midi syncroniseren in fl studio

Paakske

Nieuwkomer
ik heb een probleem,
als ik mijn keyboard met usb-kabel aansluit en in fl studio laat werken hoor ik wel geluid, maar het geluid komt altijd ietsje later uit fl studio.
Het midilampje brandt wel gelijktijdig.

Dit is zeer irritant bij het opnemen, uiteraard.

zie ik iets over het hoofd bij de settings, of weet iemand wat ik fout doe?

Hallo,

Welkom in de "computers werken niet altijd naar behoren wereld".
Zo iets heet latency of vertraging. Met een goeie soundcard en ASIO drivers kan je de latency beperken maar je raakt er nooit echt helemaal vanaf.

Alles hangt af van je computer setup. Snelle bak, goeie kaart en drivers = weinig latency, al de rest is knoeien.
Je kan natuurlijk altijd je tracks in tijd verschuiven om ze weer synchroon te laten lopen.

Speel wat met de latency settings in FL, moeten ergens te vinden zijn onder settings of options of whatever maar let op, als je de latency te laag zet begint je bak spontaan te hikken en te stotteren, kan leuk zijn maar meestal toch niet.

Na jarenlang knoeien met computers en Cubase heb ik mij een leuk HD recordertje aangeschaft en een paar synths en drumbakken en sindsdien ben ik de gelukkige eigenaar van plug & play apparatuur i.p.v. plug & pray.

Sorry softsynth-freaks, nothing beats the real stuff.

My 2c.

B

FL vraag:

Normaal als je midi aansluit kan je 1 sample tegelijk aansturen, toonhoogtes inspelen zegmaar.

Maar ik heb het ooit wel eens voor elkaar gekregen om alle samples los van elkaar tegelijk te spelen. Dus dat elke sample (alleen C5 qua toonhoogte) onder een andere toets zit.

Misschien een onduidelijk verhaal maar goed. Wie het snapt mag reageren.

Hallo,

Welkom in de "computers werken niet altijd naar behoren wereld".
Zo iets heet latency of vertraging. Met een goeie soundcard en ASIO drivers kan je de latency beperken maar je raakt er nooit echt helemaal vanaf.

Alles hangt af van je computer setup. Snelle bak, goeie kaart en drivers = weinig latency, al de rest is knoeien.
Je kan natuurlijk altijd je tracks in tijd verschuiven om ze weer synchroon te laten lopen.

Speel wat met de latency settings in FL, moeten ergens te vinden zijn onder settings of options of whatever maar let op, als je de latency te laag zet begint je bak spontaan te hikken en te stotteren, kan leuk zijn maar meestal toch niet.

Na jarenlang knoeien met computers en Cubase heb ik mij een leuk HD recordertje aangeschaft en een paar synths en drumbakken en sindsdien ben ik de gelukkige eigenaar van plug & play apparatuur i.p.v. plug & pray.

Sorry softsynth-freaks, nothing beats the real stuff.

My 2c.

B

Nou nou, probeer je hier te flamen ofzo met je hard vs. software geblaat?
Nothing beats the real stuff, plug & pray.... :gaap:
Misschien is het voor jou knoeien omdat je of geen verstand van computers hebt, of gewoon crappy pc hardware hebt.
Beantwoord gewoon die jongen zn vraag en laat dat hardware vs. software geschreeuw achterwege, ieder zn ding. :Z

ik heb een probleem,
als ik mijn keyboard met usb-kabel aansluit en in fl studio laat werken hoor ik wel geluid, maar het geluid komt altijd ietsje later uit fl studio.
Het midilampje brandt wel gelijktijdig.

Dit is zeer irritant bij het opnemen, uiteraard.

zie ik iets over het hoofd bij de settings, of weet iemand wat ik fout doe?

Een goede geluiskaart met ASIO zal dit probleem waarschijnlijk verhelpen. (wat bob321 al aangaf.)
Wat voor een geluidskaart heb je er nu in hangen?
Ook even de specs van je pc doorgeven aub.

FL vraag:

Normaal als je midi aansluit kan je 1 sample tegelijk aansturen, toonhoogtes inspelen zegmaar.

Maar ik heb het ooit wel eens voor elkaar gekregen om alle samples los van elkaar tegelijk te spelen. Dus dat elke sample (alleen C5 qua toonhoogte) onder een andere toets zit.

Misschien een onduidelijk verhaal maar goed. Wie het snapt mag reageren.

Ik denk dat ik wel weet wat je bedoeling is, het triggeren van meerdere samples op 1 sampler verdeeld over verschillende octaven.
Helaas zit ik nu op mn werk dus kan ik niet even snel FL induiken om dit uit te zoeken, zodra ik thuis ben kijk ik het even voor je na.

Heb gewoon geantwoord dat het aan de latency ligt...en de oplossing aangewezen in de zin van ASIO drivers...

Enneuh, ben dagelijks met computers bezig als netbeheerder dus laat die beledigingen maar voor wat ze zijn.

@SteveJ

Het is niet m'n bedoeling om een losse sampler in te laden of wat dan ook.

Als je bijvoorbeeld een drumkit van 6 verschillende samples, in je sequencer staan ze dan netjes onder elkaar, die kan je dan allemaal triggeren. Dus je Kick met C1, je Snare met C#1, je Tom met D1 enzovoorts.

Het is echt super raar, ooit heb ik t voorelkaar gekregen, maar nu weet niemand op internet het te beantwoorden zo ongeveer.

Hoop dat jij iets weet.

@SteveJ

Het is niet m'n bedoeling om een losse sampler in te laden of wat dan ook.

Als je bijvoorbeeld een drumkit van 6 verschillende samples, in je sequencer staan ze dan netjes onder elkaar, die kan je dan allemaal triggeren. Dus je Kick met C1, je Snare met C#1, je Tom met D1 enzovoorts.

Het is echt super raar, ooit heb ik t voorelkaar gekregen, maar nu weet niemand op internet het te beantwoorden zo ongeveer.

Hoop dat jij iets weet.

Een makkelijk oplossing is misschien de FPC gebruiken van FL en daar je samples inladen..? Dan kan je meerdere samples triggeren op 1 spoor via pianoroll.

je moet channels aanmaken en die setten op childern ofzo..

dan de regio van je samples of vsts instellen met je rechter muisknop. dat doe je in dat fl-achtige ding achter je plugin of in je sampler(dat notenbalkje onderaan)

zelf ff kloten met het instellen, en je keyboad is gemapped met verschillende sounds...

Hmm, als dat het inderdaad is met die children dan kan je het beste even de children tutorial flp openen.
Dat scheelt een hoop geklungel.

ik zit met hetzelfde de klungelen .. heb net een mpd aangeschaft, probeer het nu voor mekaar te krijgen dat ik zelf kan bepalen welke sample ik op welke knop heb .. of in ieder geval gewoon dat alle 16 knoppen gemapt zijn met allemaal sounds (channels )

ik ben er nog niet uit

Back