersky zijn: gratis avast doet het hier prima!
lijkt idd wel bij het voor het opstarten scannen van programmabestanden, doet deze avast ook maar heb er absoluut geen last van

PS. het was een clean install na aanvang van nieuw moederbord!

heb je wel op de website van je moederbord fabrikant gekeken voor updates.
van je nieuwe hardware ?
die bijgeleverde cd roms met drivers zijn wel de goeie maar vaak niet up to date

Sorry maar je hebt nog niets gezegd over Asio en ik vermoed gewoon dat je je onboard sound gebruikt met een MME driver ofzo en daar goede performance van verwacht.

Wat je bescrhijft is in ieder geval typerend voor die situatie.

Ik gebruik mijn pc niet voor sequencing. Gewoon simpel muziekbestanden afspelen ed. Wat moet ik dan met ASIO of waar haal ik dat vandaan voor winamp?
Ik weet niet wat MME is maar ik gebruik de normale directX of wave-mapper.
Beiden geven hetzelfde resultaat. Mijn vorige moederbord had ook onboard geluid en daar had ik het niet bij (zelfde processor enzo)

Back