setup vraagjes

Shinodepino

Nieuwkomer
Ik wil beginnen met softwarematig producen en nu heb heleboel vraagjes.

Een paar Behringer Truth B-2031A (actieve monitors) heb ik nog staan.
Nu wil ik dus nog een midi-keyboardje bijkopen (dacht aan de novation remote sl 61) is deze midi controller zijn geld waard ? Hij is wel wat aan de prijzige kant maar hij heeft wel een heleboel faders en draaiknoppen en de handige automapfunctie. Iemand evaring?
Vervolgens heb ik nog een externe geluidskaart nodig want mijn laptopkaartje is nogal brak :). Na wat zoekwerk kwam ik bij
Tascam US 122 L ? Enige alternatieven voor zelfde prijs? Ik ben niet van plan nog veel hardware aan te sluiten, enkel later eventueel nog een midicontrollerke ofzo. Dus moet niet al te veel kanalen hebben. Ze moet wel lowlatency zijn en degelijk.
Kan ik dan deze geluidskaart rechtstreeks op mijn monitor boxen aansluiten of gebruik ik best een mengpaneel ertussen ? En welke kabeltjes heb ik dan nodig ?

alvast bedankt !

die remote is wel relaxte controller, gewoon ok spul.

tascam geen ervaring mee, meeste andere hardware van die lui klinkt wel in orde. klinkt erg goed: rme, motu ultralite, apogee (duet bv) dit is wel allemaal 500e range

kaart kan rechtstreeks op je monitors, volume control kan lastig zijn. soms zit dit direct op je soundcard. liever geen mengtafel, dat geeft betere qualiteit (tenzei je hele goeie tafel hebt natuurlijk).

(ps. dit gaat misschien te ver, maar als je externe instrumenten wilt aansluiten en je soundkaart geen (goeie) preamp heeft, dan kan je een DI box gebruiken in plaats van een mengtafel. mengtafel is dus niet nodig, je mixed dan ITB 'in teh box')

meeste kaarten hebben wel jack outputs, dan zal je jack-jack kabels moeten hebben voor naar de monitors. misschien heb je alleen xlr op je behringers , check de inputs outputs gewoon

Back