Samplen via Akai S900 / S950

mr.ambush

Ingeburgerd
Ik heb een vraag; Is het wellicht mogelijk om vanaf vinyl het geluid door s900/s950 te laten lopen en dan te samplen in Wavelab.

Het beoogde doel moet zijn om met name drums een 12bit "grainyness" of karakter van s900/s950 mee te geven.

-Is dit een mogelijkheid op de S900/s950, om zeg maar te monitoren van de sample input en dit op te nemen ?

- Is het resultaat na opname in wavelab te vergelijken met het daadwerkelijke hardware gebruik van de s900/s950 als sampler voor drums?

Ben benieuwd

naar mijn weten wordt het geluid voor het naar de ad converter gaat afgetapt en naar de uitgang gestuurd. Het level hiervan kun je dan regelen met de monitor knop naast je Rec en L-R Output.
Hier is dus niks "grainy" of 12 bit aan, aangezien er nog geen bit aan te pas is gekomen. De s900/s950 is net als elke andere (vergelijkbare) sampler geen "realtime" 12 bit processor.

bovendien zou ik zeggen dat je een phono-voorversterker nodig hebt.

misschien heeft de mpc wel voldoende gain, zou kunnen (mijn mpc 1000 niet iig) maar zo'n phono pre-amp geeft ook dan toch net wat meer beef.

http://www.turntablelab.com/dj_equipment/303/948/13773.html
om maar iets geils te noemen (grado ph-1 phono preamp)

oh nog een toevoeging. als ik iets digitaals (softsynth ofzo) bounce in logic en vervolgens op de mpc afspeel klinkt dit lekkerder dan via de pc. maar ook bijvoorbeeld mn nord met de mpc record en vervolgens afspreek klinkt dit ook lekkerder dan direct de nord. (merkwaardig genoeg)

dus dit is inderdaad een aardige productie truuk

Back