buzz effects in cubase ?

1908

Stamgast
hoi is het mogelijk om op een of andere manier buzz effects in cubase te gebruiken ?
in fruityloops zitten ze ook , maar cubase ziet ze niet helaas .
groeten

buzz fx zijn fx van het freeware programma buzz

fl heeft een wrapper om die effecten te gebruiken, cubase naar alle waarschijnlijkheid niet

ik kan me herinneren dat ik zelf ook nog naar een andere wrapper heb zitten zoeken voor in renoise, maar het resultaat was nooit bepaald stabiel... dus vergelijkbare fx zoeken is wel een goed advies denk ik

Waarom zou je uberhaupt cubase gebruiken :)
Zorg dat je buzz onder de knie krijgt, kun je meer mee dan Cubase

Waarom zou je uberhaupt cubase gebruiken :)
Zorg dat je buzz onder de knie krijgt, kun je meer mee dan Cubase

Kun je in Buzz dan ook (bijv.) 24 audio tracks tegelijkertijd opnemen terwijl er een hoop midi tracks synchroon meelopen en je het bijbehorende video erbij ziet??? (en dat alles dan helemaal geautomatiseerd...)

[On-Topic]: Volgens mij is Buzz een stand-alona applicatie, het is dus geen VST of iets dergelijks. Je zult het dus niet in Cubase kunen gebruiken. (heeft ook geen Rewire zo te zien)

Laatst gewijzigd:
Kun je in Buzz dan ook (bijv.) 24 audio tracks tegelijkertijd opnemen terwijl er een hoop midi tracks synchroon meelopen en je het bijbehorende video erbij ziet??? (en dat alles dan helemaal geautomatiseerd...)

Ja dat kan, behalve het videobeeld niet.

Buzz is een stand-alone applicatie ja, maar alle synths en effecten zijn opensource/freeware plug-ins (net zoals het programma zelf). FruityLoops heeft een plug-in/wrapper die op zijn beurt weer de buzz-effects kan inladen; vandaar dat het in FL Studio wel kan.
En waarschijnlijk zullen ze bij Steinberg geen plug-in schrijven die Buzz-effects kan inladen, want dan verkopen ze natuurlijk zelf geen VST's meer 8o)

Heb effe naar buzz zitten kijken. Ziet er idd erg leuk uit. Zeker omdat het open source is. Ik kan alleen nergens vinden hoe je audio kunt opnemen. Ik bedoel dus eigenlijk een DAW manier (zoals cubase) waarmee je audio inputs kunt opnemen. Ben gewoon eens nieuwsgierig hoe Buzz in elkaar zit tov cubase. (ik heb namelijk het idee dat je het niet kunt vergelijken met cubase omdat het een totaal andere benadering heeft van audio / muziek bewerking)

Tja, het heeft het tracker-achtig pattern-systeem, daardoor lijkt het zo anders, denk ik.
Maar wat screenshots maken het vast duidelijker (hoop ik):

De setup om 2 audiotracks op te nemen. Ik heb zelf niet meer inputs op m'n geluidskaart, maar dit kunnen er zoveel zijn als je hardware toelaat. Je hebt de Polac ASIO In, waar het signaal binnenkomt en dit doorstuurt naar de CnG recorder die het signaal real-time opslaat in de wavetable.
http://www.tyveer-records.com/buzz-recording1.jpg

In de pattern van de recorder kun je het recorden "triggeren", zodat je ook pas opneemt vanaf het moment dat het nodig is.
http://www.tyveer-records.com/buzz-recording2a.jpg

Je kunt per pattern kiezen in welke slot van de wavetable het audio-signaal opgeslagen moet worden. Zodat je bij vocals bijvoorbeeld iedere zin in een aparte wave kunt zetten als je dat zou willen.
http://www.tyveer-records.com/buzz-recording2b.jpg

Tenslotte zet je in je sequencer-window, wanneer je welk pattern start (en dus wanneer je de start van de opname triggert). Ook hier geldt dat je zoveel audio-tracks parallel kunt opnemen als je hardware toelaat.
http://www.tyveer-records.com/buzz-recording3.jpg

Ik gebruik deze methode zelf om m'n zang op te nemen bij een nummer, op deze manier hoef je niks te knippen/schuiven e.d. in je wave, omdat je het opnemen precies kunt starten op het moment dat je de wave wilt starten. Het is volledig modulair, dus ik kan er ook nog allerlei effecten tussenhangen voordat ik het signaal opsla als een wave (een gate bijv.)

Maar goed, we gaan een beetje off-topic ... Als je wat meer wilt weten over het programmaatje let me know.
Leuke filmpjes op jouw site overigens :)

Back