Mv-8800 & Cubase Syncen

GianCani

Nieuwkomer
Geachte lezer, De roland MV-8800 is de kern van mijn setup en fungeert als
master en sequencer van mijn modules. Dit wil ik zo houden. Voorheen gebruikte ik logic op de pc daarnaast als DAW voor mijn soft synths. De midi sporen recorde ik in de MV. Als ik op de play van transport van de MV drukte ging ook logic lopen en was simpel op de transport van logic te syncen ivb de midiclock button.

Nu wil ik ditzelfde principe uitvoeren met Cubase SX3. De MV blijft seqencer (zeg de master en Cubase fungeert als het ware al een slave voor mijn soft synths). Echter, druk ik op de play button van mijn MV's transport dan reageert Cubase daar niet op. Wel zie ik dat Cubase een midi signaal ontvangt. Ik heb alle midi instellingen in cubase uitgezocht zonder enig resultaat. Zie ik iets over het hoofd in Cubase of moet ik een instelling in mijn MV veranderen? (De MV- geeft nu, zoals ik het instel, signalen aan cubase door van midi kanaal a1 tot a16)

Overigens reageert cubase wel op ander midi signalen van de MV. Het gaat mij dus om de transport: Druk ik op play rec of stop op de MV dan wil ik dat cubase daarop als slave reageert en synchroon meeloopt). Wie heeft de gouden tip?

Bijvoorbaat dank :halleluja ,

Gian

Heb je de manual al gelezen?

Back