Wat is Underground precies?

Hoi!

Misschien een hele open vraag om te stellen, maar... Ik moet voor men laatste jaar een werkstuk (lees beeldend werk) over de Underground maken, en ik probeer eerst uit te vinden hoe je 't fenomeen Underground (muziek, scene,...) moet formuleren, bestaat er een formule voor?

In deze thread mag je de gekste theoriên erover spuien, als ze maar min of meer steek houden :D (min of meer dus :)).

dus: Wat versta JIJ onder Underground?

Alvast bedankt om me op weg te helpen naar men diploma :D

...

kom, kvindet vet zoals jullie bezig zijn
spit maar voort!

ps: wikipedia en boeken blablabla heb ik al gecheckt en opgenomen maar ik wil jullie mening, geen wikipediaanse mening ik bedoel, misschien vind persoon X het vrij underground om een t shirt van Sodom te dragen, of vind persoon Y underground maar niks en linkt hij het aan vuile herohoeren ofzoiets... gewoon, blijven spitten.
Even wat kanttekeningen...

Toch wil ik wel wat meer weten over dat werkstuk van je...
Wat achtergrond info, graag: wat voor opleiding, wat is in dit verband 'beeldend werk' en wat ga je met onze antwoorden doen?

Zelf schets je een vrij negatief beeld van de 'underground', gezien 'Sodom' en 'herohoeren', wat voor een algemeen lezertje niet erg positief overkomt. Aangezien je niet op zoek bent naar een definitie, maar naar de mening van andere mensen, is je vraagstelling nogal suggestief.

Ik hoop dat, indien het werkstuk een schriftelijke vorm gaat aannemen, je nog even naar de Nederlandse werkwoordsvervoegingen kijkt: een persoon vindt is nog altijd met 'dt'. Sorry, maar soms krijg ik daar kromme tenen van ;)

Wout

Nah, gewoon te kleine schoenen :) Het was slechts een goede raad, want als iemand het twee keer achter elkaar doet, dan zit er een automatisme in...

Maar ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de TS'ers motiefjes.

Wout

Underground = alles wat niet mainstream is = niet bedoeld voor het "grote" publiek. Staat ook op wiki zoals in eerdere replies al is aangegeven.... Success met je verslag/scriptie...

Underground = alles wat niet mainstream is = niet bedoeld voor het "grote" publiek. Staat ook op wiki zoals in eerdere replies al is aangegeven.... Success met je verslag/scriptie...
Ik denk niet dat een artiest zich terug trekt indien die plotseling door het grote publiek wordt gekocht onder het mompelen van: "Maar daar heb ik het niet voor bedoeld!" ;)

Zaken die het grote publiek niet interessant vindt, okay!

Wout

Ik denk niet dat een artiest zich terug trekt indien die plotseling door het grote publiek wordt gekocht onder het mompelen van: "Maar daar heb ik het niet voor bedoeld!" ;)

Wout
Nee dat klopt. Alleen als een bepaalde stroming ineens inmens populair (dus mainstream) wordt, dan is het niet meer underground toch ;-)

Wout

Alhoewel er voldoende voorbeelden zijn van artiesten die erg ongelukkig vinden van die massale aandacht en graag klein gebleven waren - alhoewel ze dat misschien meestal pas achteraf ontdekken, en waarschijnlijk meer met die achterlijke aanbidding en media-aandacht te doen heeft, dan met de platenverkoop... (ik kan me wel weer indenken dat sommige artiesten die plotseling groot worden veel liever nog steeds in kleine zalen zouden spelen, vanwege de sfeer)

Ideale combinatie: undergroundbekendheid, uppergrondplatenverkoop (iedereen weet dat ideaal niet bestaat ;) ).

Bedankt voor jullie reacties :)

even precies zeggen waarom ik dit geopend heb, wat je ervan denkt moet je zelf maar weten :).

Ik zit op St. Lukas Kunsthumaniora Brussel en volg daar Beeldende Vorming. Mijn GIP (geintegreerde proef) thema is 'grenzen' en ik heb besloten iets te maken rond de grens mainstream/underground. Ik vroeg expres de subjectieve mening van ieder om inspiratie uit te putten. Soms zijn de domst lijkende antwoorden het interessantst, en ik wilde niet dat ik 500 posts met wikipedia citaten had.

Jullie antwoorden zullen niet letterlijk in een of ander verslag verschijnen, te meer wij geen verslag schrijven :-) maar een werk maken (sommigen schilderen, anderen fotograferen, nog anderen maken installaties,...).

Groeten!

Ward

PS: grammatica is nooit men sterkste kant geweest :P enneuh ook is het niet de bedoeling geweest om de 'underground' negatief af te schilderen...

Je weet dat je jezelf nu verplicht hebt het eindresultaat hier ook te laten zien/horen hè! :P

UnDenDerGrund:D

Tsja ik ben underground daarom woon ik in een subwoofer......

De underground die moet je niet zoeken die vindt jou......

tenenkrommend die spel- en grammaticavauten ;)

Ik heb onlangs de spelling-plug-in in firefox ingeplugd en mijn Nederlants gingt er op vooruid sindzdien (is trouwens ook een handige plug-in als wel goed in taal bent, omdat alle typefouten ook worden onderstreept).

Back