Mijn studio annex crib XIII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
bij deze dan :)

geen monitoring ?...koptelefoon?

ziet er netjes uit vergeleken met mijn ground zero :D
maar ben wel erg zuinig op mijn spullen btw (geen rook, stofdoek, 1x per week zuiguh)

dsp9000 leuk gedaan met heel handig ruimtegebruik

Dank dank.
Het enige probleem is dat ik dus geen grote synths met toetsen etc. meer kan plaatsen. Voor een vintage-liefhebber als ik is dat toch een beperking.
Ik heb kortgeleden nog een Formanta Polivoks gekocht, maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik het apparaat moet laten in die kamer. Ik zit er hard aan te denken om hem aan de muur te schroeven ofzo. Ben er nog niet helemaal uit.

Het beste zou ik natuurlijk op soft-synths kunnen overstappen, maar ik heb daar helemaal niets mee. Ik moet gewoon aan die knoppen kunnen draaien. :{

nou software moet je gewoon niet aan beginnen :):):) dan maar minder loopruimte...
kun je je mixer of de synth niet verticaal zetten? lastig altijd veel gear in weinig ruimte. misschien ergens een verdiepinkje opmaken? maarja waar en hoe is lastig.
iets verticaal plaatsen misschien?

Ik heb er wel aan gedacht, maar een verticale Mengtafel lijkt me niet echt lekker werken.

Ik gebruik veel apparaten op een multifunctionele manier.
Zo is mijn mengtafel tevens mijn werktafel. Als ik geluiden ga editen, dan verplaats ik de desbetreffende synth dus naar boven.

Mijn Juno synth die op de grond staat is bijvoorbeeld naast synth ook mijn masterkeyboard. Zodra ik meoldieen ga inspelen, dan leg ik die Juno op mijn mengtafel en zodra ik daar klaar mee ben weer aan de mix ga werken, gaat die Juno weer op de grond. Op zich werkt het wel prima zo, alhoewel ik me kan voorstellen dat niet iedereen op deze manier lekker kan werken.

Binnenkort ga ik die CS1x verkopen (slechte synth vind ikzelf) en dan heb ik weer wat extra ruimte. Dan koop ik er weer een Rack-synth voor terug. Eentje die weer keurig op het plankje kan boven de mengtafel.

geen monitoring ?...koptelefoon?

ziet er netjes uit vergeleken met mijn ground zero :D
maar ben wel erg zuinig op mijn spullen btw (geen rook, stofdoek, 1x per week zuiguh)

monitoring , zijn nog in bestelling :),
tijdens een productie is het soms ook een puinhoop
maar voordat ik weer met een andere productie ga
beginnen eerst even de boel opruimen.
Dit is trouwens niet altijd zo geweest :D

Ik heb er wel aan gedacht, maar een verticale Mengtafel lijkt me niet echt lekker werken.

Ik gebruik veel apparaten op een multifunctionele manier.
Zo is mijn mengtafel tevens mijn werktafel. Als ik geluiden ga editen, dan verplaats ik de desbetreffende synth dus naar boven.

dan zou je dus evt alle teveel ruimte innemende synths op hun kant tegen de muur kunnen zetten, dan bespaar je het meeste aan ruimte. en niet TE veel bijkopen :eureka:

(o',')o [-.-]

Attachments

• -.jpg
    -.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 117
  • --.jpg
    --.jpg
    102,2 KB · Bekeken: 124
  • ---.jpg
    ---.jpg
    98,5 KB · Bekeken: 123
Leuk hokske! Vraag me alleen af waarvoor je al die gasmaskers nodig hebt :D

P.S. er is een item dat mijn gedachten bezighoudt: De sequencerachtige of zelfs sampler die op je desk vlakbij de linker monitor staat... Wat is het? Ik dacht eerst aan een MPC, maar ik ken geen enkele MPC met zo'n lay-out. Een multitrack recorder lijkt mij onwaarschijnlijk ivm het ontbreken van faders...

das een Roland mv 8000 8800....

wat mij vooral opvalt is dat de monitors op zijn kop staan :)

das een Roland mv 8000 8800....

wat mij vooral opvalt is dat de monitors op zijn kop staan :)

Ik bedoel eigenlijk de bak meest links (dus vlak voor de linker geluidsmonitor in yogahouding ;) ). De MV8X00 had ik reeds herkend. Het woord monitor schept in deze setup onbedoeld verwarring... :D

Aan de linkse geluids monitor is idd een SP-808, zoveel gebruik ik die niet meer.. eigenlijk hou ik hem voorlopig aleen voor de effect block die er in zit.
De omgekeerde speakers.. [^_~] persoonlijke smaak i guess, 'k vind ze ietsje beter klinken, kan te maken hebben met het laag dat ik beter hoor op deze manier.
Ik moet ze wel nog op een of andere manier 15cm +/- hoger zetten.
Bedankt voor de comments alvast.

paar pics van de bijna af zijnde nieuwe studio:
pic2.jpg

pic3.jpg

pic4.jpg

en ja.. ik heb wel synths hoor... hangen aan de andere kant aan de wand.. pics volgens nog

Wow Da goose, gave studio!
Wat zit er eigenlijk in je linker rack op je bureau helemaal onderin, met die rooie knoppen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back